Oh ja die wind altijd lijkt me wel echt kut. Ik haat fietsen door de wind.
Ik zou best wat dichterbij het strand willen wonen, maar direct aan? Nee. Echt een doodvonnis voor je auto volgens mij ook. Alles verweert zo snel in zeelucht.
Heb jij wel eens wormen gehad?
- Nog nooit
- Aarsmaden
- Lintworm
- Spoelwormen
- Zweepworm
- Denk het wel, maar weet niet welke
- Ga ik jou niet vertellen
0 stemmers
Het is in de zomer wel altijd een paar graden koeler en met een verfrissend windje aan de kust, dat lijkt me echt een voordeel. En vanwege het zeeklimaat is het in de winter iets warmer.
In mijn vakgebied (HR) is LinkedIn heel belangrijk maar ik heb er echt zo’n grafhekel aan.
Ik moet mijn ‘relatie tot referent’ opgeven. De gegevens van mijn referenten en dan invullen; ‘relatie tot referent’
Mijn referenten zijn voormalig docenten van mij. Wat zou je hier neerzetten?
- Voormalig student
- Voormalig docent
0 stemmers
Ik mis het strand nog elke dag en ik voel mij zo thuis als ik in de duinen ben, dat gevoel zal voor altijd zo zijn want heb het idee dat ik daar echt het beste kan aarden maar helaas… Ik zou zo ook naar Zeeland willen verhuizen en alles achter laten. Eindeloos lang wandelen en fietsen door de duinen mwehhh.
Ik ken de uitdrukking wel echt alleen als “ieder ons gezeik”
Is er iemand die weet waar dit vandaan komt of hoe deze uitspraak ontstaan is? Het lijkt voor mij gewoon een combinatie van willekeurige woorden. Maar daar is vast een verklaring voor.
Ik heb echt geen idee. Mijn moeder gebruikt het bijvoorbeeld van “ik ga niet voor ieder ons gezeik naar de winkel” aka ik ga niet voor ieder klein ding naar de winkel. Ik denk zelf dat ons wordt bedoeld zoals een ons vlees ofzo, dus niet het bezittelijk voornaamwoord.
Referent = de ander die een woordje voor jou moet doen = docent
Relatie tot referent/de docent = ik was voormalig student.
ahhh ik dacht als in ‘we hebben ieder ons gezeik’, we hebben ieder onze problemen
Aha! Nu snap ik de ‘ons’. Het had dus ook ‘voor elke gram gezeik’ kunnen zijn (bij wijze van spreken). Vind het wel een leuke uitdrukking nu.
Zou ook kunnen hoor, maar dat klopt niet echt met hoe het gebruikt wordt zoals ik het ken haha. Moet zeggen dat ik het buiten mijn familie ook nooit hoor, zal wel uit een specifieke hoek van Brabant komen ofzo.
Ja! Tenminste, zo klinkt het voor mij het meest logisch als ik het moet uitleggen. Geen idee of het echt klopt
Ja zo ken ik het idd ook! Gebruik het zelf niet, maar mijn oma zei dat ook zo en zij praatte wel echt Brabants haha.
Krijg jij ook altijd flashbacks naar Final Destination als je dit ziet en/of er achter rijdt?
- Omg ja
- Nee
- Wat?
0 stemmers
Niet klikken als je bang bent voor bloed enz. Hier zie je wat ik bedoel met mijn vraag.
Dit vind ik ook veel logischer, maar er stemmen zoveel mensen anders dat ik me nu afvraag hoeveel misverstanden hierdoor altijd ontstaan.
Volgens mij hebben echt veel mensen dit die de film gezien hebben.
Hmm dat kan ik mij nog maar vaag herinneren, bovenstaande is mij altijd meeste bij gebleven.