Stel je persoonlijke vraag #26

Heb het even opgezocht, 70 gram! Valt wel mee dus

dat is nog niet de helft van een normale zak… Ik vind dat best weinig, zeker omdat ik verwacht dat de verpakking in verhouding ook veel duurder is dan een normale zak.

4 likes

Er zijn wel meer zakken in de supermarkt die tussen de 50-150 gram zijn toch? Ik koop zelf bijvoorbeeld wel eens deze, die is 80 gram. Maar het zal inderdaad waarschijnlijk wel wat duurder zijn.

image

€1,95 voor 70 gram chips vind ik wel enthousiast. Ik zou het nog steeds wel kopen om een keertje te proberen, maar het zou voor mij dan eerder een ‘gelegenheidschippie’ zijn

1 like

Ja is wel vrij prijzig inderdaad! Maar het is natuurlijk ook een klein bedrijfje van drie studenten dus dan krijg je dat al snel. Ik zou het ook wel eens willen proberen gewoon voor de leuk.

2 likes

Waar denk jij aan bij het woord ‘slof’?

• Sloffen voor je voeten
  • Een gebakje
  • Veel pakjes sigaretten
  • anders

0 stemmers

Wat is erger?

• Een baby met een oude mannen/vrouwen naam (bv baby Johan)
  • Een volwassene met een kindernaam (Vlinder)

0 stemmers

1 like

Slof is in het oosten / noorden van Nederland hoe je een oud / zacht koekje noemt.

15 likes

Je kan dan toch beter een recycelbare zak maken. Of kan je dat bakje ergens inleveren voor nieuwe chips? Zo niet dan zit je dus met een lelijk bakje wat je kunt hergebruiken maar dan moet je er zelf chips in doen… uit een zak dus. Of zon nieuw bakje kopen en het dan van het ene bakje in het andere doen.

4 likes

Ik moet gelijk aan pringles denken. Die zitten toch ook in een ‘bakje’ en niet in een zak? Al is dat zeker ook niet goed recyclebaar

Oh ik stem op ja, maar heb dit in de winkel gezien en ben er toen voorbij gelopen hahah

2 likes

Ja dit, ze zeggen: gebruik het bakje als bloempotje. Eh?? Dat doet toch helemaal niemand. Of hoogstens 1 bakje. Stel dat je 1x per week chips koopt dan zit je met 52 bakjes die je moet hergebruiken per jaar. Leuk idee, slechte uitvoering. Gebruik gewoon plastic zakken die je kunt recyclen of papier (al blijft het daar niet vers in geloof ik).

9 likes

Ik denk dat je het bakje ook bij het plastic afval kan recyclen? Dat is iig al beter dan chipszakken (die verbrand worden). Maar ik weet het ook niet haha. Je kan het ook als een soort tupperware gebruiken misschien, dus voor restjes enzo.

@Kauai ik denk dat dit wel de best recyclebare optie is, papieren of plastic zakken kan niet met chips (blijft niet goed). Het zou mooi zijn als je die bakken ergens kan inleveren zodat ze worden hergebruikt i.p.v. gerecycled. Boys als jullie meelezen, gratis ~business advies~!

@LaScript ja daar moest ik ook aan denken! Maar Pringles zijn natuurlijk van aardappelpuree gemaakt i.p.v. aardappelplakjes dus het is wel een ander product. Geen idee of je die bussen kan recyclen of hergebruiken.

Natuurlijk wel, hier 16 insanely clever ways to use them!!!

Briljant :joy:

5 likes

Ik ken een laetitia maar dan anders geschreven haha

@dombo jaa kan idd maar ik vind een bakje dan ook niet perse handiger. Het neemt dan ook meer ruimte in beslag in mn plastic afval zakken hha. Dus dan heb ik liever recyclebare zak dan een bakje.

1 like

Ohja ik bedoelde hergebruiken als in, terugsturen naar Pringles en dat zij de verpakkingen hergebruiken. Maar originele ideeën wel haha

@Soy.peor ja idd! Misschien blijft dat niet goed ofzo

1 like

Ik ken ze allemaal behalve Laetitia en Vlinder, maar werk in het onderwijs dus dat is misschien een beetje valsspelen?

4 likes

In Spanje doen sommige tenten dit helaas ook, dus het is niet typisch Nederlands maar misschien eerder een Europees dingetje? :cry:

Ik reageer hier straks thuis even op. :kissing_heart:

1 like

Ik vind baby’s met oude namen echt hilarisch en uiteindelijk groeien ze wel in hun naam. Die andere categorie is juist erger omdat sommige namen misschien best cute zijn als kind, maar dan ben je volwassen en heb je nog steeds een kindernaam

13 likes

Even mijn eerste gedachtenspinsels:

Dingen leuk vinden kan ik ook casual met de buurvrouw of de kapper.
Dingen haten kan ik alleen met vrienden. Dat schept een extra band.

Iets ‘haten’ kun je wel ruim zien hoor, ik vind haat eigenlijk een te groot woord voor ‘oh ik haaaaaattt mensen die het beurtbalkje niet op de band leggen na hun boodschappen!’ of zo. Maar zo loopt dat dan wel in een gesprek haha.

3 likes