Stel je persoonlijke vraag #26

Nadat ik Crazy Ex Girlfriend gekeken heb heb ik dit echt met regelmaat… Elke keer als ik met mijn date in bed lig begint mijn hoofd ‘Oh my God I think I like you’ the spelen…

1 like

N.a.v. een serie die ik aan het kijken ben (The Bold Type).

Stel, er is iets wat jij heel graag wil hebben en ook nodig hebt (voor werk bijvoorbeeld), maar het is duur en je kan het pas betalen als je een aantal maanden tot een jaar flink hebt gespaard en dingen ervoor hebt opgegeven, maar eigenlijk heb je het wel nu al nodig. Jouw partner verdient significant meer dan jij, kan dit makkelijk betalen en wil het graag voor je kopen. “Duur” is natuurlijk relatief maar in het voorbeeld gaat het om een apparaat van $2500.

Neem je het aan?

• Ja, zonder twee keer knipperen
  • Ik zou er wel even over moeten nadenken maar uiteindelijk neem ik het wel aan
  • Nee, ik koop het liever zelf

0 stemmers

Nja ik weet over welke scene het gaat haha en ik weet dat er naaimachines voor veel minder zijn. Dus als hij het aanbied om een naaimachine te kopen omdat ik die nu nodig heb zal ik het wel aannemen, maar dan wel een die een stuk minder duur is haha.

4 likes

Hehe ja inderdaad. Maar ik denk dat je het ook wel relatief moet zien aan iemands salaris. Als je $200.000 per jaar verdient, slaat $2500 een stuk kleiner gat in je budget dan als je $40.000 verdient. Voor de meer verdienende partner staat $2500 relatief gelijk aan $500 voor de minder verdienende partner. Dan lijkt het ineens een stuk minder excessief ofzo?

3 likes

Ik voel me bij dit soort vragen altijd een soort van golddigger haha, ik heb echt 0 problemen met iets materieels aannemen van mijn partner als diegene het makkelijk kan missen, ook als het voor mij een waanzinnig bedrag zou zijn. Het tegenovergestelde geldt overigens ook wel, als ik veel geld over zou hebben zou ik het echt niet erg vinden om dure dingen aan mijn partner kado te doen.

25 likes

Heb jij ooit met een miljonair gesproken?

• Ja, meerdere
  • Ja, een
  • Niet dat ik weet
  • Sowieso niet

0 stemmers

Vond je diegene aardig?

• De meeste wel
  • De meeste niet
  • Jawel
  • Nee, eerder onaardig
  • Mwahh

0 stemmers

Aardig zijn is een stuk makkelijker als je totaal geen geldzorgen hebt. Ik ben over het algemeen echt bang voor echt onaardige rijke mensen (dus niet voor rijke mensen met een slecht humeur of een depressie, natuurlijk).

7 likes

Ik zou het zelf kopen (dus sparen) maar liever lenen (maar die optie was er niet).

1 like

Lastig, want wat is “nodig”? Als het voor mn gezondheid is zou ik het 100% aannemen, maar ik verwacht wel van mezelf op eigen benen te staan als het over werk gaat ofzo. Natuurlijk heb je die luxe niet altijd en ik hecht dan ook wel excessief veel waarde aan onafhankelijkheid.

Met de ceo van klm, zn dochter was op zoek naar een studie en ze waren bij mijn open dag presentatie. Ben zelf echt geinteresseerd in de luchtvaart dus was wel even een leuk momentje.

1 like

Ik zou het zo aannemen omdat ik weet dat ik dit ook andersom zou geven. Nu verdienen we evenveel dus is dit niet voor ons van toepassing, maar ik weet van mezelf wat ik zou doen als ik zoveel zou verdienen. Ik zou het zeker delen met mijn omgeving.

2 likes

Ik heb Maxima gesproken, maar dat is natuurlijk niet het staatshoofd.

3 likes

ik vind dit een beetje het idee van relatie, is toch niet “aannemen” maar gewoon samen een leven hebben/opbouwen.

18 likes

Stel je gaat trouwen of bent getrouwd, doe je dat in gemeenschap van goederen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Stel je woont samen met je (denkbeeldige) partner, heb je dan een gezamenlijke of aparte bankrekening?

• Alleen een gezamenlijke rekening
  • Alleen aparte rekeningen
  • Zowel aparte rekeningen als een gezamenlijke

0 stemmers

Komen jij en je partner uit dezelfde soort familie qua financiën? (Anoniem)

• Ja, we komen ongeveer uit hetzelfde milieu
  • Nee, de familie van mijn partner is rijker
  • Nee, mijn familie is rijker
  • Ik heb geen relatie

0 stemmers

Wie verdient er meer in jouw relatie? (Anoniem)

• Mijn partner verdient meer
  • Ik verdien meer
  • Ongeveer evenveel
  • Weet ik niet
  • Ik heb geen relatie

0 stemmers

Heb jij een beste vriend(in)? Je hoeft hem/haar niet specifiek zo te benoemen, maar wel iemand waar je onmiddellijk aan denkt

• Ja
  • Neen

0 stemmers

1 like

Nu is het geloof ik standaard dat je in een soort van ‘huwelijkse voorwaarden’ trouwt maar dat was nog niet toen ik trouwde. We hebben het wel met de notaris besproken maar zij gaf aan dat huwelijkse voorwaarden in ons geval vooral veel geld zou kosten. We hebben allebei een baan waar we ongeveer evenveel verdienen, geen kinderen waardoor er veel verschil zou komen. We hebben wel eigen rekeningen en gezamenlijke rekening gaat naar ratio. Dat zegt nu niks als we uit elkaar gaan maar dan nog is het redelijk gelijk verdeeld. (Op geld van een erfenis na maar dat is al bepaald dat ik daar nooit recht op heb bij een eventuele scheiding.)

2 likes

Een mens laat gemiddeld 12-25 scheten per dag (bron; AD)

• Hier zit ik onder
  • Ik haal het gemiddelde
  • Ik zit zeker boven dit gemiddelde

0 stemmers

Lactose intolerantie laat zich horen! Haha

2 likes

In euro’s ongeveer evenveel, alleen ik werk er 24u voor en hij 40u :sweat_smile:… maar niet helemaal fair want hij heeft er wel weer lease auto bij en ik niet :face_with_monocle:

1 like

wat heb je op dit moment nodig?

• Knuffel
  • Seks
  • Slaap
  • Eten
  • Nieuwe kleren
  • Nieuwe auto
  • Anders…

0 stemmers