Ik vind idd al die partijen trash. Maar DENK bijvoorbeeld vind ik echt geen trash hoewel die ook wel licht islamitisch beïnvloed is.
Dus ik denk dat het verschilt per partij?
Ik vind het wel echt belangrijk om religie in de grondwet te beschermen hoor. Wij denken nu misschien alleen aan corona en het wrange daarvan, maar moet je nagaan wat er anders kan gebeuren als er iemand aan de macht komt die bepaalde religies wil verbieden en vervolgen o.i.d. Gebeurt in genoeg landen en ik vind dat je dat echt moet voorkomen
Nee ook zeker, maar dat is ook niet de vraag. En vond het wel heftig dat zoveel mensen dus zeggen dat religie überhaupt niet in de grondwet moet
@Bunnyslippers
Wij hebben (in NL) nooit een dergelijk onderzoek of gesprek gehad. Wel hebben we lange vragenlijsten in moeten vullen over hoe lang de relatie duurt, eventuele vorige partners en heeeeel veel medische vragen, maar verder niet zo’n gesprek gelukkig als bij @grace . Kan me voorstellen dat dat geen pretje is.
Wel was er psychologische hulp op aanvraag omdat een dergelijk traject er behoorlijk in kan hakken, maar daar hebben wij nooit gebruik van gemaakt omdat ik relatief snel zwanger was.
Die onderste wet he is die eruit gehaald na de aanslagen op de spotprent van Charlie hebdo?
edit ; Ohnee dat was in 2015 haha.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen ze nou werkelijk eruit pikken met al die controles die geen echt stel zijn, of op een andere manier “niet geschikt” bevonden worden? Volgens mij is dit net zoiets als die extreme controle op mensen met een bijstandsuitkering. Er zitten misschien een paar enkelingen tussen die er misbruik van maken maar daarvoor maken ze wel heel veel andere mensen het onnodig moeilijk. Zou dat die paar gevallen echt waard zijn?
Ja dat sowieso, ik bedoelde het ook meer vanuit het perspectief van zo’n kliniek. Hoeveel procent van de mensen die ze controleren komen er niet doorheen? Dat moet toch heel laag liggen?
Omdat we zulke niet-traditionele gezinsvormen niet van onze belastingcenten betaald willen hebben. Zoiets waarschijnlijk. Bizar wel hoe dat dan gaat allemaal
Ik vind dat godsdienst compleet losgekoppeld moet worden van alle openbare instanties. Het is wat mij betreft een 100% privé-aangelegenheid. Iedereen mag geloven wat hij wil, naar de kerk gaan, etc. maar het hoort (wat mij betreft) niet op scholen en niet in de politiek thuis.
Ik heb een andere baan en wil een paar van mijn cliënten iets kleins geven. Ik dacht een leuk idee te hebben maar een vriendin van me vond het super cringe dus nu twijfel ik of ik het wel moet doen. Het is zoiets als hieronder maar dan zelfgemaakt, met een briefje erin met “je bent een ster!” + Nog een persoonlijke afscheidskaart
- Ja dit is cringe
- Nee dit is leuk
- Niet mijn smaak maar misschien wel leuk voor je cliënten
- Ik zou het bij het kaartje laten
- Anders
0 stemmers
Een jodenster?
David ster
Is wel leuk! Maar wel een ander sterretje denk ik.
Ik vind de tekst op het kaartje misschien een beetje cringe (maar ik denk voor je cliënten miss wel leuk) maar verder echt MEGA cute dus zou t sowieso doen
Haha nee ik zou geen Davidsster gebruiken
Ja, eens! Ik had anders gestemd trouwens, maar ook n.a.v. de stories van Zeikschrift laatst, heel bizar hoe bv seksuele voorlichting bij dit soort orthodoxe scholen wordt aangepakt.
Ik vind dat dan trouwens wel weer heel goed als scholen brede godsdienstles geven. En ik vind het ook echt helemaal ok als een school een bepaalde religieuze inslag heeft qua dagopbouw. Bijvoorbeeld bidden en kerstviering bij scholen met een christelijke inslag, Ramadan en suikerfeest bij Islamaitische scholen, allemaal helemaal prima wat mij betreft. Maar verder vind ik dus dat dat volledig los moet blijven van de rest van les programma’s. Maar ja, HOE DAN?
Volgens mij mag ik ze niet eens doneren of zijn ze niks waard
Hoe ver komen jouw handen als je met gestrekte benen voorover buigt?
- Ik kan mijn tenen aanraken
- Tot de knieën
- Precies halverwege mijn onderbeen
- Tot aan mijn onderbeen, meer richting knie dan richting tenen
- Tot aan mijn onderbeen, meer richting tenen dan richting knie
- Anders
0 stemmers
Kan je jouw been in je nek leggen?
- Ja makkelijk
- Ja met moeite
- Nee totaal niet
- Nee ik red het net niet
- Ander
0 stemmers
Als jouw vriend(in) of huisgenoot ziek is, ben je dan zorgzaam?
- Ja, fruitsalades, sapjes, washandjes alles erop en eraan en ik doe het met liefde
- Ja ik zorg met liefde voor ze maar doe niks geks/extra
- Ik zorg met tegenzin voor hem/haar maar laat dat niet merken
- Ik zorg met tegenzin voor hem/haar en laat dat ook merken
- Nee ze zoeken het maar uit
0 stemmers
Ik vind wel dat er politieke partijen op religieuze grondslag mogen zijn, want de politieke partijen zijn de volksvertegenwoordiging. Ze mogen dus ook religieuze inwoners van Nederland vertegenwoordigen. Ook ben ik ertegen dat de grondwet wordt aangepast met betrekking tot godsdienstvrijheid om de reden die al genoemd werd: je ziet hoe dat in andere landen kan gaan met allerlei beperkingen en zelfs vervolging.
Ik ben wel een groot voorstander van openbaar onderwijs en ik kan me niet goed vinden in het financieren van het bijzonder onderwijs. Ik vind niet dat we scholen op religieuze grondslag moeten verbieden, maar ook niet dat we ze moeten financieren.
Groetjes, een ex-leerkracht basisonderwijs die gelovig en kerkgaand is en deze verkiezingen op D66 heeft gestemd
Door een ander topic waar het ging over kledingmaten moest ik gelijk terug hieraan denken.
Bij heel wat modemerken wordt meer gerekend voor grotere maten, ook als het gaat om exact hetzelfde kledingstuk. Onder andere New Look, H&M, Old Navy, Mango en Forever 21 zouden dit doen/gedaan hebben.
Wat is jou mening over hogere prijzen voor grotere kledingmaten?
- Ik vind het wel begrijpelijk. Wanneer een bedrijf meer stoffen gebruikt vind ik het logisch dat er een hogere prijs wordt opgelegd.
- Ik vind dat dit niet zou mogen. Prijzen moeten gelijk geschaald worden.
- Ik heb hier geen mening over.
- Anders…
0 stemmers