Stel je persoonlijke vraag #24

Anders: lust zowel kroket als erwtensoep maar deze combinatie hoef ik niet

Er zijn groentekroketjes bij de Hanos die al exact naar snert smaken. Echt m’n favoriete ooit.

5 likes

Groter risico dus eerder een vaccin. Leeftijd schijnt overigens wel een grotere factor te zijn op overlijden dan BMI > 40, maar mensen met BMI > 40 eerder vaccineren per leeftijdsgroep lijkt me echt alleen maar beter.

1 like

Beetje problematische poll. Denk dat veel mensen hier onzeker over zouden kunnen worden. Ik wil iedereen op het hart drukken dat whatever de reden is dat je eerder aan de beurt bent al is het een aambei , schaam je niet. Als je het vaccin kan en wil nemen doe het gewoon!

73 likes

Iedereen die tot een risicogroep behoort heeft voorrang toch, ongeacht de reden wat mij betreft. Opvallend dat nog relatief veel mensen het belachelijk vinden dat deze groep voorrang krijgt.

Is dat vanwege het ā€œje hebt teveel gegeten dus eigen schuldā€ stigma? Want als je zo beredeneert zouden mensen met COPD die hebben gerookt bijvoorbeeld ook niet eerder aan de beurt mogen komen.

23 likes

Dat zeg je mild. Ik vind het belachelijk dat mensen dit vinden. Hoe krijg je het je strot uit.

20 likes

Met als gevolg dat alle coronawappies nu roepen: ZIE JE WEL!!! HET VACCIN MAAKT JE DOOD!!!1! Terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is.

2 likes

Snap je interesse wel, maar denk ook: hou alsjeblieft je vetfobische bij je en val er andere mensen niet mee lastig.

Mag ik vragen waarom je die poll hebt gemaakt en waarom je er dingen in hebt gezet als Belachelijk enzo. Is dat omdat jij dat vind en wilt kijken of meer mensen dat vinden?

1 like

Ik ben echt een fartfabrique af en toe. Laat ze ook altijd gaan ook al zit mn vriend langs me want ze stinken bijna nooit.

1 like

Ik heb denk ik wel 40+ maar ik hoef niet perse eerder

Maar je gaat toch in feite niet ā€˜eerder’ (eerder dan wat?) maar gewoon op het moment dat je er recht op hebt/de overheid vindt dat het van belang is dat jij aan de beurt bent voor een vaccin?

Edit O ik zie nu dat de poll zo is geformuleerd en jij daar gewoon op reageert. Nouja meer in het algemeen dan dan naar jou

5 likes

Maar nog niet klaar met het ijs :ice_skate: :snowflake:

1 like

Ja maar alleen omdat ik over een paar dagen weer ergens heen moet met de auto

1 like

Vooral klaar met die kut kou, heb veel last van eczeem :rage:

Zou jij nu gaan schaatsen zonder ervaring terwijl er een kans is dat je op je bek gaat, iets breekt, en de zorg (onnodig) belast?

• Ja hoor kan gewoon!
  • Dat is niet zo slim inderdaad dus doe maar niet

0 stemmers

Hoe weten ze dan dat ik een hoger bmi heb? Ik zal de brief toch wel gewoon krijgen als de mensen van mijn leeftijdsgroep gaan? Ik ga er in ieder geval geen actie voor ondernemen

Breken zoooveel mensen iets met schaatsen dan? Ik ben helemaal pro de zorg ontlasten, maar schaatsen lijkt me nou niet zo’n issue.

3 likes

Ik lees net dat als je huisarts het weet je een brief krijgt en anders mag je zelf bellen

1 like