Mijn man is psycholoog en dat valt echt heel erg mee. Ik heb juist als ik ergens mee struggle dat ik wel eens zijn professionele mening vraag en dat kan hij vaak niet geven. Omdat hij mij niet als een cliënt kan zien en daardoor dingen niet objectief kan bekijken.
Zou jij bevriend kunnen zijn met iemand die homofobisch is?
- Nee absoluut niet
- Ja
- Ik weet het niet/twijfel
0 stemmers
Ik weetniet waarom maar ik moet er ineens aan denken nu ik in bed lig dat ik in het verleden bevriend was met iemand met echt heftige homofobische gedachtes. Echt zo walgelijk. Toen hij die vertelde aan mij zei hij van tevoren dat ik niet boos mocht worden. Ik probeerde zo openminded mogelijk te zijn maar pff nee i cant.
En hoe zou jij reageren als iemand zijn of haar homofobische gedachtes aan jou vertelt?
- Ik zou boos worden
- Ik zou niks zeggen
- Anders nl:
0 stemmers
Ik heb toen namelijk alleen ‘ok’ gezegd. Zo lame. Ik wist gewoon echtniet hoe te reageren.
Nog 1 poll
Zou het voor jou uitmaken uit welke cultuur en welke religie de persoon aanhangt/ vanaf komt die homofobische gedachtes heeft?
- Ja dat zou mijn mening over die persoon wel beïnvloeden
- Nee maakt geen verschil voor mij
- Anders nl
0 stemmers
Het beïnvloedt mijn mening over die persoon maar het maakt geen verschil voor mij wat betreft een vriendschap.
Mag toch hopen dat ik geen homofobische mensen aantrek als vrienden
Ik vind religie geen verschil maken, er zijn zat gelovige mensen die zeggen dat ze er geen probleem mee hebben.
Ik stem ja maar alleen omdat ik het zou proberen te veranderen bij diegene. Is me al eens eerder gelukt
Nja uitmaken niet. Ik zou niet eens die relatie beginnen haha. Want zulke dingen weet je wel van te voren hoop ik.
Niet serieus idd
Vind dit altijd erg lastig, ik zou het niet bewust zo uitkiezen. Maar mijn hele schoonfamilie is echt anti, vanuit geloof. En tja, ik vind ze toch allemaal aardig. En tegelijkertijd “hoop” ik dat als een van hun kinderen of kleinkinderen homoseksueel blijkt, ze dan bijdraaien ofzo.
Bedoelde een vriendschap, geen relatie.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ben het persoonlijk ook met je eens, maar het is belangrijk te beseffen wat religieuze indoctrinatie met je doet. Als je week ik week uit van de kansel hetzelfde te horen krijgt en iedereen om je heen heeft die mening, dan is het lastig om te weten wat jouw eigen mening is en wat die van de kerk/religie.
Ja ik ben het hier wel mee eens. Met je geloof zit je vaak in zo’n bubbel. Geen excuus in mijn ogen, maar ik vind het zeker niet “dommer en irritanter” dan iemand die niet in zo’n bubbel zit en dan zelf daarmee komt. Dan had je volgens mij veel meer kansen om niet zo’n idiote mening te vormen.
Ik heb mn keuze gemaakt, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Via mijn huisarts heb ik een cursus mind.fulness gedaan. Diegene die dat gaf heeft in de jungle in Suriname gewerkt en gaf een anekdote uit die tijd waarbij hij het woord “bosnegers” gebruikte. Zou je hier iets over aangeven in het evaluatieformulier?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Niet op het evaluatieformulier, zou het liever face-te-face bespreken / benoemen. Als dat niet mogelijk is, dan wel via het evaluatieformulier.
Een vriendin werkt als plastisch chirurg, maar ik heb hier echt nog nooit over nagedacht! Heb me nooit beoordeeld gevoeld ofzo. Lijkt me dat dat met een partner ook niet veel anders is.
Ligt beetje aan de band met je vriendin denk ik ook! (Of zij je naakt ziet bijvoorbeeld). En verschilt natuurlijk per persoon.
Ik heb wel eens gehoord dat iemand seks had met haar date (plastisch chirurg) en dat diegene begon over haar schaamlippen verkleinen en dat hij wel een afspraak in kon plannen .
Is dat dan vanwege het cosmetische aspect?
Veel plastisch chirurgen doen ook reconstructies na ongelukken en amputaties, brandwondenbehandeling of andere ingrepen met een medische oorzaak. Het is echt niet alleen maar bilvergrotingen!
Dit inderdaad. Plastische en cosmetische chirurgie wordt altijd een beetje door elkaar gebruikt, terwijl het cosmetische aspect een gedeelte is van de plastische chirurgie, maar zeker niet het geheel. Ook functieherstel is werk van een plastisch chirurg.
@Nysmn ik zou dit persoonlijk minder toeschrijven aan het feit dat die persoon plastisch chirurg is, maar meer aan dat het gewoon een gigantische oelewapper is.
Ja heb een goede band met haar, hebben elkaar regelmatig naakt gezien ook. Maar oef, dat van je vriendin is wel heel creepy hoor! Nu werkt mijn vriendin inderdaad ook niet in een privékliniek, is totaal niet zo’n diana gabriels type, en doet voornamelijk handoperaties / reconstructies na ongelukken of borstkanker oid.