Stel je persoonlijke vraag #26

Jaa wij deden dat met Vicks Vaporub, of Dampo!

2 likes

Precies dit. Mijn vader is al 25 jaar verslaafd aan neusspray en das echt geen pretje. Alleen als ik echt echt niet anders kan neem ik een zoutoplossing en pas als escalatie een keer een echte neusspray.

Eerst wel, nu niet meer, want ik was er dus vorig jaar ook voor het eerst verslaafd aan geraakt. Na een halfjaar afgekickt door eerst over te gaan op minder sterke kinderspray. Toen meteen gestopt en een paar dagen bijna geen lucht gekregen maar ben er eindelijk vanaf

1 like

Ik vond het op zich wel handig om bijv. schaaltjes met iets erin af te sluiten (ipv plastic folie), maar na iets meer dan een jaar zijn die van mij wel echt op. Je kan ze niet afwassen met heet water en zeep dus voor dingen die heel viezig worden zijn ze ook niet zo geschikt. Ik had deze gekregen, maar nu ze eigenlijk aan vervanging toe moeten wil ik toch liever op zoek naar een ander alternatief want vind het toch niet helemaal goed werken.

Ik gebruik zelf dit soort siliconen deksel voor bakjes en dat werkt erg prettig! Ik heb ze zelf ooit uit de voordeelbak bij de Kruidvat gevist maar neem aan dat dit van elk merk hetzelfde is.

https://www.bol.com/nl/p/siliconen-vershoud-deksels-set-van-6-stuks-flexibel-herbruikbaar-wit-stretch-tot-wel-30-cm/9200000120700258?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Voor groenten en fruit en kleine bakjes gebruik ik deze:

4 likes

Die bovenste heb ik ook gehad, maar dat vond ik echt waardeloze dingen. Volgens het verkooppraatje zouden ze altijd moeten passen, maar ze pasten juist bijna nooit. Net te groot, dus dan heeft t sowieso geen zin, maatje kleiner net te klein. Ik evengoed proberen, ding in de zijkant al ingescheurd voordat ik het 1x echt gebruikt had.
En ik had ze op een reclame op insta of fb gezien, dus op die site besteld, denk 18 euro ofzo betaald en dan kreeg je ā€˜de 2e set gratis’. Dag later zag ik ze op ali voor een paar euro. Dat was dus echt een enorme miskoop.

Oh shit zeg! Dat is balen. Ik ben juist heel tevreden met degenen die ik heb, werkt perfect en ze zien er ook nog goed uit.

2 likes

Zand met grassprietjes… nee dank je. Maar ik heb sowieso niks met landschappen. Kan er niet van genieten oid

3 likes

Ik gebruik al zo’n 6 jaar wasbare inlegkruisjes. Sinds een paar maanden maak ik ze zelf en heb ook al een paar andere mensen enthousiast ervoor gemaakt. Kijk eens rond op Etsy onder de zoekterm ā€œcloth linersā€ of ā€œcloth padsā€, je zult zien dat er heel veel variatie is in printjes, vorm, absorptievermogen etc.
Ik was ze gewoon mee met de gewone was, in een waszakje. Zou echt niet meer anders willen.

16 likes

Zou jij betalen voor sportkleding met de naam van je werk erop? Het is kwalitatief goede kleding, mooie kleurstelling, maar de bedrijfsnaam is heel goed zichtbaar.

• Ja, leuk toch!
  • Hmm, wel leuk, maar wil er niet voor betalen
  • Nope

0 stemmers

Ken jij ook zoveel mensen die jarig zijn vandaag?

• Ja, echt veel vandaag!
  • Nee, is me niet opgevallen

0 stemmers

Niet vandaag, maar ik ken wel echt heel erg veel mensen die tussen april en mei jarig zijn! Gevoelsmatig heeft 82% van mijn kennissen stier als sterrenbeeld. Ik kan me ook herinneren dat het als kind elk jaar budgetteren was wanneer deze periode eraan kwam, om met mijn zakgeld leuke kado’tjes te kunnen kopen maar genoeg over te houden voor beltegoed. :joy:

8 likes

Wow, als ik dit vandaag niet had gelezen was ik iemand vergeten te feliciteren haha. Thanks!

1 like

Heb je je al laten testen op huisstofmijtallergie?

Ik had ook een verstopte neus bij het slapen en het bleek dit te zijn. Sinds ik allergiepillen heb is het een wereld van verschil.

4 likes

Zou er wel voor willen betalen als het idd goede kwaliteit is en mooie kleuren, maar dan wel een flinke korting tov de normale prijs van het product.

2 likes

Niet vandaag maar wel deze week, een op maandag, een op woensdag, een gisteren en nog een morgen.

Correctie: ik ken toch iemand die vandaag jarig is, dus dat maakt vijf in een week.

Een vriendin die volgend weekend niet wilt afspreken omdat haar dochter dan in een sprong zit is…

• Begrijp ik
  • Begrijp ik niet
  • Wtf is een sprong
  • Anders…

0 stemmers

Ik voel me een slechte vriendin omdat ik dit echt onzin vind. Ik heb geen kinderen, maar ik heb zoiets van kijk gewoon volgende week hoe het gaat die dag?? Maar Misschien oordeel ik te snel, vandaar deze stomme poll.

1 like

Huh maar een sprongetje is toch niet op de week precies te timen? :rofl:

4 likes

ā€œ Een sprong is een plotselinge verandering in de mentale ontwikkeling van een baby . Die gepaard gaat met de drie H’s: Huilerigheid, Hangerigheid en Humeurigheid.ā€

Je hebt zeker een punt, maar dalijk is ze de hele dag vrolijk en hadden we gewoon af kunnen spreken… maar goed, inderdaad haar keuze!

@Sjern klopt…

Geen ervaring mee, maar zij zal haar kind het beste kennen en het wel weten. Als ze denkt dat afspreken niet kan omwille van haar kind dan zal dat wel gegrond zijn toch?

5 likes

Ik ben moeder en begrijp dit niet. Elk kind is anders, en je kan niet op een week nauwkeurig timen wat er gebeurt qua ontwikkeling. Grote onzin wat mij betreft.

Edit; als een kind op de dag zelf huilerig is; tuurlijk spreek je dan niet af, dat is voor niemand leuk.
Maar ik kan nu echt niet zeggen of mijn kind volgende week donderdag om 15:15 huilerig is.

32 likes