Stel je persoonlijke vraag #24

Bij mijn huidige baan kreeg ik eerst als reactie dat ik niet werd uitgenodigd, maar dat ze mijn cv zouden bewaren. Twee maanden later werd ik gebeld en werd ik aangenomen. Het kan dus wel echt zo zijn.

3 likes

Oh nee ik snap het, ik was gewoon aan het haten. Ik denk dat iedereen dit om te janken vindt.

1 like

Maar wat bedoelde hij/zij hier dan precies mee? Sinds Corona? Sinds de laatste jaren?
Ik had dus ergens gehoopt dat door deze hele pandemiesituatie de huizenmarkt iets rustiger zou worden maar dat idee heb ik niet. Maar ik heb er verder ook helemaal geen verstand van en ik heb ook geen mensen in mijn omgeving die er verstand van hebben dus dat maakt het echt lastig. De enigen die ik erover spreek zijn mensen die zelf belangen hebben, daar heb ik dus niets aan.

@MadameMignon mijn baas heeft er wel een handje van om de tweede en derde beste optie te onthouden en dan later alsnog een baan aan te bieden wanneer hij ruimte heeft in het team. Dus zou het niet direct zien als een afwijzing, al vind ik het wel een beetje een standaard berichtje. Ik zou dan een iets persoonlijker berichtje sturen.

6 likes

Hetzelfde gebeurt nu zelfs in gebieden buiten de randstad. Bijvoorbeeld in Brabantine City Row
Dit is dus een naam die Linkedin sinds een tijdje gebruikt voor het stedelijk gebied in Brabant

• Ik ken die naam
  • Ik ken die naam niet, maar ken wel de nederlandse naam Brabantse stedenrij
  • Nooit van gehoord
  • Wat een belachelijke naam
  • Prima naam
  • Geen mening
  • Logisch dat ze dit gebied tegenwoordig ook een Engelse naam geven
  • Het is FRIET
  • Ik wil iets anders zeggen over de naam Brabantine City Row

0 stemmers

2 likes

Zij :relieved:

Ja door corona, alleen maar meer gekte. Zulke overbiedingen, alle huizen binnen een week verkocht etc

1 like

Ik vind dit een vaag verhaal. Je bent aan het uitbreiden, dus je hebt meer mensen nodig. Daarom heb je vacatures online gezet. Maar als iemand solliciteert moet diegene wachten omdat je aan het uitbreiden bent??? Ik zou er niks meer van verwachten.

11 likes

Ik heb 50k extra geboden op een klushuis in een dorp naast een grote stad. En we worden alsnog overboden(aankoop makelaar wilde overigens dat we 80k boden)

2 likes

Zit jij nog wel eens met je dekbed op de bank?

• Nooit
  • Af en toe
  • Best wel vaak
  • Altijd
  • Alleen als ik ziek ben / andere ā€˜bijzondere’ reden

0 stemmers

Ik doe dat eigenlijk nooit, maar had het gister zo koud dat ik hem erbij gepakt heb. En dacht toen echt, waarom doe ik dit niet vaker? Zo comfortabel!

3 likes

Ja vaag toch, en dan wel zeggen dat mijn CV heel goed aansluit bij het bedrijf 🤷 nouja
Genoeg andere dingen lopen maar alsnog vaag gedoe

1 like

Nooit mijn dekbed, maar heb speciaal een dikke zachte deken voor op mijn bank, daar zit ik wel altijd onder.

16 likes

Lig wel altijd onder een plaid/kleedje

Ik denk er vaak aan maar doe het nooit. Maar het is zo mega chill

1 like

Wat de aankoopmakelaar adviseert :stuck_out_tongue:

5 likes

LinkedIn of een of ander pr-bureau?
Ging net opzoeken of row nog een andere betekenis had buiten ā€œrijā€ en toen stond er ook; afkorting voor Rest of the world. Leest ook gek

Nee echt Linkedin

Het woord wooncarriĆØre

• Ken ik en ik weet wat het betekent
  • Ken ik niet maar kan wel zo’n beetje afleiden wat het betekent
  • Ken ik niet en weet ook niet wat het is

0 stemmers

Ik echt altijd! Gaat standaard mee naar beneden haha. Maar als ik het koud heb, warm ik heel langzaam op en dan is een ander dekentje niet voldoende. En onze woonkamer kan best koud zijn, voelt alsof het tocht terwijl dst niet zo is.

Oh wel alleen in de koude maanden trouwens. In de warmere maanden zit ik onder een fleecedekentje.

Het kan allemaal zo raar lopen. 2 jaar terug gekocht in Alkmaar. Eerst 13.500 overboden op een huis, niet gekregen en ging uiteindelijk weg voor 45.000 boven de vraagprijs.
Letterlijk 1 straat ernaast en 3 dagen later 9.000 onder de vraagprijs geboden en direct gekregen.

Ik zou gewoon bieden wat je voor het huis over hebt denk ik.

5 likes

Echt gister voor het eerst hier gelezen en vanochtend bij Lubach op zondag.

1 like