Hangt van de kinderen af, ik denk dat sommige kinderen dat ook leuk vinden en daar heel goed op gedijen, dan is het prima. Maar er zijn ook kinderen bij wie je dat beter niet kan doen en dan vind ik het wel een beetje egoistisch om er alsnog mee door te gaan.
Hm ik stemde eerst nee, maar misschien is het antwoord eerder ja, egoĆÆstisch wel want de ouders kiezen daar dan voor uit hun eigenbelang, maar ik denk niet dat dit per se ook betekent dat zoān keuze ook vermeden moet worden
Haha oh god is dat serieus een ding?
Op mān werk zou wel iemand Corona mogen krijgen. Lijkt wel alsof Corona hier niet bestaat dus iedereen werkt nog lekker op kantoor terwijl het makkelijk vanuit huis kan.
Ik werk 50% vanuit huis en dat is al een heel ding. Je wordt gewoon soort van onvrijwillig verplicht om naar kantoor te komen.
Ben heeeeeeel benieuwd wat er zou gaan gebeuren als een collega Corona heeft.
Spring liever meteen naar beneden.
Kinderen pakken op die leeftijd een taal vrij makkelijk en snel op. Voor de ouders zou dat waarschijnlijk lastiger zijn.
Maar het blijft natuurlijk een egoĆÆstische keuze om te verhuizen, want ik ga er vanuit dat de kinderen er niks over te zeggen hebben.
Als ik zeker zou weten dat ik zou blijven hangen enzo zou ik dit wel gewoon doen
Ja ik denk dat het sowieso egoĆÆstisch is, want het is nooit dat het idee van het kind komt toch, het is een egoĆÆstische beslissing. Tenzij je ervoor kiest te emigreren als betere toekomst voor je kinderen trouwens.
Maar of dat ook erg is heeft meer met dingen te maken die @nello zegt.
En ook weer er uit teleporteren
Dan wil ik voor een miljoen best een nachtje stil liggen
Ik ben afgelopen jaar nog geen 1x ziek of verkouden geweest. Dus dat hele afstand houden van mensen en zo dat werkt wel behoorlijk goed voor alle bacillen waardoor je normaal verkouden wordt.
haha neejoh! Moet er om lachen!
In principe niet als de ouders de kinderen goed voorbereiden.
Bij āik vertrekā is het zo vaak zo dat ze dan in Spanje/Frankrijk/ItaliĆ« gaan wonen en de ouders zelf de taal totaaaal niet machtig zijn (dus ook niet goed kunnen communiceren met de leerkrachten etc) en die kinderen totaal onvoorbereid op zoān dorpsschool gooien waar de leerkracht dan maar moet gaan dealen met een kind dat in groep 5 zit maar geen woord van de taal kan. Uiteindelijk leren die kinderen meestal wel als ze onder de 10 zijn, maar het is wel enorm isolerend en later moeten ze dan tolken voor hun ouders
Zoals deze:
(Uiteindelijk moest hun oudste kind ook naar een school 2 uur verderop met de trein omdat ie de taalachterstand niet meer kon inhalen, dus dat jong moest elke dag om 5 uur op, om om 7 uur Savonds terug thuis te zijn)
Maar irl ken ik ook mensen die geĆ«migreerd zijn en óf van te voren al intensieve taalcursussen kregen óf een tijdje met gezin en al in zoān emigratiewoning zaten voor ex-pats waar ze heel het gezin voorbereiden op de emigratie. Dan vind ik het niet egoĆÆstischs
Liever uit principe niet, maar als ik lastig een baan kan vinden en daar is wel een leuke/geschikte vacature en word aangenomen dan zal ik het (met frisse tegenzin) toch doen. Principes betalen de huur niet etc.
Werk zoeken kan soms al moeilijk genoeg zijn.
Ik heb wel een beetje serieus overwogen om bij Shell te solliciteren (ik werk in de windenergiesector). Mijn gedachte daarachter was dat als er geen mensen bij Shell werken die het bedrijf echt willen verduurzamen het nooit duurzamer wordt. Maar over Shell gaan ook geruchten rond dat ze betrokken zijn bij bedreiging/onderdrukking en zelfs verkrachting en moord en daar kon ik me echt niet overheen zetten.
Deze mensen praten ook zo zeeuws
Hahah ja klopt. Sowieso dat hele gesprek is zo fucked up, dat ze hem nodig hebben om te vertalen maar hem niet hebben verteld wat ie moet zeggen en dan boos worden dat ie vertelt is wat er is gebeurt.
Vader: āDat moet je nooit zeggen dat iemand anders het heeft doorgeknipt, dan krijgen we niksā
Moeder: āDat moet je niet door een kind van 7 laten doenā
Kind: āik ben 8ā
Moet dan altijd aan de Meilandjes denken, die ik vertrek aflevering vond ik ook zo sneu⦠niemand sprak die taal echt en die meiden telkens zeggen dat ze hun vriendinnen missen en het echt Niet leuk vinden
Vind je het nog steeds leuk dan? Of is het meer een gewoonte waar je moeilijk vanaf komt?
Ja ik begon het te kijken en toen na een paar seconden dacht ik wacht eens even⦠ik ken dit
En toen gebeurde het
Ja echt zo sneu dit. Dat jongetje moet telefoongesprekken voeren die je je kind van 8 niet moet laten voeren en dan worden ze ook boos dat hij het verkeerd heeft gedaan omdat hij eerlijk was en ze leren hem dus ook nog eens dat hij moet liegen.