Stel je persoonlijke vraag #26

Ik vind het niet erg als mijn vriendin dingen als frikandel of mora burgers eet maar ik vind rauw vlees er toch zo tering ranzig uitzien, zou er niet bepaald vrolijk van worden als ik dat steeds zou zien bij het opentrekken van de koelkast

Als ik niet al vega was voor ik uit huis ging was ik dat wel geworden want ik vind alles wat rauw is er ook heel naar uitzien, vooral zo’n hele kip of kippenbootjes :fearful:

4 likes

Hahah ja ik snap het 23 jaar later nog steeds niet :joy: Maar mijn familie aan beide kanten is sowieso heel erg op vlees gesteld ik ben de enige in 2 hele grote families die geen vlees eet. Dus ik denk dat ze het oprecht een goed idee vond aangezien het geen koe of kip was.
Terwijl zelfs toen ik nog wel vlees at ik altijd weigerde geit, lam, konijn, varkensoor en wat voor rare dingen ze nog meer eten weigerde te eten.

2 likes

Mijn familie woonde deels in Frankrijk dus vroeger als klein kind zag ik al echt de gekste gerechten voorbij komen. Ik werd ook helemaal onpasselijk als ik een blauw draadje zag in karbonade of iets

1 like

Mijn vriendin eet wel vlees maar we wonen niet samen dus ik weiger met vlees voor haar te koken en daarom eet ze met mij meestal vega :+1:t3: (behalve soms als we bestellen)

1 like

Ik weet niet of het waar is want ik ben al anderhalf jaar niet zo dichtbij een hardcore vleeseter geweest (en ervoor heb ik deze gedachte volgens mij nooit geformuleerd), maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat mensen die elke dag vlees eten vies ruiken en smaken. Echt moeilijk om gezond/gebalanceerd te eten ook met elke dag vlees volgens mij, ik snap niet dat iemand dat zou willen, al dan niet voor het milieu voor zichzelf.

4 likes

Ik was een paar jaar terug eens in IJsland bij een vriendin en toen trakteerden die ouders ons op een stuk walvis

1 like

Vega zou ik nog wel kunnen worden/meedoen, maar vegan echt niet.

1 like

Maar je hoeft toch ook niet vegan te worden als je partner dat wel is?

Nou ik denk dat een vega of vegan zijn of haar idealen wel wil overbrengen op de partner. Lijkt mij echt op den duur echt een dealbreaker.

1 like

Nou het maakt me wel uit, maar niet zo veel dat het onze relatie in de weg zit. Zou liever hebben dat hij vegetarisch eet. Mijn familie eet ook allemaal vlees en ik hou ook van die mensen.

Snap alleen oprecht niet dat mensen heden ten dagen nog vlees eten maar met die mening ga ik wel naar het Impopulaire mening topic.

oh en ik heb per ongeluk op de poll voor veganisten gestemd bij het citeren, sorry ben niet veganist xxx

5 likes

Ik denk dat een veganist denkt hoe kun je heden ten dagen nog eieren en zuivel eten of andere dierlijke producten nuttigen of gebruiken. Dus daarmee kun je je eigen vraagstelling ook wel beantwoorden

6 likes

Was ook geen vraag. Had alleen per ongeluk gestemd op de poll voor veganisten.

hoe kom je hierbij? Helemaal benieuwd of ik anders ruik dan een vegetarier nu👀 Eet zo’n 3-4 x in dr week vlees.

Nou zo had ik ooit een tindermatch die het opeens keiiiiigrappig vond om grapjes over dode dieren eten te maken, ook nadat ik had aangegeven geen vlees te eten en dergelijke grappen helemaal niet op prijs te stellen. Ook met gifjes van doorgesneden dieren enzo. En hij vond dat ik geen gevoel voor humor had :thumbsup:

Ik vind je pas triest als je vlees nodig hebt om (zogenaamde) grappen te kunnen maken.

Heel snel de match opgeheven toen.

14 likes

Nouja, eten beïnvloedt je geur wel degelijk, toch? Zeker als je steevast elke dag (misschien zowel bij de lunch als avondeten, soms ook 's ochtends met broodbeleg etc) vlees eet kan ik me voorstellen dat je anders ruikt dan iemand die dat niet doet. 3 à 4 keer per week lijkt me niet vergelijkbaar met meer dan 7, trouwens.

1 like

Ohh ja dit deed ik als kind standaard. Alsof ik die 2 laatste happen ineens echt niet meer op kon. Doe het nu nog vaak maar ik schep gewoon teveel op volgens mij.

Maak jij vaak teveel eten?

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Ik bewaar wat is overgebleven
  • Ik gooi het overgebleven eten weg
  • Soms
  • Ik maak bewust veel zodat ik er meerdere dagen van kan eten

0 stemmers

1 like

Ik lees nu alle posts over Engeland en specifiek Liverpool terug en ik mis het nu zo. Kan niet wachten tot ik post-corona weer terug mag. :cry:

3 likes

Ik heb wel eens ratelslang gegeten, dat was ook wel een ervaring. Leek een beetje op kip maar dan wat taaier.

2 likes

Ja op Curaçao is boomkip ook leguaan.

3 likes

Wat bedoel je precies met kop?

1 like