Stel je persoonlijke vraag #24

Hahaha!! Wel de enige legitieme reden om een poema te missen in mijn optiek

4 likes

Het in slaap vallen van narcose vond ik heerlijk, nog nooit zo lekker geslapen! Mijn 1e keer vond ik echt eng, maar ze stellen je gerust en leggen het uit en zorgen dat je rustig gaat slapen.

2e keer had ik hoge koorts en was ik superziek, dus ik kwam uit narcose en kreeg geen adem, maar dst merkte ze heel snel (binnne een seconde) dus toen kreeg zuurstof. Was eigenlijk te ziek om geopereerd te worden, maar was de enige mogelijkheid om de koorts te laten zakken, dus deze ervaring was wel ā€œuniekā€. Ofja wss ga jij niet met koort je operatie krijgen.

3e keer was mentaal heel zwaar, heb de hele ochten voor operatie gehuild en ook toen ik op de operatietafel lag, maar chirurg stelde me gerust en ze namen alle tijd om me rustig te krijgen en rustig met me te praten en ze waren zo lief zodat ik toch rustig in slaap viel en dus ook echt rustig wakker werd.
Later die dag wel flauwgevallen, maar of dat van narcose kwam :woman_shrugging: ik ging sowieso ook fysiek heeel zwak die operatie in.

Dus al met al heb ik echt ā€˜positieve’ ervaringen met narcose en waren mijn angsten niet nodig

Oh infuus prikken is even vervelend, maar zij zijn daar zo goed in dat ze 99 vd 100 keer in 1 keer goed prikken en je voelt t ff 3 tellen en dan is het klaar (en ik heb veel ervaring met infusen, ik mocht soms voor een scan naar de operatiezaal om te prikken, want ging zo vaak mis haha)

5 likes

Ik vind dit altijd wel een geruststellende gedachte bij dingen die mis kunnen gaan

28 likes

Wow waarom zo vaak?

Eerlijk, ik vind die momenten als je net wegzakt en ook als je er uit komt zooooo chill! Ben nu 2x onder narcose geweest als volwassene en ik zou zo weer willen!

Eerst jezelf lekker zwaar voelen worden en zo wegzakken. En knetter stoned weer wakker worden, love it. 2e keer narcose was echt om een heel nare reden die mentaal veel impact ook had, maar toch voelde ik me toen fantastisch joh.

5 likes

Oh men, ja! En je hebt geen idee wat ze precies hebben gedaan (ofja je weet het wel maar geen details) en je wordt anders wakker dan je was. Het idee dat het voor altijd is (die operatie) en je nooit meer terug kunt en ik was bang dat ik mezelf voor altijd lelijk zou vinden (vind ik ook). En weten dat je niet meer terug kunt en alles de laatste keer (aanraken vond ik zo gek).
Dus ja ik herken het, heb ook emdr voor die operatie gehad, na de operatie dan, dus inmiddels voel ik er minder bij.
Dus ja :kissing_heart:

@harmon ik ben ook een controlfreak etc, dus ik herken dat heel erg, maar ik vond het hetzelfde voelen als in slaap vallen, maar dan sneller. Je zak langzaam (in een paar sec.) Rustig weg. Dus ik vond her met controleverliezen echt meevallen :kissing_heart:

2 likes

Meer vanwege dierlijk schoon, maar ik was in Kenia en ik moest elke keer als we een nieuwe diersoort zagen huilen. Zo bijzonder en indrukwekkend :sob:

4 likes

Geloof jij dat de meeste mensen goed zijn? Niet volgens de bijbel/whatevs maar gewoon qua gedrag ?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben jij een goed mens?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

dit herken ik ook. Als je erover nadenkt is het ook zo’n gekke gewaarwording. Je bent echt even weg maar er gebeurd ondertussen vanalles. Werd ineens wakker met allemaal stickers op mn lichaam, dat je echt even denkt wtf hebben ze allemaal gedaan. Maar vind het bovenal bewonderenswaardig dat ze dit allemaal kunnen!

1 like

Stem je ooit anders bij anonieme polls?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja: waarom?

Ik begrijp je helemaal. Heb je een optie gekregen om ervoor wat te krijgen dat kalmeert?
Dat kan ervoor zorgen dat je wat rustiger bent als je in slaap valt.

Daarnaast vond ik het in slaap vallen ook raar. Dat iemand anders voor jou bepaald dat je moet gaan slapen.
Maar het valt echt mee! Ze praten je er helemaal doorheen als je het aangeeft.

Ik was zelf bang om wakker te worden, maar ook dat viel heel erg mee. Op de uitslaapkamer werken hele lieve mensen, dat helpt echt.

1 like

Ja, niet zo’n leuke reden (al zal het nooit een leuke reden hebben om onder narcose te moeten natuurlijk). Heb een flinke tijd 2x per week ECT (Elektro Convulsie Therapie) gehad tegen een depressie. En dat is gelukkig onder narcose :sweat_smile: Maar gaat nu gelukkig wel wat beter en t heeft wel echt flink geholpen, dus nu sinds een paar weken klaar :blush:

19 likes

wat fijn dat het zo heeft geholpen!! Lijkt me een intens traject.

(een goede vriendin van me zit nu ook in dat traject dus ik ben even blij met je bericht!

3 likes

Wat een heftige tijd zal dat geweest zijn! Wat fijn om te lezen dat al wat beter gaat, ik hoop dat die lijn gaat doorzetten en je weer keihard van het leven kunt genieten. Liefs voor jou :heart:

1 like

Heb wel echt veel mensen onder narcose zien gaan. Geef aan hoe je je voelt, zoals iemand anders al zei werken er echt hele lieve zorgzame mensen op de holding en uitslaapkamer die elke dag met zenuwachtige mensen omgaan. En je krijgt meestal een ijsje op het einde!

3 likes

Ik vond narcose niet echt chill, het in slaap gaan ging prima maar ik had zo intens veel pijn toen ik wakker werd (logisch als ze je hele rug vastzetten in een andere positie) en heb spijt dat ik m’n pijnpomp niet volop gebruikt heb omdat ik dacht dat ā€˜het wel ging’ (not)

Ik geloof niet dat mensen slecht zijn, maar neutraal. Ik geloof wel heilig dat het gros van de mensheid z’n best doet en dat slechte acties bijna altijd een (onvermijdelijk) gevolg zijn, in plaats van een bewust slechte keuze.

6 likes

Ah heftig voor je vriendin ook, hoop dat het voor haar ook wat doet. Het is natuurlijk geen wondermiddel ofzo maar ik heb ook echt wel hele goede effecten gezien bij medepatiƫnten!

@MJDLH wat een ontzettend lief berichtje, dankjewel! Word er helemaal verlegen van

3 likes

Is het normaal om mayo bij je avondeten (avg) te eten?

• Ja, doe ik altijd.
  • Nee ik vind het niet normaal, maar doe het soms stiekem.
  • Ja maar ik doe het nooit
  • Nee absoluut niet normaal en ik doe het nooit

0 stemmers

Mijn enige plezier als ik dan een agv eet is om mayo of andere lekkere saus bij mijn gebakken aardappels te hebben. Anders is er helemaal geen reet aan.

29 likes