Stel je persoonlijke vraag #26

Wij eten (ik woon nog thuis haha) elke zondag wel met z’n allen en dan ook wel redelijk uitgebreid met gekookte eitjes enzo. En dan de rest van de week niet.

17 likes

Ja dit doen wij ook. En ik woon niet meer thuis maar ik schuif nog regelmatig op zondag aan hahah lekker zoals “vroeger”.

3 likes

In het weekend altijd uitgebreid en samen.

2 likes

Ja, dat deden wij ook, elke zondag samen ontbijten en wat uitgebreider. Altijd suikerbrood en dan hadden we ook wit brood en mochten we één witte boterham, haha. Wat een luxe…

4 likes

Laat @anon86562306 het maar niet horen :smile:

2 likes

Of moet je er 1 van bakery 1 van savory etc kiezen? Ik heb 3 keer savory gekozen lol.

1 like

Het is heel populair dus neem het niet van mij aan, het is in ieder geval een unieke experience :sweat_smile:

3 likes

I am in hongerstaking :rage:

11 likes

Ik vind die weerstand tegen dit soort restaurants wel echt typisch Nederlands, zo lekker koppig en “doe maar normaal” attitude.

Net als @anon50301661 in het andere topic zei, het weigeren van tall, grande of venti te zeggen bij Starbucks vind ik ook heerlijk Nederlands.

Of toen ik op het vliegveld werkte en je Nederlanders er zo uit pikt als je hoort “mind your step” omdat ze dan zeggen “dat maak ik gdverdmme zelf wel uit!! :rage:

57 likes

Oh god ja een concept :weary:
Ja, ik zeg wat ik wil eten en jij brengt dat naar me toe. Dat is het enige concept waar ik aan meewerk.

8 likes

Ik denk dat dit er ook wel mee te maken heeft dat deze termen ons niets/weinig zeggen. Tall klinkt groot, grande klinkt groot en venti ??. En door het in het nederlands of engels te zeggen zijn we zekerder van wat we krijgen (dan hoeven we niet zelf klein/middel/groot te koppelen aan tall/grande/venti).

En wat daarna gezegd wordt over americano/cappucino/latte, ik denk dat veel mensen dan niet weten welke ‘normale’ koffie is. Wss weten veel mensen wel dat cappuccino of latte niet is wat ze zoeken, maar hebben ze nooit van americano gehoord (wat vm in dit rijtje het dichtst in de buurt komt van normale koffie).

Misschien is het ook wel typisch Nederlands en ben ik nu de ultieme Nederlander die deze gewoontes nog verdedigt ook :stuck_out_tongue_closed_eyes:

11 likes

Haha dit herken ik van toen ik in de horeca werkte, wij hadden filterkoffie en americano. En bijna alle mensen wilden: een gewone/normale (zwarte) koffie en dan moest ik vragen “filter of americano?” En vaak keken ze me dan aan alsof ik gek was en was het antwoord: “nou gewoon een normale koffie!!” en dan was ik nog niks wijzer

3 likes

Ja plus dat mensen altijd voor de middelste optie gaan! Eigenlijk is een short de kleinste bij sb, maar als je die niet noemt, dan kunne mensen alleen kiezen uit drie grote en gaan ze alsnog altijd voor de grande omdat dat de middelste is!

2 likes

Ik denk bij ‘gewoon’ wel meteen aan filterkoffie eigenlijk. En denk dat veel mensen niet weten wat een americano is dus snap dat ze dan wel een beetje in de war raken haha

7 likes

Maar dan aub niet 99% vd tijd vega lasagne :no_mouth:

2 likes

Ja toen ik er net werkte gaf ik ook altijd filterkoffie als mensen om gewoon vroegen, tot een meneer super boos werd want hij wilde geen filter maar americano. En toen werd door m’n leidinggevende gezegd dat ik het in het vervolg altijd moest vragen, terwijl mensen indd 9/10 keer filter wilden.

1 like

Nee voor jou hebben we dan een geitenkaassalade

12 likes

Haha een vriendin van mij is al bijna haar hele leven vegetariër en vroeger was dat soms echt een probleem. 1 keer moesten ze ter plekke maar iets vegetarisch verzinnen want er stond niks op de kaart. Wel jaaren geleden maar dan nog. Uiteraard kreeg ze iets met geitenkaas.

1 like

Incl ober die hurkt bij je tafel om alles uit te leggen

18 likes

Voor de koffieliefhebbers vind je het leuk als je partner, goede vriend oid. Ook graag koffie drinkt?

• Nee maakt me niks uit
  • Ja vind ik wel leuker

0 stemmers

1 like