Stel je persoonlijke vraag #24

Gelukkig stond ik vanmorgen al op met het voornemen om vanavond friet te eten, andere zou ik nu intens teleurgesteld zijn na al deze polls.

1 like

Naar aanleiding van deze story van Marieke Elsinga

heb ik dit thuis geprobeerd met m’n vriend, het lukte hem gewoon. Bij m’n zusje en haar vriend dezelfde uitkomst. Voor iedereen die een man in de buurt heeft, wil je dit proberen en hieronder aangeven of het is gelukt.

Lukte het?
  • Ja
  • Nee
  • Ik heb geen man in de buurt
  • Flikker op met deze onzin

0 stemmers

Heb jij wel eens de welbekende gele dasty van de wibra op een kledingstuk gespoten voordat je het ging wassen? Mn bff heeft net mijn trui ingespoten met die gele dasty waar vlekken zaten. Hij zegt dat het echt helpt , maar ik ben bang dat het er helemaal verrot uit de machin komt*

• Ja gedaan en dit helpt
  • Ja gedaan en dit helpt niet
  • Nooit geprobeerd
  • Wel van gehoord maar nooit geprobeerd

0 stemmers

Volgens mij is er van Dasty een speciale versie voor vlekken in kleding?

oh dat zou kunnen, maar hij heeft de gele gebruikt en er ook echt heel veel opgespoten. Was een tip van zn moeder en dat werkte bij hem.

Dan zal het vast goed komen! :raised_hands:t2: De vlekkenversie (heb voor de zekerheid even gegoogeld of het echt bestond of dat ik het zelf verzonnen had) heb ik ooit als tip van iemand gekregen en dat moet wel goed helpen tegen vlekken.

1 like

Ik heb het heel vaak gedaan met vlekken in kleding en het ging tot nu toe altijd goed, en de vlekken zijn daarna ook verdwenen! Ik hoop dat het ook bij jou werkt!

Alleen als ik dit nummer (Oasis - The Masterplan) probeer mee te zingen, daar zit ie in namelijk. Het is wel een echt woord, maar blijf het lastig vinden uit te spreken :sweat_smile: Overigens heeft Oasis ook een nummer dat ā€˜Acquiesce’ heet, maar daar zit het woord dan verder weer niet in.

4 likes

Heb je wel eens moeten huilen vanwege natuurschoon?

• Nooit
  • Ja ƩƩn keer
  • Ja vaker

0 stemmers

1 like

Toen ik op een boot op de oceaan was, het doodstil was (muziek uit, motor uit, iedereen staarde naar het water) en er ineens een moederwalvis en een babywalvis vlak naast de boot uit het water kwamen. De moederwalvis spoot ook water. Dat was echt een fantastisch mooi moment

56 likes

Hahahah couch patatines love it

2 likes

Nouja het viel mee… ik weet het eigenlijk niet meer want ik was 3 of 5 :joy:

3 likes

Mijn hele reis in NZ heb ik bij elkaar gejankt haha maar ik kan ook wel tranen krijgen van de Alpen in Oostenrijk

6 likes

Ik ben twee keer onder narcose geweest, valt hartstikke mee. Ze vragen je tot 10 te tellen en ik kwam max tot 3 denk ik. En daarna word je gewoon wakker op de uitslaapkamer. Komt vast helemaal goed, succes/sterkte alvast!

1 like

Ja, vorige week.
Gewoon zeggen dat je bang bent (al bij moment dat je bij je in ziekenhuis komt; bij je bed etc)! Dat helpt; althans mij hielp het.

Je komt eruit zoals je erin gaat; ik had vooraf heel veel angst en spanning, dat aangegeven (want verpleegkundige had dat gezegd vooraf en wilde niet angstig wakker worden) en onderwerp (goh, de honden, zowel arts als ik hebben er 1) gevonden om over te kletsen wat kalmerend werkte.
Ik werd wakker met een droom dat ik mijn hond aan het wandelen was en gewoon ā€˜ā€˜vrolijk’’.

Het viel me alles mee, ik was er kei bang voor ook.

4 likes

De narcose zelf viel mee, want ik was binnen 3 seconden weg ofzo haha, maar de nasleep ervan was bij mij wel heel erg. Ze hadden mij blijkbaar teveel(?) gegeven, waardoor ik, nadat ik wakker werd, vervolgens 18 uur heb geslapen, niet kon plassen en de boel helemaal onder had gekotst. Dit was wel al 16 jaar (ik was 11) terug haha dus pin je vooral niet vast op mijn ervaring, maar mijn eerste en enige keer tot nu toe was dus totaal geen fijne!

1 like

Hier vorige week nog narcose. Vervelendste vind ik het aanleggen vh infuus. Bij het in slaap komen hadden we het over leuke herinneringen, en wat ik ga doen als de lockdown voorbij is. En gewoon aangeven as je het spannend vindt!

2 likes

Ik ben afgelopen half jaar meer dan 40x onder narcose geweest en uiteindelijk vond ik het bijna wel een chill gevoel? :sweat_smile: dat inslapen dan, tuurlijk is infuus laten prikken niet heel fijn maar vond het niet veel pijnlijker dan bloed prikken oid.

Ik heb nog nooit een onaardig iemand meegemaakt op de verkoever of bij de anesthesie, echt hele relaxte lieve mensen allemaal (al is dat nooit te garanderen natuurlijk). Maar zeker als je aangeeft het spannend te vinden weten ze echt wel hoe er mee om te gaan.

4 likes

Hahaha ja er waren snacks. Anders was ik niet gegaan

2 likes

Ik heb 1x narcose gehad waar ik ziek van ben geweest maar ik bleek allergisch voor het narcosemiddel. omdat ik nooit eerder geopereerd werd wisten ze dat natuurijk niet.

Ik ben 1,5 jaar geleden nog geopereerd en toen zei die anesthesist van joh we gebruiken dat middel al lang niet meer, het is nu zo veranderd en ik heb die keer idd echt nergens last van gehad. Voelde me helemaal prima erna en heb ook gewoon gegeten enzo en mocht toen naar huis. Is natuurlijk altijd per persoon afhankelijk maar ik zou proberen je er niet al te druk om te maken.
Ik weet wel nog dat ik voordat ik echt ging ā€œslapenā€ of nadat ik wakker werd dat weet ik dus niet meer een heel wazig verhaal ging afsteken over hondjes tegen de assistente. Hahah ze zijn geloof ik wel wat gewend maar zij moet ook gedacht hebben waar heb je het over.

1 like