Stel je persoonlijke vraag #26

Ja dus? Maakt dat me doof dan Haha?

Dat is toch juist mooi centraal en mensen uit alle windstreken studeren hier en praten met allerlei accenten, alsof iemand uit Groningen beter een dialect ut Heerlen kan verstaan dan ik?

Om Heerlen als voorbeeld te nemen heb ik toevallig een vriend die daar vandaan komt en
ken zijn vrienden uit die buurt ook van feestjes enzo dus dat hoor ik vaak genoeg en versta ik prima, als ze gewoon Nederlands spreken met hun accent en niet in het plaatselijke dialect gaan.

Heb er gewoon een goed oor voor denk ik, of nou ja ik dacht dat iedereen dat wel had, zo moeilijk is dat toch niet?

11 likes

Sommige dialecten zijn wel echt heel erg moeilijk + hele andere woorden. Ik heb ook een goed oor, maar heel plat Zeeuws bijvoorbeeld duurde erg lang om te leren. Misschien kan @Luzarl wat inspreken, dacht dat jij plat Zeeuws kon?

Maar dialect is wat anders dan een accent he. Ik kan ook de meeste accenten wel verstaan denk ik, maar zeker niet elk dialect. Maar volgens mij heeft @Zemraluani het over als iemand ABN Nederlands praat met een accent

11 likes

Ohh ja das waar. Oké dan moet ik mn stem aanpassen

1 like

Ik heb een vraag aan de mensen die het thema Alien Night gebruiken:

gebruiken jullie de light mode hiervan ook? (waar je bovenin heen kunt switchen)

• nooit
  • soms
  • geregeld
  • vaak
  • altijd

0 stemmers

Ja ik kan geen Heerlens dialect of Fries verstaan. Dan heb je er wellicht een goed oor voor. En @Kauai idd een dialect Is in de verste verte niet te vergelijken met een accent. Er was ooit zo’n Fries koppel die een liedje hadden uitgebracht. Nou, ik kan me niet voorstellen dat een niet Fries persoon dat gewoon verstaat.

2 likes

Krijg jij ook een loopneus als je een tijdje een mondkapje draagt?
Lijkt net alsof ik aan het stomen ben joh niks aan de hand totdat ik steeds mijn eigen warme adem in mn neus krijg.

• Ja
  • Nee
  • Idk draag geen mondkapjes

0 stemmers

1 like

Ik was dus dit weekend gewoon een winkel ingelopen zonder mondkapje omdat ik het was vergeten. Ik had het pas door toen ik mondkapjes zag liggen die ze verkochten.

Niemand had wat gezegd en het was best druk, amai schaamde me echt. Alsof je opeens door hebt dat je geen schoenen aan hebt ofzo.

13 likes

Niet zozeer door het mondkapje maar meer omdat ik m vaak draag als ik van buiten kom en daardoor al een loopneus heb/krijg

3 likes

Impopulaire mening denk ik, maar ik vind die dingen wel chill. Keer je tanden niet gepoetst? Nahh ruikt niemand. Puisten op je kin? No worries

8 likes

Ja vind het wel ok (behalve het afval van de wegwerpkapjes in het zkh) maar als ik weer eens veel knoflook heb gegeven niet :skull:

2 likes

Ik vind ze ook eigenlijk heerlijk anoniem. Zien ze tenminste geen enkele emotie en je krijgt geen ‘lach eens’ opmerkingen. Zonnebril erbij en ik ben een wandelende outfit.

9 likes

Of een boterham met pindakaas vlak voordat je een uur je eigen adem mag inhaleren. Geen hit

5 likes

image
Welke ben/was jij eerder?

• Links
  • Rechts
  • Allebei even vaak
  • Allebei niet

0 stemmers

1 like

Geen loopneus, maar wel een zweetsnor

4 likes

Heerlens dialect bestaat niet eens

5 likes

Jè ben iiik, werbistooo. Het is te lang leeeeen. Ofzo🤪

7 likes

Bij welke aankopen / ervaringen laten jullie openbare reviews achter?

• Restaurant
  • Thuisbezorgd
  • Online aankoop van kleding
  • Online aankoop van interieur items
  • Online aankoop overig
  • Hotel / camping / B&B / AirB&B / vakantie / etc
  • Uber / Taxi / etc
  • Fysieke winkel
  • Andersss

0 stemmers

En wanneer doe je dit?

• Bij een positieve ervaring
  • Bij een negatieve ervaring
  • Allebei
  • Verschilt per keer

0 stemmers

1 like

Ha, zat hier laatst over na te denken. Want ik ben echt fucking schijnheilig: ik koop bijna niets online zonder reviews te lezen, maar laat zelf echt nooit een review achter… :grimacing:

8 likes

Ik plaats het maar even hier:

Het menu om een poll te maken is wat vereenvoudigd:

image

Hier kun je al je keuzemogelijkheden invullen:

image

en dan je in principe klaar en krijg je dit:

• koffie
  • thee
  • limonade

0 stemmers

LET OP: polls zijn nog steeds standaard anoniem. Om te laten zien wie wat heeft gestemd moet je dat even aanvinken.

Om extra opties te krijgen klik je op het tandwieltje:

image

39 likes