Stel je persoonlijke vraag #26

Hmm, oké dan mis ik denk ik de context waarin dit handig is :slight_smile: maar dat zal misschien komen omdat ik altijd voor kleine organisaties heb gewerkt waarin je dit soort dingen bespreekt. Ik heb dus ‘niks’ aan mijn collega’s op Linkedin. Wel aan mensen in het zelfde werkveld of inderdaad organisatoren van zulke evenementen, maar mijn collega’s zijn juist de mensen waarmee ik dat professionele netwerk juist in het echt heb en dus niet op Linkedin hoef te hebben zeg maar.

1 like

Ik heb wat gemist geloof ik. Wat heeft wonen in de randstad met het hebben van een relatie te maken?

13 likes

Haha niets, denk ik. Dat ga ik nu wetenschappelijk onderzoeken aan de hand van mijn professionele poll op dit forum

53 likes

Voor mij is het ‘alvast’ voor de toekomst. Stel dat ik weg ga bij mijn huidige werk, dan is het fijn om collega’s ook op LinkedIn te hebben, aangezien we dan niet meer het live contact hebben. Kan natuurlijk als je weg gaat, maar geen idee hoe de omstandigheden dan zijn

4 likes

Ik ken iemand die aan zee heeft gewoond en overdag is het echt prachtig, maar als het donker is zit je in zo’n zwart gat te staren met af en toe een lichtje van een boot als je geluk hebt. Maar alsnog zou ik wel aan zee willen wonen hoor :joy:

3 likes

Bij mijn ouders woonde ik 10 tot 15 minuten fietsen van het strand en dat was echt heerlijk. Ze wonen in een leuk dorp waar van alles te doen is en met een klein stukje fietsen stond je al op het strand. In het dorpje dat daar echt aan het strand ligt is niet eens een supermarkt, dus dit was voor mij ideaal.

3 likes

Mensen in je netwerk delen vaak interessante vacatures, info over evenementen (voor Corona dan…), etc.
Ik heb al verschillende keren in mijn huidige baan gehad dat er voor een project iemand met een specifieke expertise werd gezocht, en dat kon dan altijd via ‘het netwerk’. In het echte leven vind ik netwerken verschrikkelijk en ik ben niet iemand die tijdens een borrel iets regelt, maar digitaal vind ik het prettig dat ik iemand kan benaderen die 2 jaar geleden een vergelijkbare freelance klus heeft gedaan.

Ik kan me trouwens voorstellen dat dat lang niet bij elk werkgebied van toepassing is hoor, maar in de IT werkt het (voor mij en het bedrijf waar ik werk) goed.

2 likes

Ja zo een hen ik ook! Maar dan met andere kleuren. Super handig. En @anon28710462 grappig is dat eigenlijk dat iedereen onbewust al heel erg in de juiste kleuren zit. Tenminste dat vertelde die vrouw toen. Maar door een analyse kun je nog meer Kleuren Vinden die je ook staan.

Ja, dat snap ik wel. Maar dat staat voor mij een beetje los van: ik ben ergens nieuw komen werken, wie van ons moet elkaar als eerste toevoegen? Dat als iemand ooit ergens anders gaat werken, dat handig kan zijn, begrijp ik wel. Maar de noodzaak om dan iemand NU toe te voegen zie ik gewoon niet zo, haha.

@FrauHelga Ik begrijp het helemaal hoor, zo werk ik ook veel! Ik zag alleen even de noodzaak niet in van ‘zo snel mogelijk je collega’s toevoegen als je ergens nieuw werkt’. Maar misschien overdenk ik het ook te veel. Uiteindelijk is het inderdaad goed om zoveel mogelijk mensen uit ‘je netwerk’ op Linkedin te hebben, dus waarom ook maar niet meteen je collega’s.

Over collega’s gesproken: daar ga ik nu maar weer es even mee praten, ipv met mensen hier :sweat_smile:

2 likes

Ik vond het zelf maken opzich wel meevallen. Alleen dat raspen is veel gedoe. Wel een aanrader om het zelf te maken.Het was echt heel erg lekker! 3 liter was alleen wel iets teveel van het goede.

1 like

Heb jij nu dode/gespleten punten in je haar?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Wanneer heb je je teennagels voor het laatst geknipt?

• Knip ik nooit
  • Deze week
  • Vorige week
  • Langer dan 2 weken geleden
  • Langer dan een maand geleden

0 stemmers

Heb je al gedoucht vandaag?

• Ja
  • Nee, moet nog
  • Nee en ga ik vandaag ook niet doen

0 stemmers

Ik ben vorig jaar terug verhuisd van een centrumstad naar de zee en ik ben zoveel gelukkiger nu door mijn omgeving. Het is ongelooflijk wat dat met mijn algemene humeur/gemoedstoestand doet. Ik woon op tien minuutjes wandelen van het strand en ik zou al een hele goede reden moeten hebben om hier weer weg te gaan.

17 likes

Hoe ga jij om met LinkedIn connectieverzoeken van mensen die je niet kent?

• Die accepteer ik nooit
  • Die accepteer ik sporadisch
  • Die accepteer ik meestal
  • Die accepteer ik altijd
  • Die accepteer ik alleen als ik het profiel/werkervaring van diegene interessant vind
  • Die accepteer ik ook als het profiel/ de werkervaring van diegene niet direct interressant is voor mij

0 stemmers

Wat doe je als een ex scharrel van jaren geleden je een LinkedIn verzoek stuurt? (Haar/zijn werkveld is niet relevant voor jou)

• Die wijs ik af
  • Die accepteer ik
  • Die laat ik onbeantwoord staan

0 stemmers

Ik heb een tijdje stage gelopen bij een groot bekend entertainment merk en toen kreeg ik allemaal verzoeken van mensen die ik echt jaren niet gezien had om te vragen of ik wat voor hun kon betekenen. Ook mensen die mij enorm gepest hadden op de basisschool. Sindsdien ben ik er helemaal klaar mee.

2 likes

Dit lijkt me echt leuk, maar ik denk dat ik het romantiseer. Zo’n strandhuis a la grace and frankie. Ik zou denk ik wel gek worden van de meeuwen. Ik werd gewoon lijp op die beesten in Terschelling en renesse. In renesse zaten ze op het dak van onze tent te lopen en te gillen 's ochtends.

5 likes

Ik zou liever aan een meer of aan het bos wonen :slight_smile:

4 likes

Ik wil als ik gepensioneerd ben echt in een kustplaats of op een Waddeneiland gaan wonen maar mijn vriend is een partypooper want hij denkt weer aan hele praktische dingen zoals altijd file als je met de auto weg wil of naar huis gaat en toeristenoverlast. We hebben nog 50 jaar te gaan om deze discussie te beslechten 🥲

7 likes

Als je veel geld hebt staan in Vlissingen aan het strand prachtige gebouwen. Wel wat verouderd maar Zeeland uit staat nooit file

3 likes

Haha mijn vriend is net zo.
Als we het hebben over waar we zouden willen wonen, dan is het eerste wat hij zegt: ‘kan ik vanaf daar snel op de snelweg komen?’
Want dat is schijnbaar het belangrijkste. :woman_shrugging:

3 likes

Ik kom uit een dorp aan zee en zou daar wel mn kinderen willen laten opgroeien (als ik ze ooit mag krijgen) maar het is zo heerlijk om in een stad te wonen met alle voorzieningen dichtbij met parken en bossen. Aan zee ga je of door duin lopen of over strand en vooral het strand is altijd hetzelfde.

Het is er standaard ook kouder met meer wind, vond ik op de middelbare niet zo chill haha

2 likes