Stel je persoonlijke vraag #26

Vega zou ik nog wel kunnen worden/meedoen, maar vegan echt niet.

1 like

Maar je hoeft toch ook niet vegan te worden als je partner dat wel is?

Nou ik denk dat een vega of vegan zijn of haar idealen wel wil overbrengen op de partner. Lijkt mij echt op den duur echt een dealbreaker.

1 like

Nou het maakt me wel uit, maar niet zo veel dat het onze relatie in de weg zit. Zou liever hebben dat hij vegetarisch eet. Mijn familie eet ook allemaal vlees en ik hou ook van die mensen.

Snap alleen oprecht niet dat mensen heden ten dagen nog vlees eten maar met die mening ga ik wel naar het Impopulaire mening topic.

oh en ik heb per ongeluk op de poll voor veganisten gestemd bij het citeren, sorry ben niet veganist xxx

5 likes

Ik denk dat een veganist denkt hoe kun je heden ten dagen nog eieren en zuivel eten of andere dierlijke producten nuttigen of gebruiken. Dus daarmee kun je je eigen vraagstelling ook wel beantwoorden

6 likes

Was ook geen vraag. Had alleen per ongeluk gestemd op de poll voor veganisten.

hoe kom je hierbij? Helemaal benieuwd of ik anders ruik dan een vegetarier nu👀 Eet zo’n 3-4 x in dr week vlees.

Nou zo had ik ooit een tindermatch die het opeens keiiiiigrappig vond om grapjes over dode dieren eten te maken, ook nadat ik had aangegeven geen vlees te eten en dergelijke grappen helemaal niet op prijs te stellen. Ook met gifjes van doorgesneden dieren enzo. En hij vond dat ik geen gevoel voor humor had :thumbsup:

Ik vind je pas triest als je vlees nodig hebt om (zogenaamde) grappen te kunnen maken.

Heel snel de match opgeheven toen.

14 likes

Nouja, eten beĂŻnvloedt je geur wel degelijk, toch? Zeker als je steevast elke dag (misschien zowel bij de lunch als avondeten, soms ook 's ochtends met broodbeleg etc) vlees eet kan ik me voorstellen dat je anders ruikt dan iemand die dat niet doet. 3 Ă  4 keer per week lijkt me niet vergelijkbaar met meer dan 7, trouwens.

1 like

Ohh ja dit deed ik als kind standaard. Alsof ik die 2 laatste happen ineens echt niet meer op kon. Doe het nu nog vaak maar ik schep gewoon teveel op volgens mij.

Maak jij vaak teveel eten?

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Ik bewaar wat is overgebleven
  • Ik gooi het overgebleven eten weg
  • Soms
  • Ik maak bewust veel zodat ik er meerdere dagen van kan eten

0 stemmers

1 like

Ik lees nu alle posts over Engeland en specifiek Liverpool terug en ik mis het nu zo. Kan niet wachten tot ik post-corona weer terug mag. :cry:

3 likes

Ik heb wel eens ratelslang gegeten, dat was ook wel een ervaring. Leek een beetje op kip maar dan wat taaier.

2 likes

Ja op Curaçao is boomkip ook leguaan.

3 likes

Wat bedoel je precies met kop?

1 like

Gekookte schapenkop bv.

1 like

gaat 't nou nog steeds over die gore shit :weary:

25 likes

Ohja inderdaad, ik was even vergeten dat je dat soort dingen ook nog kunt krijgen.

@anon50301661 Ik heb voor mijn minor ook les gehad over koken van ‘‘kop tot kont’’ en we gingen ook eten bij een restaurant waar de eigenaresse zelf dieren hield en ook volledig verwerkte in haar gerechten. Dat vond ik echt super interessant.

Ik doe mijn beschrijving wel even in een spoiler

Daar heb ik bijvoorbeeld hersenen gegeten, om het wat toegankelijker te maken had ze er een soort bitterbal van gemaakt, het deed me een beetje denken aan garnalenkroketjes.

Gebakken hart vond ik gewoon naar biefstuk smaken, maar ik heb hem ook als steak tartaar gegeten en dan proef je dat ijzer heel erg, dus dat was weer wat minder geslaagd. De geitenballen vond ik het minst lekker, geit smaakt zoals een kinderboerderij ruikt en de ballen zijn ook een vrij taai stukje vlees. Ik vind het wel een ‘‘mooi’’ idee dat alles wordt gebruikt, maar niet alles is natuurlijk even lekker.

9 likes

Ha ja dat bedacht ik mij ook later dus had toch mijn stem ook daar aan gegeven. Gek idee. Nu we het toch over darmen hebben. In de podcast ‘vuile lakens’ testen ze schapendarmen als condoom. Ik ben benieuwd zou je dit willen testen?

• ja
  • nee

0 stemmers

Voor de liefhebbers, hier is de aflevering te luisteren

Volgens de testers stonk het wel, maar het was net echte huid dus dat was een pluspunt

Als man zou ik het eerder doen dan als vrouw. Toch een beetje een naar idee dat er darmen van een dier in je lichaam gaan. Eromheen lijkt me dan toch wat ‘makkelijker’.

4 likes
Over dieren eten

Ja klopt, dat was toen bij de Gulle Waard! Heb je wel eens vaker uitgebeend? Dat vind ik echt knap om te kunnen, ik heb het bij mijn opleiding wel eens gedaan, maar om er echt handig in te worden moet je het gewoon heel vaak doen volgens mij.

1 like