Stel je persoonlijke vraag #24

Zou het jou opvallen als er ineens een groot bedrag wordt afgeschreven (of bijgeschreven) van je rekening? En dan wel in 't geval dat je op je rekening kijkt
Als je dus kijkt naar het bedrag, niet kijken bij afschrijvingen e.d.

• Ja, ik weet tot op de cent nauwkeurig wat er op mijn rekening staat
  • Tot ongeveer 50 euro zou het mij niet opvallen, daarna wel
  • Tot ongeveer 100 euro zou het mij niet opvallen, daarna wel
  • Alleen extreem grote bedragen zouden mij opvallen
  • Nee dit zou mij nooit opvallen

0 stemmers

Niet perse in het bedrag trouwens, maar als ik toch op mijn rekening kijk, kijk ik ook naar de bij- en afschrijvingen. Elke eurocent die ik niet verwacht valt mij dan wel op.

18 likes

Ja dit inderdaad! Het eindbedrag op m’n rekening kan ik dan best een paar tientjes naast zitten, maar af/bijschrijvingen die me niet bekend voorkomen vallen me wel gelijk op.

Ik bedoel wel 't bedrag eigenlijk. Want je ziet in de app toch eerst het bedrag en daarna moet je doorklikken (zal vast niet bij alle banken zo zijn)

Anders kan iedereen ja stemmen want als je het ziet valt het toch op

Ik zou het alleen maar chill vinden als iemand zich ermee bezig wilt houden. Minder zorgen voor mij. Geen idee wat de context verder is, want ik lees het topic niet.

Edit: ik vraag me ook af wat het met het patriarchaat te maken heeft. Omdat ik een vrouw ben en het dan door een man laat beheren? Het heeft eerder met het vertrouwen in je partner en in hoeverre je geldzaken kan bespreken te maken.

1 like

Ik stop dus nooit bij alleen het saldo. Ik klik altijd even door dus het zal mij dan toch opvallen.

2 likes

Ik lees het beutyblogtopic niet dus heb geen idee wat de situatie is, ik kan me in principe wel voorstellen dat er situaties zijn waarin het misschien wel een goed idee is. Als je zelf echt niet met geld kan omgaan en samen naar een oplossing toewerkt, maar dat het tot die tijd beter is als je er niet zelf alles mee kan bijvoorbeeld. En dan is het ook nog de vraag of je partner de juiste persoon is om dat te doen natuurlijk. Maar in eigenlijk alle andere situaties vind ik het een naar idee.

1 like

Ik wist dit echt nooit. Keek nooit op mijn rekening. Tot ik dus wel eens keek en ik nog maar zoveel euro had en daarmee niet eens de maand zou halen.
Maar toen ging ik werken en werd het ook geen must om mijn rekening in de gaten te houden. Maar nu wil ik sparen en ik heb een bank app op mijn telefoon; ik check het nu elke dag een paar keer. Ik weet niet tot op de komma wat er op staat. Maar €40 zou ik nu ook wel missen.

Haha het gekke is dat als mijn vriend zou zeggen: ‘kun je mijn rekening beheren’ dat ik het prima zou vinden, want ik vertrouw mezelf met geld en weet dat ik er bovenop zit (zou er geen zin in hebben om boekhouder te spelen voor iemand anders, maar dat is een andere discussie). Maar als mijn vriend mĂ­jn rekening zou willen beheren: no way josĂ©. Ben veel te veel opgegroeid met dat ik m’n eigen zaakjes op orde moet hebben

7 likes

Ik beheer onze gezamenlijke rekening :tipping_hand_woman:

weg met het patriarchaat

28 likes

Volgens mij kreeg ik pas een eigen bankrekening toen ik hem ook zelf kon gebruiken. Ik begon met werken op m’n 15e dus had het ook wel heftig gevonden als ik toen niet zelf iets over dat geld te zeggen had denk ik. Als kind hebben m’n ouders wel voor me gespaard, maar dat ging volgens mij gewoon via hun eigen rekening.

1 like

Nog steeds, word in juni 30. Bij mijn broer overigens ook, die is 32.

Mijn moeder doet er ook geen zak mee, het boeit me ook niet dat zij ziet wat er in/uit gaat en soms als ze ziet dat ik weinig op de rekening heb staan dan zet ze er wat extra’s op.

2 likes

Mijn ouders hebben zo’n spaarrekening voor me waar ik niks van wist op mijn naam haha. Ik kwam daar achter toen ik een keer belastingaangifte deed. Ik heb ook nog een ‘gewone’ spaarrekening die ik wel beheer. Die andere kan ik inmiddels ook bij maar daar doe ik niks mee, daar storten zij af en toe geld op volgens mij, die beheren ze dus nog steeds een soort van.

1 like

Ik kreeg een brief van een bank (niet mijn eigen) dat er nog een spaarrekening op mijn naam stond die mijn overleden oma ooit voor me geopend had. Dus ik was al aan het fantaseren over hoeveel het zou zijn, rente op rente 25 jaar lang etc. Het bleek om €8 te gaan :joy:

110 likes

Bij mij ook inderdaad! Als ik ooit een huis koop bijvoorbeeld, maar of dat ooit gaat gebeuren haha :sob:

Ik had dit ook eens met twee rekeningen die m’n ouders ooit voor mij hadden gemaakt blijkbaar en opeens opdook, stond ineens bij m’n belastingaangifte in m’n overzicht toen ik 18 werd ofzo. Er stond letterlijk op eentje 3 cent en op de ander 6, en het was vet veel gedoe om ze te laten sluiten hahaha, bedankt hù!!

10 likes

Mijn moeder kon best een tijd nog bij mijn rekening want dan kon ze direct geld overmaken toen ik 18 was en weer eens zonder saldo in de Primark stond haha :heart:

3 likes

Ik heb nooit actief een volmacht gegeven en dat is ook al tijd geleden. Ik weet bij Rabo dat het IBAN van het kind gewoon voor ouders zichtbaar was. Per 18e verjaardag moest dat pas per volmacht.

1 like

Ik zie mezelf al bij k3. Met mn dikke lijf in die kinder pakjes hahaha. Nein danke

14 likes

Ik zou het wel doen als ik 100% garantie krijg dat ik hetzelfde haar terug krijg. Denk altijd van wat nou ales ik me kaal scheer en daarna opeens steil haar krijg ipv krullen :anguished:.

2 likes