Ik werk ondertussen bijna 2x zo lang thuis als dat ik op kantoor heb gewerkt. In september 2019 was ik namelijk begonnen bij mijn werk. Ik ben best wel een huismus, vond het ook voor corona lekker om thuis te zijn. Nu is dat wel tot in het extreme doorgetrokken en natuurlijk mis ik vakanties, uit eten kunnen gaan en met vriendinnen en familie te kunnen knuffelen.
Maar tegelijkertijd kan ik me ook niet meer voorstellen dat ik hiervoor 5 dagen per week ruim een uur reistijd had per dag omdat ik naar kantoor ging, en vaak ook nog het hele land doorreisde voor afspraken met externen. En ik vind het ook wel lekker dat nu niemand iets leuks doet in het weekend, dus dat ik ook niet meer de druk voel om er steeds op uit te gaan. Ik word eerlijk gezegd al moe als ik eraan denk dat ik weer elke dag naar kantoor zou moeten, maar mijn werkgever heeft al aangegeven dat we na corona nog maar 1 of 2 keer per week naar kantoor zullen gaan, en dan vooral om samen met collegaâs te werken. Dat lijkt me een hele mooie balans.