Stel je persoonlijke vraag #26

Ik ben hier steeds zo verbaasd over bij mijn vriend. Hij kent alleen Scheveningen, Benoordenhout en Centrum en bij alles daarbuiten kent hij to-taal niet de weg. Heeft letterlijk altijd in een bubbel geleefd.

1 like

Ohhh haha, ik zie het ja, dacht dat het nog over Derek ging.

Maar dan nog, na Vis a Vis te hebben gekeken heb ik denk ik nog liever eenzame opsluiting.

2 likes

Nee niet letterlijk :grinning: haha

2 likes

Ik ben echt een pussy dus ik draai liever na een paar dagen al door dan dat ik moet dealen met gangs etc. Met de stemmen in je hoofd ben je ook nooit helemaal alleen toch 🥲

11 likes

De drank houd ze warm, damn man ze kunnen drinken.

Ik mis het wel hoor, 1 uur s’nachts op Chippy Lane in Cardiff. Iedereen helemaal naar de klote maar toch netjes in de rij staan voor een kebab, die ze dan half rollend over straat opeten en de politie die langs loopt en het geen enkele fuck kan schelen dat de helft van de mensen op straat niet eens meer kan lopen.

En we zouden alleen maar ff naar de pub voor een pint.

21 likes

Maar kennen en de weg weten zijn bij mij echt 2 totaal verschillende dingen. In mijn minibubbel hier kom ik prima rond (al ken ik bijna geen straatnamen, geef me gewoon restaurantnamen en ik vertel waar je heen moet). Soms als ik niet op let heb ik hier ook een brainfart, als ineens een toerist uit het niets de weg wil weten. Dan zeg ik standaard: sorry I am not from here.

Ik ben gelukkig getrouwd met mijn tegenpool. Die kan 1x een schuine blik werpen op een kaart in een land waar we nog nooit geweest zijn en hij loopt als volleerd gids met vlaggetje vooruit. Meermaals ook gewoon mensen de weg wijzen daar, terwijl we er zelf pas 2 dagen zijn. Hij is mijn real life google maps.

Ik heb gewoon geen geografisch inzicht denk ik.

12 likes

Haha ja heel herkenbaar. Hoe vaak ik niet voor 1 biertje mee naar de pub ging en dan was het opeens 4 uur’s nachts en stond ik op straat chips met salt en vinegar te eten :joy:

4 likes

Idd, plus op zo’n zaal heb je nog kans om matties te maken en er gebeurt nog eens wat, prikkels om je heen enz. De rest van je leven alleen met je gedachten zijn, dát is pas eng :worried:

5 likes

Als ik 10 km ga fietsen sta ik in een weiland of in een random dorp en dan vertrouw ik mezelf toch niet helemaal

3 likes

Op het platteland heb je gelukkig vaak wel van die bordjes met fietsroutes, aan de hand daarvan zou ik uiteindelijk wel thuis kunnen geraken.

Zo dan komt het wel dichtbij hoor.

5 likes

Ja, heb redelijk goed richtingsgevoel, kan me goed oriënteren en snap hoe steden/dorpen (zowel jong als oud) zijn opgebouwd (dus wanneer ik parellel loop/fiets aan de straat waar ik eerst liep etc). Alleen mijn herkenningspunten zijn soms niet handig (ergens was dat eens een stel scharrelende kippen, tja als die zich zouden verplaatsen is dat dus beetje stom) :smiley:
En hier ben ik blij mee voor mijn hardlopen, maakt het stuk eenvoudiger nieuwe gebieden te ontdekken zonder bang te zijn te verdwalen.

9 likes

Ik dacht gister, ah 10km, ik ben hier opgegroeid, ik ken alles wel. Maar ik heb net even een straal rond mijn huis getrokken (Radiuskaart tekenen | Meet cirkel op kaart | Bereken de straal) en het is toch meer dan ik dacht. 20km al helemaal! Sinds ik (race)fiets kom ik ook op plekken dat ik denk, heh, bestaat dit dorp?

3 likes

Ja 10 km is echt veel! Er liggen in die straal 22 dorpen en in een deel ben ik ook niet geweest. Daarnaast ligt er ook een heel duingebied en daar zou ik ook niet heel makkelijk de weg naar huis kunnen vinden. Als ik een tijdje ga dwalen kom ik er vast wel, maar ik weet niet zo een twee drie de weg naar huis als ik daar ben.

@nello Ik heb zowel auto- als motorrijles gehad in mijn huidige woonplaats, daardoor weet ik echt wel een heleboel straten, maar anders had ik dat ook niet geweten.

1 like

En nu de proef op de som. Als jouw stad ertussen zit, hoeveel scoor je dan op deze website:

(En dan om het makkelijk te maken even de straten waarvoor je iets van punten ontvangt, hoeveel maakt niet uit)

• 1/10
  • 2/10
  • 3/10
  • 4/10
  • 5/10
  • 6/10
  • 7/10
  • 8/10
  • 9/10
  • 10/10

0 stemmers

En hoeveel punten?

• 0 - 100
  • 101 - 200
  • 201 - 300
  • 301 - 400
  • 401 - 500
  • 501 - 600
  • 601 - 700
  • 701 - 800
  • 801 - 900
  • meer dan 900

0 stemmers

0/10 :rofl:

4 likes

Ik heb hem 2 keer gedaan, de eerste keer wist ik er 9 redelijk precies, de tweede keer maar 1 op afstand

2 likes

Joh ik ken al die straten niet die genoemd worden. Ik vind het ook irritant als mn ouders of oma het over straten hebben. Is ook oneerlijk, want toen was de stad alleen de binnenstad.

1 like

ja tien kilometer is behoorlijk wat ik weet dus heus wel ongeveer waar ik dan ben in mijn geboortestad maar ken echt niet alle straatjes.

Ik heb in mijn tienerjaren bij de post gewerkt en moest toen de post sorteren van mijn huidige woonplaats (ligt 40 km verderop dan waar ik ben opgegroeid).
Ik ken alle straten, postcodes en wijken.

Maar waar het ligt. Geen idee. Woon er nu een jaartje. Als iemand zegt ik woon in de reigerstraat dan weet ik een klein beetje de richting en welke wijk het is. Maar hoe ik er moet komen? :woman_shrugging:t3:

1 like