Stel je persoonlijke vraag #24

Oh god ik moet nu denken aan een date van een paar jaar geleden.

Ik zei dat ik zo wilde slapen en hij bleef maar doorlullen, toen ging ik gewoon m’n tanden poetsen en hij bleef maar doorlullen, ik m’n pyjama aandoen en hij doorlullen.
Uiteindelijk is ie wel gegaan, maar omg zo veel niet subtiele hints:’)

6 likes

Hij zat gewoon te wachten om bij je te blijven slapen wss. Bij zon man moet je gewoon zeggen " Nou zal ik je even naar buiten laten" en als ieh blijft lullen " Zeg sjon ik wil naar bed en niet met jou dus ophoepelen"

9 likes

Dat was met m’n fwb toen, ik moest vroeg naar school dus zei blijf maar liggen en trek de deur achter je dicht. Kom ik om 12;00 thuis, is ie nog steeds op m’n kamer?? Zag het vanaf buiten toen ik aan kwam lopen en dacht echt :roll_eyes:

6 likes

Ik vroeg nog of ie wilde blijven, maar dat wilde hij niet hahaha

1 like

Ja dat is ook veel beter om te zeggen. Wel confronterend waarschijnlijk voor die ander. Maar ik kon dat in het verleden absoluut niet. Nu wel wat beter.

1 like

En ben jij in een gastvrij gezin opgegroeid? Ik vind mijn ouders dus eeeenorm gastvrij, vooral mijn moeder. Ze vroeg ook heel vaak aan iemand of diegene wilde blijven eten. Ik heb totaal niet die gastvrijheid in mij.

• Ja mijn gezin waarin ik geboren ben is gastvrij
  • Nee het gezin waarin ik geboren ben vind ik niet gastvrij
  • Het gezin waarin ik geboren ben vind ik gemiddeld gastvrij
  • Anders:

0 stemmers

Mijn ouders zijn wel gastvrij in de zin van dat iedereen binnen kan komen vallen voor een kopje koffie enzo en tegenwoordig zijn ze qua eten ook wel flexibel, maar vroeger was het wel echt “het is half 6 dus we gaan eten doei”

4 likes

Ik heb een Nederlandse moeder en had ook Nederlandse vriendinnetjes en die waren altijd van het “blijf je eten”. Toen iemand een x zei ga jij zo naar huis wij gaan zo eten wist ik niet wat me overkwam haha.

2 likes

Omg dit is ook volgens mij een heel nederlands ding, om te vragen of je blijft eten. Aan de ene kant wel handig, want dan kan je inschatten wat voor gierige Hollander je bent en de hoeveelheid die je moet koken. Maar in mijn ervaring ook weer mensen die uit een soort automatisme vragen om te blijven eten en dan is het juist weer altijd ja sure!

Hahaha ja dat was bij ons ook heel normaal om te zeggen :joy:

1 like

Iedereen moest altijd blijven eten bij mn moeder, mocht blijven slapen en als ik lekker aso op straat wilde hangen mocht dat niet en moest iedereen maar mee naar mij komen. Vreselijk

9 likes

Anoniem, vind jij het vervelend als mensen vragen wat jouw afkomst is?

• Nee dit vind ik niet vervelend, ik zie het als een interesse
  • Ja dit vind ik best vervelend
  • N.v.t. daar vraagt nooit iemand naar
  • Ik vind dit leuk!

0 stemmers

Oke het is dus niet anoniem, mijn bedoeling wat om dat wel anoniem te doen.

Ja en nee. Als het alleen uit interesse is bij een gesprek of als ze mn achternaam horen ofzo vind ik het niet vervelend. Maar daarna wel want dan moet ik altijd aanhoren dat mensen gyros lekker vinden en vaak naar kreta zijn geweest. En dat boeit mij 0

8 likes

Ligt heel erg aan de context. Als het een van de eerste dingen is die iemand vraagt of wanneer ik weet dat het puur uit nieuwsgierigheid is omdat ik diegene verder niet ga leren kennen, vind ik het soms wel vervelend. Toen ik in de horeca werkte is het me best vaak gevraagd door gasten en ik vond dat best onbeleefd (ik ken je niet en ik verleen je een professionele dienst, dus waarom vraag je naar deze redelijk persoonlijke informatie?). Of ‘verse’ Tindermatches die het als een van de eerste dingen vragen, vind ik ook niet zo heel fijn.

Als ik gewoon een leuk gesprek met iemand heb en het komt toevallig ter sprake of als iemand het vraagt die ik al wat langer ken dan vind ik dat totaal niet erg.

13 likes

Zou jij 100 euro per maand betalen voor een soort virusscanner die checkt of je corona hebt?

• Zeker wel
  • Zeker niet
  • Ik weet het niet

0 stemmers

En 250 euro per maand?

• Zeker niet
  • Zeker wel
  • Ik weet het niet

0 stemmers

En eenmalig 1000 euro?

• Zeker wel
  • Zeker niet
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik neig naar vervelend, omdat het bijna nooit echt interesse is. Ik had laatst een onwijs leuk gesprek met een collega die echt gewoon super geïnteresseerd was, maar veel vaker is het gewoon een soortvan boxje om af te tikken omdat je overduidelijk kan zien dat mijn etnische achtergrond niet Nederlanders is. Waarbij dat boxje ook nog eens als een boomerang terug kan komen, want als ik een slecht geschreven iets inlever of enorm van mening verschil met iemand kan ik erop wachten dat mijn etnische achtergrond erin betrokken wordt.

16 likes

Oke nog eentje maar dan iets meer betaalbaar
Zou jij eenmalig 25 euro betalen voor een soort virusscanner die checkt of je corona hebt?

• Zeker niet
  • Zeker wel
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Waarom überhaupt betalen als je gratis elke maand een coronatest kan doen :sweat_smile:

11 likes

Coronatest is minder prettig en je belast de GGD ermee als het niet per se nodig is. Met zo’n virusscanner kun je op elk moment ff snel een check-up doen.

@LizzyBennet Haha ja verder ook totaal niet goed uitgedacht ofzo

Koop je wel eens tweedehands kleding?

• Ja, vaak
  • Ja, soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Heb jij wel eens kleding gekocht via

• Vinted
  • United Warderobe
  • Zalando pre-owned
  • Marktplaats