Ik had ooit een paar dates met Tom, die waren mega ongemakkelijk want het klikte totaal niet. Een paar jaar later kwam ik bij zijn broertje nick in de klas. Dat vond ik ook zooo ongemakkelijk jezus
Om de groei van bacteriën te remmen. In de supermarkt liggen ze niet in de koeling omdat eieren uit de koeling halen en weer in de koeling leggen gevaarlijker is (door de condens, het vocht dat zich vormt) dan ze op kamertemperatuur te bewaren en vervolgens pas in de ijskast te doen. Het risico is niet zo groot, maar zeker als je eieren lang bewaart kun je dat beter op lage temperatuur doen!
In de supermarkt is de temperatuur overigens constant en redelijk laag, terwijl je daar thuis over het algemeen een stuk minder grip op hebt.
O is dat het, grappig. Ik associeer het met de ouders van mijn rijke vrienden op de middelbare (die nu ik erover nadenk rijk waren omdat ze arts waren idd). Vraag me nog steeds af waarom dan opeens die Latijnse uitspraak gebruiken in een niet-medische context. Dat medici dat onderling gebruiken als jargon snap ik wel, maar in het dagelijks leven hebben ze het ook niet over je bracchium ofzo als er iets met je arm is.
Ben je wel eens op een Nick geweest?
- Ja
- Nee
- Nee wel op een Tom
- Ja ook op een Tom
0 stemmers
Oh en nog 1 zou je eerder aan iemand die Nederlands leert zeggen:
- Snackbar
- Cafetaria
0 stemmers
Ik ga echt geen cafetaria zeggen. Ik zeg al jarenlang dat het de snackbar heet. Het is misschien geen Nederlands woord maar flikker op.
Het is trouwens wel echt soms heel grappig hoe mensen cafetaria uitspreken.
Frituur
Haha dit wilde ik ook antwoorden maar wist niet eens hoe ik het moest schrijven en toen gaf ik maar op. Kutwoord
Nein, dat is wel heel onlogisch.
Nee hoor, hangt er vooral vanaf waar je woont.
oh dus ik zou eigenlijk al vergiftigd moeten zijn
@Evert met sauzen is 't logisch als je die eenmaal hebt aangebroken, bij eieren is dat niet.
ik vind dit weer echt zo typisch Nederlands, lekker voorzichtig.
Waar in nederland dekt het woord frituur dan?
Nouja, zoals ik zei: het risico is niet zo groot, maar in mijn ogen is het de moeite (de eieren in de ijskast doen) wel waard om Salmonella te vermijden. Ik riskeer dat liever voor rauw koekjesdeeg dan voor het bewaren van eieren in de voorraadkast in plaats van ijskast, haha!
Het is overigens geen Nederlandse voorzichtigheid, ik geloof dat het wereldwijd op verpakkingen van eieren staat dat je ze koel dient te bewaren! Hier in elk geval wel:
nee niet weer deze dodedierendiscussie aanhalen
Hoezo dode dieren? Het ging over de houdbaarheid van producten toch
Frituur:
- Ik weet direct wat je bedoelt
- Dingen wat gefrituurd kunnen worden?
- Frituur betekent dit:
0 stemmers
Oh ik dacht dat 't ging over al die polls met dieren en wat iedereen daarvan al eens had gegeten ofzo @midheavenmoon
Oh ja die heksenkaas. Ook weer zoiets idd
Met dit woord denk ik aan een frituurpan, niet aan een snackbar
Ik weet niet eens wat frituur is? Maar misschien is het meer is belgisch?
Wow, wat een baby! Ik lees nu pas dat hij nog maar 16 was toen het eerste album van de BSB uitkwam. Toen ze in 2005 hun comeback hadden met Incomplete dacht ik dat ze van middelbare leeftijd waren, maar Nick was nog maar 25.
De frituur is gewoon de frietzaak! Ik zeg echt nooit snackbar.
Ik zeg ook wel eens frietboer denk ik?