Stel je persoonlijke vraag #26

Dat bedoel ik ook

1 like

Nee tuurlijk zijn er grenzen in en die zijn voor iedereen anders. Als ik door een ongeluk, weet ik veel, een enorm heftig litteken op m’n gezicht zou krijgen dan zou ik ook niet zeggen “nee hoor, geen plastische chirurgie voor mij! Ik ga wel lekker werken aan m’n zelfvertrouwen bij de psycholoog.” Maar het cosmetisch ingrijpen in een gezond lichaam is imo het extern aanpakken waardoor je niet meer intern hoeft te dealen met je onzekerheid. Dat veroordeel ik niet, dat moet iedereen zelf weten, maar ik vind het wel jammer dat iedereen die dit doet bijdraagt aan een abnormaal schoonheidsideaal.

We zien nu de halve wereld in hun beste poses op social, ons beeld van “normaal” is daardoor enorm beïnvloed, en opeens vinden we onze ongelijke borsten niet meer normaal. Daar worden we onzeker van, en laten onze borsten fixen, waardoor inderdaad het “normaal” verschuift. Er zijn immers steeds minder mensen met ongelijke borsten.

3 likes

Maar waarom is het dan voor jou wel oké als het om later opgelopen letsel gaat, maar niet om iets wat aangeboren is? Littekens zijn vaak ook niet gevaarlijk voor je gezondheid dus dan is het ook puur esthetisch. Waar zit het verschil?

3 likes

Ik vind het heel theoretisch om iets te vinden over andermans cosmetische ingrepen. Want wat de reden voor iemand ook is, maakt het uit? Is het echt erg? Is het dan het feit dat iemand iets aan zichzelf laat doen wat anderen beïnvloed of de maatschappelijke druk zelf? Ja toch, als je geen cosmetische ingreep zou mogen doen zou weer iets heel anders worden wat mensen beïnvloed betreft hun uiterlijk.

6 likes

Oh ja Kud was ik ook groot fan van!

3 likes

Ik gebruikte dit voorbeeld omdat ik denk dat je met zo’n litteken enorm veel negatief bekijks trekt en ik kan me voorstellen dat je misschien wel een trauma hebt van zo’n ongeluk waar je niet elke keer mee geconfronteerd wilt worden als je je reflectie ziet of als je een nieuw iemand ontmoet. Ik vind het van een andere categorie dan waar we nu vaak cosmetische chirurgie voor inzetten. Wat ik zei, die grens ligt voor iedereen anders. Het maakt me weinig uit hoor als mensen iets laten doen, want ik snap het natuurlijk wel. Ik heb genoeg dingen die ik anders zou willen of waar ik erg onzeker over ben. Ik vind het iig niet “niet oké” op persoonlijk vlak, maar op grote schaal wel jammer dat dit zo normaal is geworden.

Haha hij zegt noujuist ovuleren als hij evalueren bedoelt :rofl:

2 likes

Oh god jaaa en dat we dan van m’n moeder maar een uurtje per avond op internet mochten ofzo want duur en “dan waren we niet telefonisch bereikbaar”. Niet dat iemand ooit probeerde te bellen maar toch.

En @anon12348926 ik heb ook wat laten doen deels cosmetisch deels medisch en het heeft voor mij ook zeker bijgedragen in mijn zelfvertrouwen. Had gewild dat ik het jaren eerder had laten doen.

2 likes

Ik ben toen een keer wel op internet gegaan terwijl mijn moeder met oma aan het bellen was, ze zei natuurlijk dat het niet mocht maar ik dacht boeien ik probeer het gewoon, kijken wat er gebeurt. Zodra ik dat deed hoorde ik het telefoongesprek tussen mijn moeder en oma op de computer afgespeeld worden, ik kon alles meeluisteren. Verder deed het internet het helaas niet inderdaad maar het was dus niet zo dat de telefoon niet meer werkte zodra je probeerde op internet te gaan!

Ooh nooit geweten! Wel kwamen we (mijn broertje en ik) er na een tijdje achter dat als je het geluid van de computer uit deed je die verbindingsgeluiden ook niet meer hoorde dus toen konden we stiekem internetten hahaha

2 likes

Heb je wel eens iets van straat meegenomen? Zo ja ben ik benieuwd naar je leukste vondst.

  • Ja iets gejat
  • Ja iets wat bij het vuilnis/grofvuil stond
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik ging met een vriend naar een feest en we liepen langs een leuk verkeersbord (weet al niet meer wat) en hij zei: als het bord los had gezeten, had ik hem meegenomen.
En op de dronken terugweg lag dat bord dus ineens los op de grond? Nou, toen moest ie mee.

7 likes

Hahahaha ik vond alles van mastermovies grappig. Vooral arie en bastiaan. Ik denk ook dat die jongens zoveel lol hebben gehad tijdens dat maken van die video’s.

2 likes

Haha ja ik vraag me alleen wel af als het nu zou uitkomen of ik het nog steeds zo grappig zou vinden. Het is echt heel puberaal. Ik zat toen in de brugklas geloof ik en kende bijna elke zin.

2 likes

Een panterprint paraplu die bij het afval stond, nog jaren gebruikt totdat ik hem kwijtraakte.

1 like

Oja ik heb ooit een BMW wieldop van de straat geplukt met mn dronken kop. Samen met een vriendin en we gingen daarmee frisbeeen. Daarna hebben we het bij mn ouders in de tuin gegooid. Sloeg echt nergens op en we zaten helemaal onder dat zwarte vet? Echt van top tot teen.

1 like

tien over twaalf, was net uit :heart::heart::heart:

1 like

Geven/gaven jouw collega’s wel eens opmerkingen over wat je at bijv. Tijdens de lunch?

  • Ja regelmatig
  • Zelden
  • Af en toe
  • Nooit
  • N.v.t.

0 stemmers

Eigenlijk alleen positieve opmerkingen, zoals ‘ruikt lekker’ of ‘ziet er lekker uit’

5 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #26 (Deel 7).