Stel je persoonlijke vraag #24

Ik haat maandag dus daarom zou ik die doen. Vrijdag niet, want dan is het op mijn werk vaak een wat chillere dag en stoppen mensen eerder of is er een borrel oid (voor corona). Woensdag werken veel mensen thuis dus dan vind ik het chill om te werken want lekker rustig.

7 likes

Ik zeg dinsdag maar wel nu met een pre corona gedachte haha. Op dinsdagen is het vaak rustig in de stad en word alles weer aangevuld haha.
Plus dan heb je na die zware maandag weer lekker een dag vrij.

5 likes

Maandag was bij mij geen optie (overlegdag) en ben wel tevreden met de woensdag! De vrijdag verdween bij mij zo in het weekend. En ‘vroeger’ was de vrijdag op kantoor altijd wel gezellig eigenlijk

1 like

Ik heb vaak maandag, woensdag en vrijdag vrij. Ik vind vrijdag een fijne dag om vrij te zijn!
Woensdag valt meestal weg omdat je ervoor en erna dan nog werkt en ik heb echt een hekel aan dat je op een vrije dag morgen alweer moet werken. Dus zou vrijdag kiezen :grin:

3 likes

Doe het alleen als ik in mijn eentje ben of met mijn ouders :rofl: bij vrienden of collega’s 1x. Als ik het zie dat andere het wel doen, hoef ik niet meer…

Vrijdag is perfect, ook icm alle feestdagen :smirk:

2 likes

Goed verwoord! Is makkelijk met elkaar te verwarren. En herkenbaar :wink:

Ik zou dinsdag doen. Op maandag heb je nog weleens kans dat je vrij bent door feestdagen met 2e paasdag enzo. Op vrijdag hetzelfde, stop je toch vaak eerder met werken want vrijmibo. Woensdag heb ik altijd al het gevoel van bijna weekend dus werk ik wel chill, dinsdag vind ik altijd moeilijk door te komen. Dus ja dinsdag haha

4 likes

Ik vind woensdag super chill! Nooit langer dan 2 dagen achter elkaar werken. En bij ons was vrijdag altijd wel gezellig op kantoor, met een drankje erbij vanaf 16u.

1 like

Oh :heart_eyes::heart_eyes: eet smakelijk!

1 like

Ik doe dit wel maar dan wel met de kant waar ik niet vanaf gehapt heb. Maar misschien is dat nog wel viezer want daar heb ik dus met m’n vingers aan gezeten. Maar dat vinden mensen dan weer geen probleem als je in een bak chips of nootjes graait.

Ik vraag me echt af hoe we in de toekomst met interpersoonlijke hygiene om zullen gaan. Gaan we in het ziekenhuis ooit nog handen schudden? Gaan we ooit nog een kind kaarsjes laten uitblazen op een taart die mensen nog gaan eten? Worden mondkapjes in het ziekenhuis gebruikelijk?

6 likes

Je bent alleen thuis

Badkamerdeur

• Open
  • Dicht, niet op slot
  • Dicht, op slot

0 stemmers

WC-deur

• Open
  • Dicht, niet op slot
  • Dicht, op slot

0 stemmers

Altijd op slot. Er zou maar een inbreker binnen zijn die dan ineens binnenkomt :sweat_smile:

Badkamerdeur is wc-deur. Als ik alleen ga plassen laat ik de deur open, ook als mijn vriend thuis is. Als ik poep of douche gaat de deur dicht. Bij het poepen vanwege obvious reasons, bij het douchen omdat mijn kat de neiging heeft om dan de handdoeken uit het kastje te trekken terwijl ik hem niet kan zien door het douchegordijn. Als hij dat niet zou doen zou ik de deur open laten want badkamertje is mini en wordt dus heel warm en vochtig. Dus na het douchen bij het afdrogen, insmeren, etc. gaat meteen de deur open

Vrijdag vrij! Je week voelt veel korter, en je weekend langer. Als je een weekend (vr-ma) weg gaat hoef je maar één dag vrij te nemen*

Er zijn meer mensen vrij op vrijdag om leuke dingen mee te doen. Uit eten op donderdagavond is chiller (ik ga sneller uit eten op donderdag dan bijvoorbeeld dinsdag, want dan begint je week net).

Je zit op vrijdag om 12:59 uur nog te forummen in je pyjama ipv aan het werk, al kan dit natuurlijk op elke vrije dag.

Groetjes ervaringsdeskundige

*dit kan ook op maandag, maar Pasen en Pinksteren vallen op die dagen dus die krijg je niet extra en de winkels zijn niet open

14 likes

Toen ik op kantoor werkte vond ik de vrijdag een relaxte en gezellige dag om te werken, dus had ik de maandag vrij om na het weekend nog een dagje extra te hebben. Maandag heeft wel als nadeel dat je 2 feestdagen al vrij bent dus niet extra hebt.
Nu ik thuiswerk vind ik de vrijdag vrij fijner.

Woensdag breekt de week maar ik denk dat ik persoonlijk dan niet echt relaxed vrij zou zijn, zo middenin de werkweek.
Donderdag is niet zo populair maar kan ook lekker zijn omdat het al richting einde van de week gaat dus al een beetje weekendgevoel en je dan nog maar 1 los dagje hoeft!

Ja dit inderdaad. Vind het zo chill om na het weekend maandag weer te beginnen, omdat ik weet dat ik dinsdag toch weer vrij ben. En als ik woensdag weer ga werken voelt het voor mij alsof de week alweer bijna voorbij is.

1 like

Ik ben vrij slank en mensen gaan er altijd vanuit dat ik niet veel eet. Terwijl ik bij snacks gewoon lekker wil eten tot dat ik genoeg heb. En dat zijn dan niet maar 3 bitterballen. Zou dus een bescheiden hoeveelheid opgeven en dan van te voren of er na thuis eten.

1 like

Dan zeg je gewoon " Ben even bezig ik kom zo"

11 likes