Stel je persoonlijke vraag #26

Volgens mij is dit een beetje dezelfde categorie internet cult hit uit die tijd:

Ik vond dit ook echt mega lolz volgens mij hebben mijn broertje en ik nog 10 jaar ‘I am le tired’ gezegd .

4 likes

Dit vond ik ook meeeeeega grappig

Ik kan dit bijna helemaal meepraten

Hahahah ELS YOURSELF

20 likes

Cosmetische chirurgie

  • Heel fijn dat het bestaat
  • Prima dat het bestaat, maar NMSVPE
  • Jammer dat het bestaat
  • Het is fijn als mensen door hierdoor meer zelfvertrouwen kunnen krijgen
  • Ik zie het als een verlengde van een beugel, waxen, make-up, kleding, sieraden etc om jezelf mooier te maken. Waarom dat allemaal wel maar CC niet
  • Zonde als mensen in een gezond lichaam laten snijden, injecteren etc
  • Het draagt bij aan een wereld waarin iedereen (vooral de vrouw) maar perfect moet zijn
  • Alleen een kleine ingreep zoals een ooglidcorrectie of een beetje fillers voor een rimpel vind ik vaak een verbetering, maar meer dan dat vind ik niet mooi
  • Bij sommige mensen snap ik het echt heel goed dat zij iets aan zichzelf willen laten doen, maar het is niets voor mij
  • Ik vind de meeste ingrepen tot en met Kardashian wel mooi
  • Ik maak er zelf gebruik van of ik weet zeker dat er ik gebruik van ga maken in de toekomst
  • Ik weet nog niet of ik iets aan mezelf wil laten doen in de toekomst, maar ik vermoed eerder van wel
  • Ik weet nog niet of ik iets aan mezelf wil laten doen in de toekomst, maar ik vermoed eerder van niet
  • Ik weet zeker dat ik nooit iets aan mezelf ga laten doen
  • Ik heb totaal geen mening over cosmetische chirurgie

0 stemmers

Lol ik gebruik cc altijd als afkorting van creditcard dus kreeg echt een error toen ik CC las.

1 like

Op m’n werk heb ik voor Koningsdag een spelletjesdag georganiseerd.

Ik kan nu al gniffelen bij het beeld van grote stoere mannen die aan het spijkerpoepen en koekhappen zijn.

2 likes

Wow die lui die dit gemaakt hebben moeten sowieso erg onder invloed zijn geweest van iets. :’)

4 likes

Ik zou alleen het hoognodige laten fixen. Een neus na een breuk, hangende oogleden etc.

1 like

Ik vond onder het mes gaan voor niet-cosmetische ingrepen best wel heftig en vind het moeilijk voorstelbaar dat ik het zou doen voor iets cosmetisch. Maar ja ik kan me wel situaties voorstellen waarin ik het zou doen en die grens ligt voor iedereen weer ergens anders dus zelf weten.

2 likes

Dat is niet per se hoognodig toch? Je kunt prima leven met een scheve neus of hangende oogleden, even oogleden die echt in je zicht hangen daargelaten want dat lijkt me enorm vermoeiend.

1 like

Haha ik heb nog nooit iets van Chateau Meiland gezien - zegt hij evolueren of pa-GI-na?

Medische cosmetisch vind ik helemaal top.

1 like

Hm nou, waarschijnlijk impopulaire mening, maar ik vind zelfvertrouwen niet zo’n goede reden om iets cosmetisch te laten doen. Ik vind dat zelfvertrouwen te vaak gekoppeld wordt aan iets externs, zoals in dit geval het huidige schoonheidsideaal. Ik denk dat als je met externe dingen je zelfvertrouwen probeert in te vullen, je aan het sleutelen bent aan de verkeerde dingen.

12 likes

Ik zelf heb iets cosmetisch laten doen wat mij veel meer zelfvertrouwen heeft gegeven waardoor ik echt mij veel beter in mijn vel voel. Ik zou niet weten hoe ik dat anders had kunnen oplossen en ik deed het vooral voor mezelf

12 likes

Ik ben het hier mee eens. Zelf ben ik ook niet blij met mijn borsten, maar ik vind dat ik dan eerder aan mijn eigen zelfvertrouwen moet werken dan aan mijn borsten. Vind het heel jammer dat zoveel mensen hun zelfvertrouwen van hun lichaam laten afhangen.

Edit: dit gaat dus alleen om ‘gewone’ onzekerheden over een ‘doorsnee’ lichaam

2 likes

Dat bedoel ik ook

1 like

Nee tuurlijk zijn er grenzen in en die zijn voor iedereen anders. Als ik door een ongeluk, weet ik veel, een enorm heftig litteken op m’n gezicht zou krijgen dan zou ik ook niet zeggen “nee hoor, geen plastische chirurgie voor mij! Ik ga wel lekker werken aan m’n zelfvertrouwen bij de psycholoog.” Maar het cosmetisch ingrijpen in een gezond lichaam is imo het extern aanpakken waardoor je niet meer intern hoeft te dealen met je onzekerheid. Dat veroordeel ik niet, dat moet iedereen zelf weten, maar ik vind het wel jammer dat iedereen die dit doet bijdraagt aan een abnormaal schoonheidsideaal.

We zien nu de halve wereld in hun beste poses op social, ons beeld van “normaal” is daardoor enorm beïnvloed, en opeens vinden we onze ongelijke borsten niet meer normaal. Daar worden we onzeker van, en laten onze borsten fixen, waardoor inderdaad het “normaal” verschuift. Er zijn immers steeds minder mensen met ongelijke borsten.

3 likes

Maar waarom is het dan voor jou wel oké als het om later opgelopen letsel gaat, maar niet om iets wat aangeboren is? Littekens zijn vaak ook niet gevaarlijk voor je gezondheid dus dan is het ook puur esthetisch. Waar zit het verschil?

3 likes

Ik vind het heel theoretisch om iets te vinden over andermans cosmetische ingrepen. Want wat de reden voor iemand ook is, maakt het uit? Is het echt erg? Is het dan het feit dat iemand iets aan zichzelf laat doen wat anderen beïnvloed of de maatschappelijke druk zelf? Ja toch, als je geen cosmetische ingreep zou mogen doen zou weer iets heel anders worden wat mensen beïnvloed betreft hun uiterlijk.

6 likes

Oh ja Kud was ik ook groot fan van!

3 likes

Ik gebruikte dit voorbeeld omdat ik denk dat je met zo’n litteken enorm veel negatief bekijks trekt en ik kan me voorstellen dat je misschien wel een trauma hebt van zo’n ongeluk waar je niet elke keer mee geconfronteerd wilt worden als je je reflectie ziet of als je een nieuw iemand ontmoet. Ik vind het van een andere categorie dan waar we nu vaak cosmetische chirurgie voor inzetten. Wat ik zei, die grens ligt voor iedereen anders. Het maakt me weinig uit hoor als mensen iets laten doen, want ik snap het natuurlijk wel. Ik heb genoeg dingen die ik anders zou willen of waar ik erg onzeker over ben. Ik vind het iig niet “niet oké” op persoonlijk vlak, maar op grote schaal wel jammer dat dit zo normaal is geworden.