Stel je persoonlijke vraag #24

Ik ben ook wel gewend om iedereen te begroeten. Als kind ging ik eens naar de ‘grote stad’, dus ik maar groeten maar weinig mensen zeiden wat terug. Ik: ’ mama, waarom is iedereen hier zo chagrijnig? ’ :joy:

9 likes

Ohh weet je nog welke?

Alleen tegen oude mensen

1 like

Deze!

1 like

en @Chuckie ik heb een tijd in een Engelstalig land gewoond en vond getallen ook het lastigst, ook omdat je in het Engels de cijfers andersom zegt - dus bv 78 is acht-en-zeventig in het Nederlands maar in het Engels begin je met seventy en komt dan pas de eight. Dat is in mijn tijd daar nooit vanzelf gegaan.

2 likes

Bij mij ging het op gegeven moment redelijk, maar ik zeg nog steeds standaard dat ik geboren ben in 1969

:grinning_face_with_smiling_eyes: ja dat precies

Nou, mijn partner is geen buitenlander, maar we spreken wel veel Engels met elkaar (ik denk omdat we elkaar hebben leren kennen op het werk waar we elke dag Engels moesten praten), we kijken ook bijna alleen maar Engelse tv en lezen bijna alleen maar Engelse boeken. Maar ik droom dus ook weleens in het Engels en m’n lijstjes zijn een mix

1 like

In de stad bijna nooit, daarbuiten eigenlijk wel altijd!

Ik woon in het Noorden en in het dorp waar ik weg kom begroette iedereen elkaar. Toen verhuisde ik naar de stad en daar deed niemand dat natuurlijk. Nu ben ik weer verhuisd en hier begroet iedereen elkaar wel. Vind het zo leuk. Had het echt gemist haha

1 like

Ja met cijfers moet ik ook vaak even nadenken maar dan juist als ik ze in het Nederlands wil zeggen. Ik vind juist dat we het hier andersom zeggen! 78 begint met een 7 en niet met een 8.

Ook klok kijken trouwens. Al helemaal verwarrend voor mij want ik heb in Nederland, Engeland en Amerika gewoon en het is allemaal anders :woozy_face:

5:30 is half 6 in het Nederlands maar half 5 in Engeland…

1 like

Dit kan ik ook nog steeds niet aan

4 likes

EENS!!! Ik geef de Nederlandse taal de schuld van mijn dyscalculie.

11 likes

Ik vind dit altijd vet lastig maar niet door het switchen van taal haha (spreek bijna altijd Nederlands behalve misschien bij studie). Getallen als 68 en 86, 78, 87, 98, 89, 76, 67 etc.

Maar 24 en 42 (of iets als 18 en 81) kan ik wel weer gewoon zonder problemen gelukkig

2 likes

Ik woon in een dorpje in de buurt van Hengelo. Het is doodnormaal om hoi te zeggen als je iemand tegenkomt en ik was dus vanmiddag aan het fietsen, zeg tegen iedereen hoi, maar kreeg maar van weinig mensen terug. Vond het zo apart?

Heb jij vaak de behoefte ergens bij te willen horen? (groep mensen bijvoorbeeld)
  • Ja
  • Meestal wel
  • Neutraal
  • Meestal niet
  • Nee, laat mij met rust

0 stemmers

Als een groepje collega’s of buren wat gaat doen en jij wordt niet gevraagd dan:
  • Stap ik zelf naar ze toe/ neem ik initiatief
  • Voelt het toch een beetje naar
  • Hoef ik eigenlijk ook niets met hun te maken te hebben
  • Ik laat ze lekker
  • Pieker ik over de reden waarom ik niet gevraagd wordt
  • Ben ik blij dat ze mij niet mee vragen

0 stemmers

Ik voel me sociaal soms nogal ongemakkelijk terwijl ik (meestal) wel graag bij een groep wil horen, zeker als dat zogenaamd een beetje populaire mensen zijn. Soms gaat een praatje maken super makkelijk en vanzelf en soms mega stroef of zeg ik niets. Ik heb gewoon een eigen vriendengroep waar ik helemaal op mijn gemak bij ben, maar met wat meer onbekende kennissen vind ik dit lastig.
Dit wisselt echt mega per dag of persoon. :woman_shrugging:

• Dit vind ik herkenbaar
  • Ik ben hierin ‘stabiel’ of struggle hier nooit mee
  • Ik begrijp niet dat je je hier druk om maakt

0 stemmers

Denk dat het voortkomt uit mijn verleden, mijn vriend snapt me hierin totaal niet dus geen idee of anderen dit ook hebben.

Past jouw hand in een pringles bus?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee, nooit geprobeerd

0 stemmers

1 like

Vind het ook schelen of mensen wel of geen zonnebril op hebben. Misschien had het daarmee te maken?

Wat is het duurste product (tastbaar) dat je ooit voor jezelf hebt gekocht? (Zonder lening) Heb ff de populairste dingen los en de rest in categorieën oja een huis telt niet mee

• Laptop of computer
  • Auto
  • Boot
  • Fiets
  • Scooter
  • Kledingstuk
  • Tas
  • Schoenen
  • Elektrisch apparaat
  • Meubelstuk
  • Woon accessoire
  • Kunst
  • Televisie
  • Bed
  • Anders…,
  • Wasmachine/droger
  • Stofzuiger
  • Airco
  • Telefoon

0 stemmers

Hoe duur was ‘t?

• 100
  • 250
  • 500
  • 750
  • 1000
  • 1250
  • 1500
  • 1750
  • 2000
  • 2250
  • 2500
  • 2750
  • 3000
  • 4000
  • 5000
  • 6000
  • 7000
  • 8000
  • 9000
  • 10.000 of meer

0 stemmers

Oeps, ik lees nu pas zonder lening. Foutje. Een viool is de boosdoener, met voor een gedeelte een lening.

1 like