Stel je persoonlijke vraag #24

Kun je geen kaplaarzen van 1 van je ouders lenen?

Helemaal niemand :sob: voelde mij vrijdag ook best alleen maar gelukkig zo even wandelen met een vriendin.

Wel bijna alleen maar kinderen, voor mijn werk. (Voordat jullie echt denken waar is die nou weer mee bezig.)

3 likes

Noodopvang op school, waren alleen in de middenbouw al ruim 50 kinderen. Van mijn groep al 16 verschillende kinderen + collega’s dus dat tikt aan

2 likes

Ik geef nog steeds fysiek les aan examenkandidaten, dus ik zie behoorlijk wat mensen (maar kan me nog steeds eenzaam voelen)

1 like

Verklaring hoog aantal mensen: ik werk in de zorg en zie gemiddeld vijftien cliënten per week. En dan daarnaast nog collega’s en een paar mensen privé. :slight_smile:

3 likes

Ook door lesgeven aan examenleerlingen

2 likes

Ach, wat stom dat je je eenzaam voelde! Fijn dat je vandaag wel met iemand kunt wandelen :heart:

1 like

Hahaha was collega’s gaan tellen en toen las ik je bericht. Ik heb natuurlijk ook patiënten gezien.

Ja was gelukkig maar even en ook een combi van ongesteld zijn, hormonen en mijn ex missen. Ik ben vroeg gaan slapen en gister en vandaag alles weer normaal :grin:

1 like

Ik vroeg me af, in hoeverre is jullie dagelijkse leven echt veranderd door Corona? Ik geef dus les op een middelbare school en met name in de periode augustus-november voelde het voor mij vaak niet alsof er een pandemie gaande was omdat op school alles zo gewoon leek, leerlingen hoefden geen afstand te houden, bijna niemand droeg een mondkapje etc. En dan was ik bijvoorbeeld later in de supermarkt en dacht ik ‘oja wel afstand houden natuurlijk!’ Dan werd ik er weer even aan herinnerd wat er gaande is.

• Mijn dagelijkse leven ziet er door corona heel anders uit
  • Mijn dagelijkse leven is niet drastisch veranderd

0 stemmers

• Ik ben me er constant van bewust dat er een pandemie gaande is
  • Ik ‘vergeet’ af en toe dat Corona bestaat

0 stemmers

Ik had het hier toevallig afgelopen week nog met iemand over en als ik terugkijk op mijn leven een jaar geleden dan schrik ik daar best van. Pre-C was ik heel vaak buiten de deur, zowel voor werk als voor vrijetijdsbestedingen. Er was gemiddeld 1 avond in de week waarop ik na werk niet meer de deur uitging in de avond voor iets als sporten, afspreken met vrienden of familie, koor, etc.

1 like

Mijn werk is wel altijd ‘gewoon’ door gegaan dus dat voelt niet heel erg anders. Behalve dan het afstand houden natuurlijk en dat overleggen met het team nu via videobellen zijn.

Maar voor corona was ik 3x per week in de sportschool en deed ik echt heel veel buiten de deur qua sociale contacten, uitjes, dagjes weg, weekendjes weg. Dat is wel erg veranderd natuurlijk. En sommige vrienden van mij wonen in andere steden en één van mijn beste vriendinnen in Brussel. Dus haar kan ik al een hele tijd niet zien en sommige andere vrienden zie ik ook niet of heel weinig vergeleken met ‘voor corona’.

1 like

Ja dat speelt natuurlijk ook mee. Ik deed nooit erg veel dingen buiten de deur, dus ook in die zin is er voor mij niet veel veranderd. Denk ook dat ik daardoor de huidige lockdown misschien ook als minder zwaar ervaar dan sommige anderen, als je wel veel met mensen afsprak en veel buiten de deur deed kan ik me voorstellen dan kan ik me goed voorstellen dat je dat enorm mist.

1 like

Zonder wind was ik sowieso naar buiten gegaan. Maar ik heb zo’n tyfus hekel aan wind. En ik zie de sneeuwvlokken horizontaal voor mijn raam voorbij vliegen dus nee dankjewel.

Ik werkte 40 uur in de horeca en deed een HBO opleiding. Mn werk ligt al bijna een jaar stil en omdat thuisonderwijs echt niet mijn ding is, ben ik gestopt met mn studie. Ik ging elke dag naar buiten en zag bijna elke dag wel vrienden. Mijn leven is echt heel erg veranderd dus door Corona en er niet echt leuker op geworden.

Dit is ook mijn verklaring :nerd_face:

Ik werkte al thuis dus dat is voor mij niet anders geworden. Wel het mijn vrienden niet tot weinig zien.

Maar door corona is het ook nog eens extra druk op mijn werk dus ik ben nu gewoon heel veel aan het werk. Daardoor vergeet ik het af en toe. Wat ook wel lekker is. Tot je weer naar buiten stapt en ik ineens denk ooh ja mondkapje heb ik die bij me :joy:

Dit is voor mij heel raar, want vlak voor corona is er iets gebeurd wat mijn dagelijks leven heeft veranderd; en corona zelf heeft wel gevolgen gehad maar niet direct op het dagelijks leven. Ik weet niet, het voelt als zo’n gekke situatie dat bijna iedereens leven is veranderd, mijne ook, maar het komt bij de meesten door corona en bij mij niet waardoor ik toch niet bij die groep hoor. Nou ja dat voelt gek haha.

Sinds deze week heb ik een kantoorbaan die ik thuis moet doen en ik maak nu pas alle frustraties en situaties mee waar ik iedereen al tijden over hoor en de rest nu al aan gewend is. Het voelt alsof ik mijn leven 10 maanden achterloopt, wel een beetje bizar eigenlijk.

4 likes

Oh dat klinkt echt kut :pensive: hoop voor jou dat de horeca gauw weer open gaat en alles weer normaal wordt.

@Foefjeisthuis ja dat is inderdaad wel even lekker, nu ik zie dat zoveel mensen zich echt constant van corona bewust zijn waardeer ik het ook meer.

2 likes