Stel je persoonlijke vraag #26

Wat vind je er eng aan? Zelf behoorde ik ooit tot die groep meiden die dr halve persoonlijkheid aan haar lange haar ophing en nu vind ik dat zo’n onzin. Het groeit weer aan en het ziet er vaak tien keer beter uit. Zeker als het tot je kont komt, dan kan het makkelijk worden aangepast als het lelijk is

6 likes

Ben opgegroeid in Zuid-Limburg en daar zeiden we friture. Inmiddels zeg ik maar snackbar want hier in het westen snappen mensen dat niet :joy:

4 likes

Wat vervelend dat je het zo eng vind! Ga je wel naar een kapper die je fijn vindt/vertrouwt? Want dat kan echt heel veel schelen! Ik was tot m’n 20e ook echt bang voor de kapper en ging er met extreem veel tegenzin naar toe, maar toen ging ik nog naar een kapsalon waar ik vantevoren nooit wist wie ik had etc. Sinds ik een fijne kapster heb gevonden die ik helemaal vertrouw is het helemaal weg.

1 like

Wat zeg jij?

• Blik en veger
  • Stoffer en blik
  • Anders;

0 stemmers

3 likes

Ja is heel vreemd. Van oudsher vonden gynaecologen dat een nettere uitspraak, en VAgina meer ‘keukenmeidentaal’. Maar die werkten vroeger ook zonder handschoenen dus wat mij betreft zijn de tijden wat veranderd.

3 likes

Veger en blik :joy:

27 likes

Handveger en blik meestal.

3 likes

Ja je gaat en ja het is doodeng :persevere:

1 like

Frituroloog! Of ‘Koning’, maar dat is gewoon de naam van de snackbar.

1 like

Als het comfortabel zou zijn zou ik nagelloos door het leven gaan. Ondingen

3 likes

Voor de Belgen: zijn jullie weleens op koningsdag (of vroeger toen het nog koninginnedag was) in NL geweest?

• ja
  • nee
  • verkeerd gestemd, ben geen Belg

0 stemmers

Voor de Nederlanders: zijn jullie weleens koningsdag (of vroeger toen het nog koninginnedag was) NL ontvlucht naar België?

• ja
  • nee
  • nee, alleen naar een ander land
  • verkeerd gestemd, ben geen NL’er

0 stemmers

1 like

Ik vind koningsnacht/dag het leukste feest van het jaar. Dat mis ik nu met corona echt zo erg :sob:

Normaal doen we een pre party, dan de nacht, dan de dag weer vroeg op en door en dan vaak die nacht ook nog door. Mijn huis is het verzamelpunt waar iedereen blijft slapen of tussendoor even gaat plassen of ontnuchteren. En verder lekker door amsterdam banjeren, veel te veel drinken, ineens de beste vrienden met wildvreemden zijn. Enige wat ik weiger is oranje aantrekken :joy:

10 likes

Zeg jij narCISsen of NARcissen?

• NarCISsen
  • NARcissen

0 stemmers

M’n vriend zegt NARcis en ik narCIS en we vinden elkaar daarin allebei raar. Blijkbaar mag het allebei maar ik vind NARcis heel vreemd klinken.

2 likes

Ik zeg NARcis maar ben Belg dus het kan daaraan liggen

2 likes

Wel alleen op van die dagen dat ik extra emotioneel ben en alles al mis en kut gaat en ik al mopperend mijn leven lijd (lange ij ja). Als dan óók nog een nagel breek terwijl ik net de perfecte nagellengte had bereikt, dan kan je me al dramatisch jankend op de keukenvloer vinden

1 like

Ha aan deze moest ik ook al aan denken bij de poll!

Hahaha toevallig had ik laatst ook deze discussie met mijn vriend. Ik zeg ook narCIS en hij ook NARcis :rofl:.

Hopelijk niet dezelfde :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Ondertussen is het niet meer zo, maar Beverwijkers legden vaak de klemTOON anders.
Ik zat op een MTS ónder het kanaal en mijn Nederlandse leraar vroeg mij wat woorden te zeggen. Waarbij ik dus blijkbaar de klemTOON anders zeg.
Mijn bekendste is spoorBOmen.
Bij mijn ouders is het er ondertussen wel meer uitgesleten. Maar ik kan het echt niet anders zeggen :grinning_face_with_smiling_eyes:

(Ja het was nogal een dingetje of je van boven het kanaal was of onder, school was in Santpoort en het gaat om het noordzeekanaal)

2 likes

Hoe spreek jij de ‘fel’ van ‘falafel’ uit?
Optie 1: Falafel (met de fel van ‘tafel’, doffere klank)
Optie 2: FalafEl (met de fel van ‘de zon schijnt fel’)

• Optie 1
  • Optie 2
  • Ik heb het woord ‘falafel’ nog nooit gebruikt
  • Waar heb je het over meid?!

0 stemmers

1 like

Ik krijg keuzestress van deze polls

3 likes