Stel je persoonlijke vraag #24

Bij mij is dinsdag oranje haha. Alleen over het weekend twijfel ik een beetje. Ik denk toch zaterdag bruin en zondag heel lichtblauw.

18 likes

Waar gaat dit over

4 likes

Geen idee maar moest wel aan bovenstaande tekst denken.

Synesthesie

In mijn hoofd hebben dagen een kleur en een getal. Ik vind donderdag paars en 4 bijvoorbeeld.

5 likes

Oh wat bijzonder. Nooit over nagedacht maar ga ik nu doen

1 like

Het is ook niet iets vasts, het is bij iedereen anders en komt door bepaalde hersenverbindingen. Je kan het ook helemaal niet voelen. En ik vind het de ene dag weer anders dan de andere dag. Maar het is gewoon leuk om over na te denken, haha

2 likes

Vaak bij LSD gebruik ervaren mensen synesthesie. Dus ook nog een tip als je graag wil weten hoe dat is @Teigetje (maar doe maar niet, beetje enge shit).

Haha ik ben echt een controlfreak en een beetje bang voor dat soort dingen, dus ik denk dat ik dat maar niet doe! Vond jij het eng?

Veranderen de kleuren en getallen wel eens in een bepaalde bui/door de jaren heen? Dat donderdag ineens geel is ofzo?

1 like

Zaterdag heeft bij mij echt zo’n hele lelijke witte kleur, een soort sperma kleur :zipper_mouth_face: en vrijdag is sowieso rood. Ik had dit als kind heel erg dat met die kleuren, nu veel minder. Ik heb alleen het minste een kleurgevoel bij dinsdag, terwijl ik dat de kutste dag van de week vind.

2 likes

Mijn orthodontist was ook echt een zak.
Ik had al bijna twee jaar een buitenboordbeugel, die ik 16 uur per etmaal in moest hebben en dat ik deed ik al die tijd ook braaf, tot op een gegeven moment dat ijzeren deel doormidden brak.
Ik naar de ortho en die zei toen tegen mij: ‘Zo, jij was zeker wel klaar met die beugel en toen leek dit je een makkelijke oplossing? Nou, je krijgt gewoon een nieuwe, hoor.’
Mijn moeder heeft toen nog opgebeld hoe hij het in zijn hoofd haalde om mij op die manier te beschuldigen. Maargoed, mijn ouders moesten 300 euro lappen voor zo’n nieuw ijzeren deel en bij de volgende controle een maand later zei de ortho dat mijn traject klaar was.

Bij de definitief laatste afspraak, wilde hij perse een van mijn voortanden aan de onderkant afslijpen, want die was ribbelig in plaats van glad. Ik heb toen heel expliciet gezegd dat ik dat niet wilde, omdat ik het leuk vond dat mijn gebit niet ‘perfect’ was. Maar hij zei: ‘nee joh, daar krijg je spijt van’ en pakte z’n slijptol en jaste zo die ribbels eraf.
Ik vond dat toen wel gek, maar niet heel heftig, maar achteraf denk ik: WAAAAAAT??!! Hoe schending van mijn lichamelijke integriteit? Wat een klootzak. Maarja, ik was 16 en ik dacht dat hij wel zou weten wat het beste zou zijn. Nu ik dit typ wil ik me terugwerkende kracht een steen door zijn ruit keilen ofzo🤔

14 likes

Donderdag is oranje!

Zaterdag en Zondag hebben geen kleur maar zwart/wit. Grappig dat anderen dat ook hebben.

2 likes

Bij mij hebben de dagen een kleur omdat in de kleuterklas altijd een slinger met de dagen van de week hing. Elke dag had een eigen vlaggetje in een eigen kleur en die kleuren zijn blijven hangen.

Ik heb tijdens het trippen op psychedelica trouwens wel eens synesthesie gehad, dat was echt grappig. Ik kon toen kleuren voelen en die zaten verbonden aan aanrakingen. Als je me aanraakte op arm voelde ik rood, als je me aanraakte op m’n buik voelt ik blauw, enzovoorts. Dat was echt een leuke ervaring, zou dat ook graag nog een keer meemaken.

3 likes
Hoe snel ben jij volwassen geworden als kind/tiener?
  • Ben oud geboren.
  • Redelijk snel door omstandigheden.
  • Normaal/gemiddeld tempo.
  • Duurde wel wat langer
  • Nog steeds niet volwassen :woman_shrugging:

0 stemmers

Moven Eppo

• Aan de kant!
  • Ken ik niet…

0 stemmers

Ik kom uit de jaren

• 80
  • 90
  • 00

0 stemmers

Ik ken dit via mijn ouders (in het bijzonder eppo als scheldwoord, zal hier ook wel van komen?) maar zou echt niet weten waar het van is.

Ik weet dus ook niet waar ik het van ken. Ken wel de strip Eppo, misschien dat het daaruit komt.
Mijn kind roept het nu ook, dus blijkbaar zeg ik het wel vaak haha

2 likes

Als je zin hebt in onderstaande dingen, wat is dan het ergste om mee te maken?

• Een avocado opensnijden en erachter komen dat ‘ie nog steenhard is
  • En avocado opensnijden en er dan achterkomen dat ‘ie helemaal bruin is van binnen
  • Een ei koken en erachter komen dat ‘ie helemaal hard is (terwijl je zacht wil)
  • Een ei koken en erachter komen dat ‘ie helemaal zacht is (terwijl je hard wil)

0 stemmers

Als je jarig bent, koop jij dan van die opblaasbare letters in jouw leeftijd? Dus een 2 en een 7 bijvoorbeeld

• Vroeger wel, nu niet meer
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb het zelf nooit gedaan maar ken iemand die er chronisch psychotisch door is geworden. Kleine kans natuurlijk en waarschijnlijk had die persoon al een erfelijke aanleg, maar toch het risico niet waard denk ik zo.