Stel je persoonlijke vraag #24

Ja die 3 nullen hou ik ook altijd aan

12 likes

Dan moeten er eerst een miljoen topics komen, waarin iedereen afgekat wordt en er om de haverklap permabans worden uitgedeeld. Zover zie ik het niet snel komen gelukkig, godzijdank, wat is dat een andere wereld.

4 likes

Wat zou je ervan vinden als je bij het vliegen een aantal gratis kilo’s hebt, inclusief je eigen gewicht en bagage, en daarboven per 10kg moet bijbetalen? Bijvoorbeeld heb je 100 gratis kilo’s en daarboven 10 euro per 10 kg extra.

Dus als je 80 kg weegt mag je 20kg aan bagage extra, maar als je 120kg weegt moet je sowieso bijbetalen ook al heb je geen bagage.

• Dit kan echt niet
  • Dit is ergens wel logisch, maar kan toch niet
  • Dit kan best
  • Dit is een supergoed idee

0 stemmers

Bij (dure) bh’s is dit wel vaak zo ook, dan is cup A t/m D een bepaalde prijs en E t/m G een paar euro duurder. Snap het opzich wel want je gebruikt meer materialen dus het is een duurder product. Alleen wel zuur dat het er dan op neer komt dat de norm is om een klein maatje te hebben en alles wat groter is veel duurder is. Kun je beter misschien alle prijzen gewoon wat omhoog gooien zodat je daarmee de materiaalkosten dekt

Edit; kan het me ook voorstellen bij echt maatwerk zoals iemand die een trui voor je gaat breien

5 likes

Nah ik vind het niet logisch. Bij eerlijke lingeriemerken heel misschien nog wel, maar de meeste (fast fashion) kleding heeft een kostprijs van €1 en wordt verkocht voor €30+. Die marge van iets meer materiaal gebruiken voor een grotere maat is er dan al lang en breed uit.

Bij sale artikelen verschilt de prijs soms ook per maat maar dat heeft dan met de voorraad te maken. Als er nog 30 stuks in maat 36 en één stuk in maat 44 in het magazijn liggen, snap ik wel dat ze dan de kledingstukken in maat 36 met korting verkopen en de rest niet. Je moet toch uiteindelijk van je voorraad af.

14 likes

Ja klopt ik zat ook meer te denken aan eenmanszaakjes/merken in het hoge segment. Dus merken die kwalitatief goed kant gebruiken, swarovskisteentjes, zijde, etc. Niet de bh’s van de H&M zeg maar haha.

Maar je hebt wel gelijk dat dat zelfs de duurdere merken waarschijnlijk wel een hoge winstmarge hebben op hun producten. Zou dan eerlijker zijn om dat gewoon recht te trekken

2 likes

De enige manier waarop dat eerlijk en logisch zou zijn is als een maat M duurder is dan een maat S en een L duurder is dan een M enzovoort.
Het is gewoon stom om tot L of XL voor een prijs te verkopen en daar boven duurder want dat is meer stof.
Elke maat is meer stof dan de maat daarvoor. Van een xl naar een xxl is niet veel meer stof dan van een s naar een m.

24 likes

“Nee hoe kom je daarbij?”
:rofl:

1 like

eens per week kijk ik op een mijn rekening en dan herleid ik de afschrijvingen wel, dus waar ik wat heb betaald, wat er af is geschreven en of het allemaal nog klopt enzo.

Eigenlijk nooit, ik kreeg volgens mij op mijn 12e mijn rekening voor een krantenwijk en mijn ouders wisten ook beiden niet mijn pincode. Ze hebben wel eens een keertje meegekeken op mijn overzicht maar verder was alles best wel gesloten, ik wist die van mijn ouders ook niet. Ik zat ook bij een andere bank dan ouders dus ze konden ook niet automatisch meekijken ofzo. Maar ik deed ook geen gekke dingen als kind, mijn geld ging op aan kleding en broodjes frikandel bij de Appie enzo haha. En volgens mijn moeder aan teveel chocolade.

Afhankelijk van de vluchtprijs zou je in sommige situaties dan ook beter een aantal kinderen mee kunnen nemen, met een shitload aan baggage. Kun je hun extra kilo’s meenemen. Dan die baggagekilos zelf betalen :sweat_smile:

Ergens vind ik het wel logisch dat als je meer ruimte inneemt, je meer betaalt (niet dat ik dat vind kunnen denk ik). Maar niet op kilo’s? Als je 100 plekken (stoelen) hebt dan kun je maar 100 mensen meenemen? Dan maakt het niet uit of ze 20kg wegen of 200kg. Die stoel is gevuld toch? Dan lijkt me een stoel prijs logischer dan een kiloprijs. En als iedereen 20 kg weegt en dan 60kg kan meenemen, dat past vast nooit in de bagage ruimte? Of is het dan wel in koffer formaat, en kun je dan goudstaven erin doen? Ik vind het eigenlijk heel onlogisch, een kiloprijs (ook qua voorruit boeken en je daadwerkelijke gewicht op het moment van vliegen haha)

Al aan click and collect gedaan?
  • Ja
  • Nee
  • Ik ga mijn huis niet uit

0 stemmers

Vind je het dan ook eerlijk dat een shirt met €1 aan materiaalkosten een verkoopprijs heeft van €30, en een shirt met €1,20 aan materiaalkosten een verkoopprijs van €50?

1 like

Mag ik vragen of je weet hoeveel stof je nodig hebt voor een shirtje van maat 40 en hoeveel je nodig hebt voor een shirtje maat 48.
Ja het is ietjes meer maar het gaat niet om meters ofzo haha.

4 likes

Ik wil eigenlijk ook mn geld terug voor alle lappen stof die van elke flared pants is gehaald. Kan je zo weer een nieuwe broek van maken.

4 likes

Bij een merk waar ik voor heb gewerkt werden de kosten voor grote dozen en ruimte in het magazijn + grote inpakdozen of kartonnen tassen zo wel doorberekend in de prijs.

XXL trui was ook daarom duurder dan een XXS trui en toen kwam daar commentaar op en hebben ze er uiteindelijk gewoon minder ingekocht om de prijs voor de consument gelijk te kunnen houden :joy:

Het is sowieso onbegonnen werk. Ieder ‘merk’ heeft weer andere maatstaven qua maat in de wereld. Het eerlijkst zou zijn de hoeveelheid stof en materialen wat wordt gebruikt bij het produceren denk ik.

Ik wil meer keuze in maat 35 en 36 schoenen svp.

Ik had eerst geklikt op “ergens wel logisch maar niet ok” omdat ik dacht, meer stof zou meer materiaalkosten kunnen betekenen.
Maar volgens mij is dat eigenlijk niet zo (los van dat materiaalkosten wss sowieso heel laag zijn) en wordt er bij een kleinere maat gewoon meer weggesneden, maar kun je met die grotere reststukken geen nieuw/extra kledingstuk maken?

2 likes

Ja, bij de Praxis omdat de raamuitzetter kapot was gewaaid en we een cv-ontluchtingssleutel nodig hadden :woman_shrugging:

1 like

Tot nu toe alleen maar bouwmarkten, maar de action hier heeft het nu ook dus wil dat wel gaan proberen haha!

1 like