Mijn zeer ingewikkelde buurvrouw klaagt over de app steen en been over ons en onze “woongewoontes”. Zo mag onze kapstok niet in de algemene gang hangen (maar die van haar mag er wél hangen), onze kat zit soms op ons eigen balkon te mauwen (letterlijk 1x per week maar oke) en nog meer van dit soort totale onzin. Ze appt in hoofdletters, heel beschuldigend, helemaal niet op een oplossingsgerichte manier.
Ergens vind ik het ook wel zielig want volgens mij is ze oud en corona-eenzaam maar ik raak intussen al opgefokt als ik haar naam zie verschijnen op de app.
Wat te doen?
- Tanden op elkaar, nodig eenzame buuf uit voor koffie, leg onze kant van de situatie uit en hopen op een betere verstandshouding.
- Haar nummer blokkeren om mijn eigen frustratie te dempen.
- Vriendelijk op haar appjes reageren en een app-discussie aangaan.
- Even fel reageren op haar appjes en een app-discussie aangaan.
- Buurvrouw niet blokkeren, maar op mijn tanden bijten en verdere appjes negeren
O wacht een laatste optie zou zijn: aan al haar wensen proberen te voldoen. Maar ze beschuldigt ons ook van dingen die we niet eens doen, maar die “de schuld zijn” van andere buren, dus ik kan er sowieso nooit helemaal aan voldoen.