Stel je persoonlijke vraag #26

Door dit lied dacht ik altijd dat Diemen Zuid heel wat was 🄲

16 likes

Diemen-Zuid heeft zelfs zijn eigen wikipediapagina! Vol nuttige informatie zoals:

Trivia[bewerken | brontekst bewerken]

De hit van Lange Frans en Baas B, Mee naar Diemen-Zuid, uit 2005 gaat over Diemen-Zuid.

7 likes

Heb jij wel eens ansichtkaarten verstuurd waarop je een zonnetje (of wolkje of iets anders) met daarbij de temperatuur hebt gezet? Zoals dit:

• Ja
  • Nee, maar ik verstuur wel eens ansichtkaarten
  • Ik verstuur sowieso nooit ansichtkaarten
  • Ik weet het niet
  • Dit is privĆ©

0 stemmers

1 like

Doe ik nog steeds

1 like

Judge je mensen vaak om wat zij antwoorden op polls?

• Ja
  • Zelden tot soms
  • Nooit

0 stemmers

Heb je wel eens gehouden van iemand waarvan je eigenlijk wist dat het niet goed voor je was?

• Ja, vaker
  • Ja, een keer
  • Ja, op dit moment
  • Nog niet

0 stemmers

Heb je wel eens een single blade razor gebruikt?

• Nee
  • Ja, fijn
  • Ja, niet fijn

0 stemmers

Als je door iemand ā€œrond 7 uurā€ wordt uitgenodigd, dan

• Ben ik er stipt om 19:00
  • Ben ik er tussen 18:45-19:00
  • Ben ik er tussen 18:30-19:00
  • Ben ik er tussen 19:00-19:15
  • Ben ik er tussen 19:00-19:30
  • Ben ik er tussen 18:45-19:15
  • Ben ik er tussen 18:30-19:30
  • Ben ik er misschien ook buiten deze tijden

0 stemmers

Moeilijke aders dus ze kunnen me nooit prikken bij de bloedbank, wilde het wel maar zij willen mij niet :sweat_smile:

1 like

Ik ben aangetrouwd tante van 1 neefje en 5 nichtjes. Ik vind het wel leuk, maar als ik mijn zus hoor over tante zijn denk ik wel degelijk dat er verschil is.
Zij is tante van mijn dochter en merkt echt dat het een bloedband is.
Haar aangetrouwde neefjes en nichtjes zijn leuk maar haalt het niet bij het gevoel van de bloedband/de herkenning. (Ik zie soms trekjes van mijn zus in mijn dochter)

Mijn zus wil geen kinderen dus zal dat zelf niet ervaren.

2 likes

Herkenbaar haha heb ik ook. Een starter moest bij mij bloedprikken, ik zeg altijd ā€œmijn aders zitten diepā€ en het lukte hem niet.
Hij moest hulp erbij halen. De meest ervaren prikker lukt het ook niet!
Uiteindelijk in mijn andere arm na twee keer.

Gelukkig voor die jongen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja ze hebben beide armen geprobeerd met 3 personen maar zonder succes. Ging bont en blauw naar huis :sweat_smile: In het ziekenhuis lukt het altijd wel overigens, eigenlijk altijd in 1 keer.

1 like

Ugh, dit klinkt echt irritant. Bij mij moet je moeite doen om er naast te zitten :rofl:

Als je een blauwe plek hebt, zat diegene dan eigenlijk niet goed? Nu weer fijn een groen/blauw/bruine plek in mijn elleboogholte.

Dit heb ik ook gehad, alleen dan met 1 arm. Toen ze die wel zo’n beetje hadden lekgeprikt, ik daar inmiddels wit weggetrokken zat en ze voorstelden de andere arm te gaan proberen, zei ik ā€˜nee, laat dan maar zitten’ en ben vertrokken :sweat_smile: M’n arm was verschillende kleuren blauw en paars. Eens maar nooit weer

Ze wilden me eigenlijk niet meer omdat mijn hb altijd te laag was, maar heb toevallig van de week gevraagd of ik het weer eens mag proberen. Voor plasma mag je hb blijkbaar lager zijn tegenwoordig! :blush:

Er kan soms wat bloed lekken uit de ader waarin geprikt is. Kan soms wel helpen om even 2 minuten met gestrekte arm de plek af te drukken.

1 like

Wat denk jij, kunnen we in de zomer van 2022 weer intercontinentaal reizen? Dus: geen negatief reisadvies meer en wij komen het land in.

• Ja, overal heen
  • Ja, alleen naar landen die de bevolking gevaccineerd hebben
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja zo irritant is dat. Ik ben ook heel moeilijk te prikken. Altijd een heel gedoe.

Grappig maar goor verhaal over bloedprikken.

De assistent bij de huisarts kwam er ook een keer echt niet uit en toen prikte ze opeens een keer raak en spóót er bloed uit m’n arm. Was echt een slechte sketch.

1 like

Oh gadver! Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad

Ik heb gelukkig een familielid dat mij goed kan prikken dus als ik bloed moet prikken doet die dat altijd (en in 1 x goed)

Pre Corona zeker wel. Nu stukje ouder maar met studievrienden wel bijna ā€œtraditieā€ om elkaar uitvoerig te helpen. Ging zelf meerdere dagen helpen, en ook nog leuke herinneringen aan die tijden, als iemand een nieuwe plek had gevonden, helpen opstarten/koken etc

Ben zelf vorig jaar verhuisd; al die tijd al heel voorzichtig ivm kwetsbare moeder en sociale contacten. Heb dus heel veel zelf gedaan (kwam net uit relatie) en dat was soms echt wel eenzaam en pittig. Bovenop alles waar je afspraken voor moet maken (bouwmarkten etc). Heb een verhuisbedrijfje ingehuurd en een student via Werkspot die de kasten in elkaar kwam zetten. Wel super handig en snel verlopen!

3 likes

Hahahah ik dacht dat zo’n Frauenparketplatz een grotere parkeerplaats was omdat vrouwen niet konden inparkeren. Vond dat altijd zo bizar maar blijkbaar is dit een fabeltje hahaha

4 likes