Stel je persoonlijke vraag #26

omg ik kende iemand die zei van ‘ja je kan ook betalen met ideaal’. dus ik de eerste keer van ‘iDEAL?’ en hij van ‘ja ideaal’

toen dacht ik even wtf zeg ik dit al jaren verkeerd??

15 likes

Ik zou willen dat er een gifje was van Sonny van temptation island met z’n propoos, die zou hier nu goed passen

8 likes

Hahaaaa dit doet me denken aan m’n moeder die zegt: teekaa markt ipv tiekee meks (TK Maxx)

6 likes

Haha heb het aangepast

1 like

Stel je gaat je ontslag indienen op je werk waar je <1 jaar hebt gewerkt. Ze zien het totaal niet aankomen. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand en in je contract staat dat je per aangetekende brief je ontslag moet indienen. Nu is via email ook voldoende. Hoe zou jij dit aanpakken:

• Face to face melden bij de directie, afhankelijk daarvan mail/brief nog sturen
  • Gewoon pats boem mail sturen met daarin ontslag
  • Eerst bellen, afhankelijk daarvan mail/brief nog sturen

0 stemmers

Volgens mij doen mensen dat sowieso gewoon snel uit gemakzucht (kost toch een halve seconde minder om uit te spreken dan!). Een familielid van mij werkt in het LUMC, de meeste mensen spreken dat uit als el - uu - em - see, maar zij zegt altijd “lums.”

3 likes

Als je volledig thuiswerkt zou ik wel bellen en niet speciaal daarvoor naar kantoor gaan.

1 like

Face to face of via videobellen vertellen aan je direct leidinggevende (daar zou ik het dus eerder aan vertellen dan aan de directie), en daarna officiële brief per mail aan HR/directie.

23 likes

Werk 50% thuis met allemaal heisa, 1 van de redenen dat ik daar weg ga is omdat ze volledig schijt hebben aan corona :roll_eyes:

Het zijn met name verouderde termen. Misschien kwamen ze in eerdere versies van de DSM wel nog voor, dat weet ik eigenlijk niet, maar in de DSM-IV en DSV-V in ieder geval al niet. Het waren/zijn termen die eigenlijk voor een hele grote hoop symptomen bij elkaar werden gebruikt die niet specifiek zijn. Dus de hele term zegt gewoon niet zoveel. Vandaar. Maar zoals ik al zei, lijkt in hedendaagse diagnoses/termen de antisociale persoonlijkheidsstoornis er het meest op.

5 likes

Moest jij loten voor je middelbare school?

• Ja
  • Nee
  • Weetniet

0 stemmers

Ik had een aantal jaren terug een date met een jongen die vroeg vader was geworden en z’n zoontje ging net naar de middelbare en in Amsterdam moest je toen een top 12 opgeven van scholen en hij was op de 12e school ingeloot, zo zielig. Hoorde laatst dat ze dit ook weer hebben veranderd? Geen idee hoe het systeem nu in elkaar zit :sweat_smile:

Oke dit wil ik al heel lang vragen:
Dit is een trein en mensen die voor de ingang wachten.

Waar sta jij?

• A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K

0 stemmers

Wat vind jij een acceptabele plek waar mensen wachten als jij de trein uit wil?

• A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K

0 stemmers

Er zijn echt te veel F, G, J, K’s in me leven :tired_face: :tired_face:

9 likes

Ik blijf meestal staan waar ik al stond. En soms stopt de deur dan recht voor m’n neus, maar wil mezelf dan ook niet terug uit de mensenmassa in wurmen, maar dan voel ik me wel altijd super ongemakkelijk tegenover de uitstappende mensen. Dus dan ga ik maar heel vlak langs de deur staan, want niemand loopt parallel aan de trein weg, meestal waaiert dat een beetje uit.

1 like

Wat is/zijn jouw slechte gewoonte(s)?

• Roken
  • Vloeken
  • Nagels bijten
  • Lip Bijten
  • Tanden Knarssen
  • Op pennen kluiven
  • Haarkluiven
  • Smaken
  • Snurken
  • Dingen uitstellen
  • Te laat komen
  • Slordig zijn

0 stemmers

Het gaf me altijd zo’n sprankje geluk als de trein zo stopte dat ik I was.

12 likes

Als je boodschappen doet voor je avondeten en ze hebben één ingrediënt niet, wat doe je dan?

• Ik maak geheel iets anders als avondeten
  • Ik maak het zonder het desbetreffende ingrediënt
  • Ik ga naar een andere supermarkt net zolang tot ik ‘t heb gevonden
  • Ik koop een vervangend product (bijvoorbeeld mozzarella ipv burrata)

0 stemmers

Ik vloek, maar ik vind het geen slechte gewoonte. Zonder mijn gescheld zou ik een stuk gefrustreerder mens zijn :joy:

10 likes

Afhankelijk van het recept/ingrediënt naar een andere winkel, het vervangen of weglaten.

21 likes

Welke van deze ‘‘makkelijke’’ dingen kun je wel?

• Recht knippen
  • Het verschil tussen links en rechts weten
  • Het Noorden,Zuiden,Westen en Oosten aanwijzen
  • Knipogen
  • Op mijn vingers fluiten
  • Met mijn vingers knippen
  • Kauwgombal blazen
  • Ballon opblazen
  • Hoelahopen
  • Jodelen
  • Jongleren
  • Een rubikus kunnen oplossen