Stel je persoonlijke vraag #26

Was het in een vreemd land dan, dat je iets eet waarvan je niet weet wat het is?

2 likes

Haha ja, ik vond het ook een rare combi van kip met vissmaak

1 like

@Tampie hoe was rat?

2 likes

Thailand, mijn oom woont daar en had “een lekkere specialiteit” besteld.

1 like

Was ‘t een McKrok

19 likes

Ja klopt.

Spoiler want ik vind het wel erg dat ik dat heb gegeten, maar was echt heeerlijk zeg, walvis zo enorm mals. Maar die puffin ook zoo lekker. In reykjavik gegeten allebei, echt in een top restaurant ook; seafood grill in reykjavik. Niet goedkoop, maar heb daar zo goed gegeten, we zijn er gewoon 2 avonden achter elkaar geweest en ik ben het restaurant sindsdien nooit vergeten. Echt niet normaal lekker.

5 likes

60% vega(n), wauw! Deze vegarevolutie :raised_hands:

10 likes

Ik vond kangoeroe smaken naar een soort zoete biefstuk. Was best verbaasd dat je dat gewoon kunt kopen in de supermarkt in australië maar goed toen wist ik ook nog niet dat er 2x zoveel kangoeroe’s dan mensen zijn in dat land

6 likes

Dat klinkt op zich best goed.

1 like

Word echt misselijk van al die gerechten

15 likes

Lijkt hier extra hoog omdat mensen die wel vlees eten maar alleen niks uit dit lijstje hebben gegeten helemaal niet stemmen, denk ik.

5 likes

Huh want die groeien aan de bomen?

3 likes

Ja en dit forum is natuurlijk ook verre van representatief maar ssshhhtt

1 like

Heb je wel eens orgaanvlees gegeten, zoja; wat?

• Nee
  • Nier
  • Lever
  • Hart
  • Kop
  • Poten (schaap/varken bv)
  • Hersenen
  • Maag/pens/darmen
  • Scrotum
  • Milt
  • Ogen
  • Kalfszwezerik
  • Tong
  • Long

0 stemmers

Voor de vegans: zou je het een breekpunt vinden als je partner niet vegan is?

• Ja, mijn partner moet vegan zijn
  • Nee, maakt niet uit
  • Nee, maar moet wel vegetarisch zijn
  • Alleen een breekpunt als hij meer dan (…) vlees/vis/zuivel consumeert

0 stemmers

Voor de vegetariërs; zou jij het een breekpunt vinden als partner niet vega is?

• Ja, partner moet vega zijn
  • Nee, maakt niks uit
  • Alleen breekpunt als het teveel is

0 stemmers

Voor de vleeseters; zou jij het een breekpunt vinden als je partner vegan is?

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

1 like

Voor mij is het best wel een ding omdat ik zelf vega(n) eet voor de dieren maar zeker ook voor het klimaat etc. Ik vind dat zulke belangrijke dingen in het leven en zou het jammer vinden als mijn partner heel veel vlees eet en niet zijn footprint in zou zien

7 likes

Haha, ja ik ook, maar dit is ook ongeveer wel de reden dat ik vega ben geworden in eerste instantie :see_no_evil: Ben wel een lastige eter en hou niet zo van nieuwe/vreemde dingen eten. At wel vlees maar geen vis bijvoorbeeld, en ook echt geen vlees aan het bot, zo vies. Maar vond het zo stom dat als ik uiteten ging of bij anderen at ik dan allemaal dat soort eetwensen moest doorgeven, schaamde me er een beetje voor, dus vega worden leek me dan makkelijker. Later ook wel andere redenen hoor haha, maar dit was de eerste.

@Totoro kijk precies om dit soort situaties te voorkomen ben ik vega geworden :sweat_smile:

3 likes

Ik vind het wel belangrijk om normaal met mijn partner te kunnen eten. Toen ik een relatie met mijn ex kreeg was ik al 10 jaar vega (en at ik veel vegan), en als hij niet zijn best had gedaan om minder vleescentrische maaltijden te waarderen was het misschien wel een probleem geworden in ons samenleven. Ik wil dat een relatie mijn leven overwegend makkelijker maakt en elke dag botsen over eten zou ik echt zwaar vinden. Nu eet ik wel een paar keer per maand vlees/vis, leven met een veganist zou ik totaal niet problematisch vinden.

8 likes

Ik eet zelf nog wel vis en mijn vriend eet wel vlees en ik vind dat niet echt een probleem. Zou het wel erg vinden als hij elke dag vlees “moet” eten of constant gaat zeuren als hij een maaltijd zonder vlees krijgt. Dat is hier gelukkig niet zo, elke avondmaaltijd is bijna altijd vega en af en toe vis. Heel zelden dat hij voor zichzelf iets met vlees maakt, eigenlijk alleen als we eten bestellen/afhalen

3 likes

Vaak begint dat bij dat soort mannen al in hun Tinder profiel: bourgondiër :face_vomiting:

11 likes