Stel je persoonlijke vraag #24

Ik merk bij mezelf zoo vaak dat ik vrouwen veel vaker irritant vind dan mannen, echt geïnternaliseerde misogynie denk ik :flushed:

Onlangs heb ik Dexter gekeken en toen betrapte ik me er ook steeds op dat ik me aan Debra zat te ergeren. Ohja, de hoofdpersoon is een psychopaat en seriemoordenaar, maar zijn heel normale en menselijke zus is natuurlijk véél stommer :confused:

Bij The Fall (sterke vrouwelijke FBI-agent vs walgelijke mannelijke verkrachter/seriemoordenaar) had ik dit ook, ik haat het echt dat ik die neiging heb.

7 likes

Voicememo’s

• Vind ik irritant
  • Vind ik handig
  • Stuur ik nooit
  • Ontvang ik regelmatig
  • Stuur ik regelmatig

0 stemmers

Als iemand een wat langer verhaal te vertellen heeft vind ik een voicememo wel chill en ook wel gezellig ofzo. Ik geef het dan ook gewoon aan als ik er op dat moment niet naar kan luisteren en er later op ga reageren. Als iemand voor elk bericht van 3 woorden een voicememo gaat sturen ben ik er wel snel klaar mee.

9 likes

Ik krijg echt zo’n afdruk van mijn telefoon in mijn pink dus probeer steeds vaker voice memo’s te sturen zodat ik niet hoef te typen.

1 like

schaatsende mensen

42 likes

Jazeker. Als kind partjes mandarijn achter de wc pot verstopt omdat ik ze niet doorgeslikt kreeg. Was nog niet zo slim om ze door te spoelen :+1:t3:

1 like

Sowieso veel zwaarder, want ik woonde toen nog voor een deel thuis bij mijn ouders. Had ik echt niet aangekund.

1 like

Ik zat toen het liefste de hele dag alleen thuis dus had het waarschijnlijk minder erg gevonden dan nu. Ben best wel laat pas een beetje uit mijn schulp gekropen.

1 like

Ik twijfel maar uiteindelijk op ‘Ja’ gestemd. Enige wat ik nu soms lastig vind is dat ik het idee heb dat m’n jeugd nu een soort van versneld voorbij is. Ging voor corona echt nog regelmatig uit, naar huisfeestjes, borrels die ineens helemaal uit de hand liepen. Denk dat als dit allemaal over is, dat ik dat niet meer echt snel ga doen, ben dat ineens niet meer echt gewend en inmiddels de 30 ook al gepasseerd. Beetje het idee dat ik straks wat serieuzer moet worden en op een gegeven moment ook over kinderen gaan nadenken waardoor je yolo-leventje sowieso wat minder wordt. Vind het wel echt heel jammer dat ik nu niet kan reizen met mijn vriend, dat hadden we wel echt voor afgelopen jaar en dit jaar gepland ivm tussenjaren van hem en mogelijkheid voor mij om een sabbatical op te nemen. In september gaat hij weer studeren dus dan kan het voorlopig niet zo makkelijk en als we eenmaal kinderen hebben zie ik het ook wat minder zitten om nog te gaan backpacken. Op m’n 18e-21e had ik denk ik wat minder die tijdsdruk gevoeld ofzo.

3 likes

Een ex vriend van me die enerzijds vaak in een bad met zelfmedelijden dobbert en anderzijds ergens een bijzonder opgeblazen ego heeft. Klaagt veel en legt problemen vaak buiten zichzelf. Beetje grote manbaby. Iets hiervan zeggen heeft nul zin, maar die houding trek ik echt niet en zou ik iets van willen zeggen. We hebben nu geen tot nauwelijks contact meer.

1 like

Ging jij voor corona nog regelmatig uit?

• Ja wekelijks
  • Nee minder dan dat
  • Maandelijks

0 stemmers

Ik ging voor corona ook al zelden uit. Ben al vrij vroeg gestopt met uitgaan, zo rond 23. Terwijl het daarvoor enorm veel was. Ineens was ik er klaar mee.

Ik denk dat ik het ook echt verleerd ben. Dat ik me heel ongemakkelijk voel in een club of zo.

• Nee hier zou ik geen moeite mee hebben
  • Misschien een beetje
  • Ja ik denk dat ik niet meer weet hoe uitgaan ook alweer gaat
  • Geen idee, ben sowieso nooit uitgeweest

0 stemmers

Ik ben benieuwd naar de overlap wat betreft kleuren voor volwassenen en diamond painten.

Ik…

• doe aan beide niet
  • doe alleen aan kleuren voor volwassenen
  • doe alleen aan diamond painten
  • doe zowel aan kleuren als aan painten

0 stemmers

Sinds een paar dagen zit ik tijdens het luisteren van audioboeken hersenloos op zo’n app te “kleuren” en dat helpt wel om me te focussen op de verhalen. Merkte dat ik de laatste weken die focus niet kon vasthouden, dus daarom maar zo.

Zoals je kunt zien wil ik echter alleen de Disney platen doen. :upside_down_face: Al 64 platen gekleurd lol.

17 likes

Lol moet meteen denken aan m’n moeder die zich versprak en het over “powerpainten” had

5 likes

Ik ging ongeveer 2 keer per maand uit en kan me dat niet meer voorstellen nu. Ik wil wel weer en zou me ook niet ongemakkelijk voelen oid, maar ik ben inmiddels ook echt gewend geraakt aan m’n slaap, hoe deed ik dat?? Waar kwam de energie vandaan??
Maar ik ervaar ook meer stress nu dus misschien is die slaap daar wel voor nodig

6 likes

Wat zou jij doen als de wereld vergaat door grote natuurrampen? Denk aan situaties zoals in de films: The Day After Tomorrow, 2012, San Andreas etc. Dus mega vloedgolven, enorme aardbevingen, de tektonische platen die ineens verschuiven, extreme kou.

• Ik zou me overgeven aan het natuurgeweld, want ik weet zeker dat ik hier niet aan kan ontsnappen
  • Ik zou wel een poging wagen om een veilige plek te vinden, maar ik zou niet alles op alles zetten om te overleven
  • Ik zou alles op alles zetten om te overleven
  • Ik weet het niet
  • Anders

0 stemmers

Ik kan hier heel lang over fantaseren altijd. Wil natuurlijk niet dat het gebeurt maar het is echt fascinerend. Ik raak dan ook helemaal geïnspireerd om te “preppen” als een doomsday prepper

2 likes

Ik pleeg zelfmoord

15 likes

Natuurgeweld kan ik echt niks mee denk ik. Ik weet wel zeker dat ik een zombie-apocalypse zou overleven.

1 like