Stel je persoonlijke vraag #26

Ik heb 1 keer buikgriep gehad, in 2015. Dat duurde meer twee weken en ik dacht serieus dat ik dood zou gaan. :rofl: Sindsdien ben ik misschien twee keer ziekig-met-koorts geweest, maar dat viel door die ervaring heel erg mee.

Bedoel je de rollende tongpunt-R (zoals in het Spaans) of juist de Gooise glijdende kak-R (‘air’, achter in de keel, beetje zoals Americans hem uitspreken)?

Veel mensen gebruiken het woord rollend namelijk verkeerd en bedoelen er die laatste mee. Terwijl de tongpunt-R juist eerder als een rollende knikker klinkt.

8 likes

Een keer had een conductrice op de trein zo’n opvallende rollende r en ik kon gewoon niet naar haar aankondigingen luisteren (die ze ook nog eens superluid deed :+1:)

1 like

Ik ben helemaal in de war want er zitten twee G’s in dit woord

4 likes

Oh ik weet nog wel discussies voor corona, ook op dit forum, of je je ziek moest melden bij fikse verkoudheid en de twee kampen “stel je niet aan” en “blijf aub thuis”. Ik was die laatste. Zooo irritant als mensen verkouden snotterig en al kwamen werken. Je steekt de rest aan, ga weg.
Gelukkig dat dat sentiment is veranderd. Hopelijk nooit meer verkouden in mijn leven :crazy_face:

6 likes

Lullig! Of vind je zelf het meevallen?

2 likes

Ja ben wel blij dat thuiswerken nu meer de norm is! Want bij veel banen is het ook niet werken = geen geld dus dan kwam ik toch maar ookal voelde ik me niet zo lekker. En al die managers jaren volhouden dat ThUiSwErKeN EcHt NiEt KaN maar die eigenlijk gewoon nul vertouwen hebben in hun medewerkers en er als gieren bovenop willen zitten. En waar de medewerkers nu gewoon al een jaar thuiswerken (en de toko draait nog wow)

6 likes

Ik spreek de G sowieso niet uit, is hij dan zacht of hard? Ik zou ‘konijinnedag’ zeggen haha. Ik vind koniggginnedag (en dan met een zachte g) wel leuk, beetje ouderwets. Met een harde g hoor ik bijna nooit

6 likes

Ja, ik ook. Want de eerste/g/ is ook geen harde /g/, maar een /ng/, maar denk toch dat die bedoeld wordt met de vraag :thinking:

2 likes

Werd jij ook meer nageroepen door volwassen mannen toen je 14/15/16 was in vergelijking met toen je meerderjarig was?

• Even weinig/veel
  • Ja
  • Nee, meer toen ik volwassen was

0 stemmers

1 like

ik meld net bij mn manager dat ik vanmiddag een coronatest moet doen, zegt ze vrolijk ‘o nou als je positief bent maar je voelt je goed maakt dat voor ons niet uit want we werken toch al thuis : D’

eerlijk wel kut dat die drempel van je ziekmelden hoger is met thuiswerken
dat hing voor mij toch ook wel een beetje aan of je de reis naar werk aan kon incl aankleden etc

in je pyjama achter je laptop wegrotten is een stuk haalbaarder als je je niet lekker voelt

3 likes

Ik merk dat ik rond die leeftijd veel vaker werd aangesproken door mannen op straat en dat het nu vaker blijft bij staren en soms hooguit een compliment. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik toen in Amsterdam woonde en nu in een kleinere stad. Achteraf gezien waren er volgens mij wel veel creepy mannen die het leuk vonden om te zien hoe ongemakkelijk een tienermeisje daar van wordt.

1 like

Ik kijk altijd naar of ik mijn werk wel goed kan uitvoeren of het idee heb écht naar bed te moeten. In overleg ook wel eens half ziekgemeld. Dan maakte ik wel een hele dag maar ging alles op slomer tempo + kon ik tussendoor soms een dutje doen.

Als je richting een zebrapad loopt om over te steken en er komt maar één auto aan, doen alsof je niet over gaat steken totdat de auto voorbij is en daarna pas oversteken:

• Herkenbaar, doe ik ook
  • Doe ik ook als er meer auto’s aankomen
  • Doe ik niet maar ga ik nu misschien wel doen
  • Waar heb je het over??
  • Anders, namelijk 

0 stemmers

2 likes

Doe ik niet en ga ik niet doen. Ik ren gewoon dat zebrapad op

49 likes

Heh waarom? Dat zebrapad ligt er toch niet voor niks. Ik laat ze juist stoppen door vaak gewoon al over te steken en ze nog moeten stoppen en je dan zo’n gebaar van “sorry dat ik bijna door reed” krijg.

8 likes

Ja weet ik ook niet helemaal zeker haha, dan heb ik geen haast en denk ik ach rij maar lekker door ik steek daarna wel over? Vind het dan een beetje ongemakkelijk als ze dan helemaal voor mij stoppen terwijl ik er net zo makkelijk achterlangs kan ofzo

23 likes

Ik probeer wel altijd oogcontact te maken met de bestuurder zodat ik weet dat hij me gezien heeft en niet vol in de ankers moet als ik ineens dat zebrapad op kom rennen. Heel af en toe heb je zo’n asshole die je overduidelijk ziet en toch doorrijdt, maar 99% van de tijd minderen ze wel snelheid en dan steek ik over.

3 likes

Ik herken 't wel bij niet-zebrapaden. Als ik bij haaientanden stilsta en een auto laat mij dan ineens voor uit het niets, dan vind ik dat echt irritant en ongemakkelijk, heb dan 't gevoel dat ik snel over moet rennen ofzo. grrr

7 likes

Mijn vriend is jaloers op mijn rollende rrrrr. Gebruik het alleen nauwelijks, alleen om mijn achternaam te accentueren? :sunglasses:

1 like