Stel je persoonlijke vraag #26

Gekookte schapenkop bv.

1 like

gaat 't nou nog steeds over die gore shit :weary:

25 likes

Ohja inderdaad, ik was even vergeten dat je dat soort dingen ook nog kunt krijgen.

@anon50301661 Ik heb voor mijn minor ook les gehad over koken van ‘‘kop tot kont’’ en we gingen ook eten bij een restaurant waar de eigenaresse zelf dieren hield en ook volledig verwerkte in haar gerechten. Dat vond ik echt super interessant.

Ik doe mijn beschrijving wel even in een spoiler

Daar heb ik bijvoorbeeld hersenen gegeten, om het wat toegankelijker te maken had ze er een soort bitterbal van gemaakt, het deed me een beetje denken aan garnalenkroketjes.

Gebakken hart vond ik gewoon naar biefstuk smaken, maar ik heb hem ook als steak tartaar gegeten en dan proef je dat ijzer heel erg, dus dat was weer wat minder geslaagd. De geitenballen vond ik het minst lekker, geit smaakt zoals een kinderboerderij ruikt en de ballen zijn ook een vrij taai stukje vlees. Ik vind het wel een ‘‘mooi’’ idee dat alles wordt gebruikt, maar niet alles is natuurlijk even lekker.

9 likes

Ha ja dat bedacht ik mij ook later dus had toch mijn stem ook daar aan gegeven. Gek idee. Nu we het toch over darmen hebben. In de podcast ‘vuile lakens’ testen ze schapendarmen als condoom. Ik ben benieuwd zou je dit willen testen?

• ja
  • nee

0 stemmers

Voor de liefhebbers, hier is de aflevering te luisteren

Volgens de testers stonk het wel, maar het was net echte huid dus dat was een pluspunt

Als man zou ik het eerder doen dan als vrouw. Toch een beetje een naar idee dat er darmen van een dier in je lichaam gaan. Eromheen lijkt me dan toch wat ‘makkelijker’.

4 likes
Over dieren eten

Ja klopt, dat was toen bij de Gulle Waard! Heb je wel eens vaker uitgebeend? Dat vind ik echt knap om te kunnen, ik heb het bij mijn opleiding wel eens gedaan, maar om er echt handig in te worden moet je het gewoon heel vaak doen volgens mij.

1 like

Workshops bij meneer Wateetons vind ik iig wel een aanrader! De workshop van kop tot staart eens cadeau gegeven aan mijn vriend, was erg leuk en leerzaam.

1 like

Ik word echt tering misselijk van hoe nonchalant er hier vandaag wordt gepraat over dieren slachten, kadavers eten en alles wat daarbij hoort.

36 likes

Hogere hotelschool (international hospitality management), met minors in food & beverage en gastronomie. De opleiding zelf is voornamelijk management, maar tijdens je minors ging je dan aan de slag met wijn/bier/sterke drank, koken, wijn/spijs etc.

4 likes

@anon50301661 Heb je ook gekke dingen uit de zee op? Zoals zee egels enzo. Lof it.

4 likes

Bewegende inktvis lijkt me ook echt niks bah. Maar intvis tentakels van de bbq yummm

Ik vond trouwens sprinkhanen veel te heftig qua smaak. Heel erg noterig

1 like

Ja sorry we zijn niet allemaal vegetariër of veganist. :woman_shrugging:

3 likes

Niet nodig qua niveau, wel omdat mijn bachelor studie weinig te maken had met de baan die ik nu heb. Master sloot beter aan op dat vakgebied.

1 like

Zeg ook niet dat je dat moet zijn, zeg dat ik er misselijk van word, niet dat iemand zich daaraan moet aanpassen. Vind het niet raar om een tegengeluid te laten horen van hoe anderen tegen dit gedrag aankijken zonder daar gevolgen aan te verbinden.

15 likes

Op zich wel fijn van deze (vieze) verhalen de achterliggende gedachte: dat een dier dan niet maar voor een enkel deel wordt opgegeten maar het hele dier wordt gebruikt. Als het dood is, dan maar beter zoveel mogelijk er gebruik van maken.

7 likes

Ik heb zee egel in China gegeten. Het zag er heel vreemd uit maar was super lekker

2 likes
4 likes

Heb jij een tv meubel?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen tv

0 stemmers

Ik wil graag een nieuwe maar ik vind eigenlijk niks mooi en wat ik wel mooi vind is dan eerder nog alleen een zwevend model ofzo maar ook weer niet. :thinking:

Mn zus heeft er bijvoorbeeld geen maar ik vind dat wel heel kaal.

Bij mij op school kon je vroeger een abonnement op de Okki en de Taptoe nemen (mocht ik natuurlijk niet want onzin en duur en je gaat maar naar de bieb :stuck_out_tongue: ), en ik dacht dat je dat overal wel had. Maar Okki en Taptoe zijn allebei katholieke bladen en ik dacht, oh toevallig, maar ik zat op een katholieke school.
Dus

• Bij ons op school had je Okki en/of Taptoe en mijn school was katholiek
  • Bij ons op school had je Okki en/of Taptoe en mijn school was niet katholiek
  • Bij ons op school had je Okki en/of Taptoe niet en mijn school was katholiek
  • Bij ons op school had je Okki en/of Taptoe niet en mijn school was niet katholiek
  • Ik weet het niet/Nvt

0 stemmers

Voor de mensen waar er geen Okki/Taptoe was, hadden jullie wel andere bladen waarop leerlingen een abonnement konden nemen?

Niet katholiek maar wel christelijk.
En wij konden er ook geen abonnement op nemen (of misschien ook wel, maar werd niet aangeprezen ofzo) maar de school had een abonnement.

1 like