Stel je persoonlijke vraag #26

Hahaha ik slaap toevallig vandaag sinds een lange tijd bij mn ouders weer. Ik vroeg ‘maahaaam, weet jij wat een frituur is?’. En ze wist het precies!. Ik zei hoezo weet ik dat niet?! Ja jump in belgie is alles anders. Nou zeg. Ik ben op zoveel plekken geweest en ik weet niet wat een frituur is.

2 likes

Maar is frituur nou echt een vlaams woord? ik ken het meer als frituurzaak. Misschien moet je toch maar eens wat vaker naar het zuiden van nederland gaan vgm gaat er dan een wereld voor je open haha

8 likes

Haha ja dat denk ik ook!! Toen ik met mn vader in de efteling was, was er 1 medewerker met echt zon accent. Ik vond dat al wauwie. Haha en dat ging ik aan mn vader vertellen. Wij gingen op vakantie gewoon altijd ver weg. Maar je hebt gelijk hoor.

2 likes

Toen ze populair waren vond ik ze verschrikkelijk, ik luisterde liever synthpop en Britpop.
Nu jaren later vind ik hun muziek niet meer verschrikkelijk, er zitten best leuke liedjes bij.

2 likes

Friettent!

30 likes

Hele website gemaakt… ahah

6 likes

Deo gekocht. :rofl:

Screenshot_20210424-102344-277

Met als gevolg:

af0a6d234bb41ed6926ee549a8526b95

53 likes

Haha dit doet me denken aan een vriendin die vertelde dat ze een prachtige ‘fautuu’ op het oog had en dat andere vriendin en ik for the love of god geen idee hadden wat dat dan voor object was. “Ja zo’n stoel” ooooooh :rofl:

5 likes

Oh ik blijf ook heel stellig bij het woord snackbar als ik mensen nederlandse taal basic leer.

• Ik zou zeggen snackbar
  • Ik zou zeggen frituur
  • Ik zou zeggen cafetaria

0 stemmers

Ik zou zeggen friettent.

13 likes

Nee joh? Ik probeer het uit te leggen dat een foreigner naar een snackbar gaat en hij/zij daar kan bestellen. Ik gebruik ook standaard het woord patat, omdat ik daar mee opgegroeid ben en wij noemen dat zo. Deal with it. Je mag het noemen hoe je wilt. Patat, blijft patat. En geen friet.

3 likes

Ik noem het al mijn hele leven friettent :woman_shrugging:

19 likes

Wat zou je in het engels zeggen?

Fries restaurant of patat restaurant hahah

4 likes

Daarom ben ik blij met snackbar!

2 likes

Evalueren en evolueren. Every damn time, en die eerste zeg ik best vaak!

Mijn schoonouders zeggen altijd pa-GI-na, ik denk omdat ze vinden dat PA-gina te veel klinkt als vagina :grinning_face_with_smiling_eyes: zeg dan bladzijde!

2 likes

Is het zo moeilijk voor te stellen dat er ook andere standaarden dan die van jezelf zijn?

23 likes

mijn vriend vind patat restaurant btw heeel grappig haha.

2 likes

Ppppppppppffffffff, nee hoor.

1 like

Ik zat er ook helemaal over na te denken van hoe heet dat ook al weer in het engels…
En toen ohnee het is ook echt iets typisch nederlands/vlaams.

Wel kut dat er zovaak friet discussies zijn hier en ik dan altijd zieke cravings heb haha

3 likes

Wat ga je doen met koningsdag?

• Helemaal niks koningsdags gerelateerd
  • Oranje tompoucen eten
  • Oranjebitter drinken
  • Koekhappen
  • Sjoelen
  • Spijkerpoepen
  • Vlaggetjes op je wangen tekenen
  • Iets oranje dragen
  • Een activiteit doen (bijv. georganiseerd door horeca)
  • Een (digitaal) kleedje leggen met je afdankertjes
  • Naar het koningshuis kijken op tv
  • De vlag uithangen
  • Koninginnedag zeggen ipv koningsdag

0 stemmers