Dit is voor mij zo’n typisch nummer waarvan ik denk ‘heeeee die ken ik beetje meeneurien’, maar geen idee van heb van wie die is en hoe het nummer heet.
Oh wow, die klemtoom op psychopathy in die eerste zin ligt niet waar ik dacht dat 'ie zou liggen.
Oké niet kijken als je ook maar een heel klein beetje van dieren houdt. Ik wil deze vrouw nu al hetzelfde aandoen als wat ze bij een dier deed. Wtf.
Ja wow ik dacht eerst nog van: hmm niet heel vreemd, maar wow.
Ik vraag me wel af hoe ze er achter is gekomen dat ze dit is?
Interessant filmpje, ook interessant dat ze het ook benoemt als onaangepast gedrag. Overigens kan ik me hier zelf totaal niet in herkennen.
Nou, als zij praat merk je toch vrij duidelijk dat ze echt 0 empathie heeft voor wat dan ook? Ze is extreem logisch, feitelijk. Ook wel verfrissend op een bepaalde manier.
ik vind dit echt een heel leuk filmpje!
ook al is het maatschappij technisch gezien heel vreemd dat ze zo doet, ik herken me wel een beetje in de ‘ja, maar dat is toch ook zo?’ mood die zij zet
en snap niet waarom ze die buren niet gewoon gevraagd heeft of ze die fiets mocht lenen haha
Omdat ze zich niet kan verplaatsen in de buren, in het idee dat iemand het vervelend zou vinden als je spullen leent die door de ander toch nooit worden gebruikt.
@Vaiana heb jij echt een diagnose of was het een grapje?
Door dit filmpje komen er wel meer vragen in me op. Zouden vrouwen eerder een diagnose als psychopaat krijgen dan mannen? Want natuurlijk gaat het niet om een enkel voorbeeld maar dit egocentrische gedrag komt veel voor in de maatschappij. Ik moet nu ook recent denken aan die bankieren bij ABNambro. Volgens Dick Swaab zijn er wel veel psychopaten onder bankiers en ceo’s.
dit kwam bij mij ook op, maar ik zou ook zeker de rat niet helpen te verdrinken. Dus dat lijkt me dan toch anders.
Ik vind je echt heel ziek als je een baby opossum probeert te verdrinken.
En bovendien klopt het niet dat het ongedierte is, dat is een verkeerd imago. Zou mij niet boeien, ik red elk dier uit het zwembad.
Maar goed, ik vertrouw mensen ook niet als ze “niks met dieren hebben”. Geen idee of dat terecht is, maar ik kan dat niet losschudden.
https://www.youtube.com/watch?v=fTU8Mn3GkRo
ze had door dat haar enige manier van sociaal doen, manipuleren was
ze had geen enkele andere manier om interacten en toen ging ze hulp zoeken
o en elke 3 jaar stortte alles bij haar in omdat haar vrienden etc dan weggingen en dat was een patroon dat ze herkende dus ze dacht hey, waarom is dat
Ik kan me voorstellen dat je gruwelt hoor als dieren dan uit je wc komen, gatver. Ik snap je sentiment.
Ik ben vrij bang voor wespen en die red ik altijd en overal, maar als ze massaal in mn huis zouden zitten zou ik waarschijnlijk ook met een elektrische vliegenmepper ze allemaal elektrocuteren.
Hoe spreek jij NOS uit?
- EN-OO-ES
- als 1 woord, zoals os met een n ervoor
0 stemmers
Mensen die nos zeggen : stop hou op
Nos in mijn hoofd als 1 woord, maar ik ben geen Nederlander en zeg het dus ook nooit luidop
Psychopaat of sociopaat zijn diagnoses die eigenlijk niet meer worden gebruikt in de psychiatrie. Het heeft overlap met de antisociale persoonlijkheidsstoornis en die diagnose wordt wel veel vaker gesteld bij mannen dan bij vrouwen. Maar kan natuurlijk ook dat het bij vrouwen wel even vaak voorkomt maar de diagnose vaker wordt gemist. En eerder worden geduid onder een andere (persoonlijkheids)stoornis.
En KFC?
- Kaa Ef Seej
- Kee Ef Seej
- Kee Ef Cie
0 stemmers
Waarom worden ze niet meer gebruikt?
Ik vraag me vooral af waar dat vandaan komt, aangezien ze zelf ook elk journaal en-oo-es zeggen. Ik ben altijd ff in de war als mensen het opeens hebben over de nos. Pas 3 seconden later snap ik waar het over gaat.