Stel je persoonlijke vraag #24

Ik zocht het even op; blijkbaar is dat een app waar je live mee kunt luisteren met sprekers. Je treedt een virtuele kamer binnen waar bijvoorbeeld een expert of beroemdheid iets vertelt. Er mogen maar maximaal 5000 mensen een kamer in.

En als iemand van Ajax iets vertelt en hij wil daar Ten Hag bij hebben, nodigt hij hem uit en die krijgt vervolgens ook weer 2 uitnodigingen die hij mag versturen. Zo blijft het exclusief.

Tot zover wat ik er van begrepen heb :v:t4:

1 like

Mijn meest recente onnodige kutopmerking was gisteren nog, van de ABN. Lullo’s. Ik wacht wel op die herinnering in 2026.

24 likes

Geen idee maar ben wel beledigd dat mijn vriend hier eerder voor is uitgenodigd dan ik

4 likes

Oh nou gelukkig, dat boeit me niet :grin:

1 like

Jongens, ik wilde juist NODIGE kutopmerkingen weten. Als tegenhanger op de onnodige.

12 likes

Een collega heeft wel eens gezegd dat mijn ongevraagde advies haar geen reet interesseert en dat ze het toch op haar eigen manier gaat doen. Groot gelijk :smiley: ik kan best wel opdringerig zijn als ik denk dat iets beter of efficiënter kan. In dit geval ging het om werken met twee beeldschermen, ik geloof er heilig in dat dat makkelijker is. Maar ze wilde er niks va weten haha.

28 likes

Meerdere keren van collega’s en kennissen over dat ik soms te eerlijk en te hard ben. En dat bepaalde opmerkingen niet konden.

1 like

Ik was er al klaar mee toen iemand het omschreef als ‘een soort live podcasten’. Oh je bedoelt radio? :roll_eyes:

20 likes

Maar het interactief toch? Ik vind het wel echt heel leuk klinken!

Oh geen idee. Interactief met 5000 mensen lijkt me echt niet te doen. Maar ik ben blijkbaar op een leeftijd aangekomen dat ik alle hippe dingen niet meer snap, dus daar kan het ook aan liggen.

5 likes

ik heb het ook en tis wel grappig, want veel interessante onderwerpen. maar er zitten wel veel mensen die zichzelf nogal graag horen praten, en het voelt soms een beetje voyeuristisch, omdat je zo binnen komt zetten in een gesprek tussen mensen.

2 likes

Ja het slaat ook nergens op maar ik vind het toch leuk. Maar ik ben toegelaten en heb 2 invites over dus wie wil?

En stuur dan even een pb in plaats van hieronder te reageren.

4 likes

Dat moet toch, ik heb gegevens nodig om iemand toe te laten. Dus goeie :grinning_face_with_smiling_eyes:

Collega benoemde dat ik vaak de “ja maar” erin gooi, beren op de weg zie/benoem en uiteindelijk wel alles fix.
Dus hoezo bracht ik mezelf eerst in de stress of zette ik neer als iemand die dat niet aankon? Vond ik raak (wel eventjes kut)

3 likes

Ik zei een keer tegen mn huisgenootje dat ik dikkere tieten had ineens

En toen zei ze “je hebt dikkere alles, je moet niet elke dag twee tosti’s eten”

En dat was gewoon waar, werd ook dikkig dus was blij met de waarheid zodat ik er iets aan kon doen.

Ben ook wel vaker gezegd dat ik echt kut ben op momenten en dat is in de meeste gevallen ook gewoon een goeie waarschuwing.

Als ik zelf kutopmerkingen heb over iemand dan heb ik daar n appgroep voor Ipv het hardop tegen iemand te zeggen. Helpt ook

4 likes

Snap dat het zo overkomt

Context

Ja het was meer de manier waarop zij vaker op me reageerde en tov het team mij op mijn persoon aansprak

Een oudere vrouw, ik was een stuk jonger, fancy advocatenkantoor met toxische werkomgeving (roddelcultuur) waar ik het zelf ook niet naar mijn zin had, kan meegespeeld hebben.
Ze had er een handje van om in het bijzijn van iedereen - ook naar anderen overigens - zulke “kan op 2 manieren worden uitgelegd” opmerkingen te maken:

• niet gedacht dat je rookt, dat is toch iets voor bepaalde lagere sociale kringen? Zonde zeg

• zie je vaker dat meiden opgegroeid met 2 culturen moeite hebben om hun draai in NL cultuur te vinden. Er zijn mensen met wie je daar professioneel over kan praten; echt doen hoor! :disappointed:

En deze opmerking lichtte ik uit, want ze had ergens wel een punt over beren op de weg

1 like

Ik trek me niet echt wat aan van de opmerkingen die ik hier krijg eigenlijk. Altijd m’n toon, te direct, te zuur weetikhet boeit me nul, degenen die het zeggen ken ik toch niet. Maar ik ben wel vaak direct etc. Dus in die zin klopt het wel.

1 like

Het ligt er soms ook aan hoe iets gezegd wordt toch
"Stel je nou eens niet zo aan en stop met panikeren, doe een keer niet alsof je het niet kunt’ komt op hetzelfde neer, maar ik kan me voorstellen dat dat echt niet meteen leuk is om te horen.

2 likes

Ik vind het niet de moeite waard want ‘de harde waarheid’ is toch maar mijn waarheid, geheel subjectief. En net als dat ik me niet zo druk maak om de meningen van mensen die ik niet ken hoop ik ook dat anderen er zo in staan.

Oh dit gaat trouwens wel alleen over meningen over persoonlijkheden of karakter oid. Niet over schadelijke denkbeelden, daar trek ik m’n mond wel over open

4 likes