Ja maar hij wil er niks meer over horen.
Ff adhv @Soy.peor over authentiek Grieks.
Kan jij een recept authentiek maken? Dus niet omdat je een goed receptje hebt gevonden maar omdat het in de familie zit?
Belgen van Belgische komaf zijn ook tata btw
- Nee en ben 100% tata (or close)
- Ja en ben 100% tata
- Nee en ben geen 100% tata
- Ja en ben geen 100% tata
- Nee en ben 0% tata
- Ja en ben 0% tata
0 stemmers
Ja en nee. Ik heb hier in nederland niet de juiste koffie voor ijskoffie en geen echte feta en dat soort dingen. Dus het smaakt dan wel hetzelfde maar griekenland heeft wss zoiets van wat is dat voor een nep frape.
Wij eten in Frankrijk, op vakantie, altijd deze:
Dus zo nieuw is het niet toch haha? Heb je daar ook ban huismerk
Hè hè niet mijn naam belachelijk maken hè
Maar deze kan je niet als bloempotje hergebruiken!! Niet hun USP vergeten hè
Haha nee maar is wel recyclebaar en goedkoop !
Maar idd… is geen bloempot
Als een oerhollandse AVG ook onder authentiek valt zeer zeker. Niet gezegend met goddelijke Midden-Oosterse familie recepten helaas. Alleen maar oerhollandse
Ik kán het wel, maar ik hou niet zo van koken en de Indiase keuken (als je het écht goed en authentiek wil doen) duurt zooooooo lang. Ben ik te lui voor
Altijd weer feest als mijn vaders familie in NL is en ze de hele dag in de keuken staan, de afhaalrestaurants kunnen er toch echt niet aan tippen.
Authentiek AVG’tje
Ja een natuurbegrafenis zonder kist op een landgoed 150 km van ons huis af
Mijn vader wilde gewoon een graf op de christelijke dorpsbegraafplaats, ik had voor crematie gekozen
Ooooh dan heb ik een Netflix tip voor je! Er is zo’n serie waarin een hele aflevering gaat over mensen die teringhete pepers eten, incl die Carolina Reaper! Incl ook interviews met degene die die dingen teelt.
Ben nu natuurlijk kwijt welke serie dit is maar ik stuur je wel een berichtje als ik het weer weet (goed verhaal hè dit).
Mijn ouders hebben zelfs de plek op de natuurbegraafplaats al uitgezocht. En alles voorbereid met de dienst enzo. Toen het hele corona-gedoe begon hebben ze het allemaal geregeld zodat ik en mijn broertje ons daar op dat moment geen zorgen over hoeven maken. Hoewel ik er niet over na wil denken is het ook wel een prettig idee, ze worden allebei 71 dit jaar dus ooit gaat het gebeuren. En nu ben ik op een mooie zomeravond ook met hen naar de betreffende plek geweest aan het einde van een hele leuke dag samen. Dus die herinnering heb ik er dan ook bij.
Als je bedoelt of ik Congolese gerechten van scratch kan maken? Ja, mijn moeder maakte me altijd om 8 uur 's ochtends wakker op zaterdag om mee te volgen. Je kan alle ingrediënten hier wel vinden.
Ik vind vooral zonde dat mijn oma nooit haar surinaamse recepten aan haar kinderen/ kleinkinderen heeft overgedragen. Ze kookte ook uit haar hoofd dus iedereen weet een beetje hoe het moet maar niet precies.
Mijn moeder heeft ooit een poging voor antiliaans koken bij mij gedaan maar dat was geen succes
Doet me denken aan iets dat ik op tv zag laatst, bij dat eetprogramma van Jannie op 24kitchen.
Het wordt vaak ‘tatta’ gevonden dat Nederlanders alle buitenlandse recepten vernederlandsen, maar Jannie was te gast bij een Marokkaanse vrouw die dat juist zo mooi vond aan de Nederlandse eetcultuur. Dat Nederlanders veel gerechten overnemen uit andere culturen, en daar hun eigen draai aan geven.
In die aflevering ging het over couscous, waarbij ze een traditioneel familierecept vergeleken met een variant uit een pakje uit de supermarkt. Conclusie: het familierecept was lekkerder maar het pakje was ook zeker niet verkeerd, vooral omdat het veel makkelijker en sneller was.
Sowieso een leuk programma
Mijn vader wil begraven worden, mijn moeder liever gecremeerd maar als mijn vader eerder overlijdt, wil ze wel bij hem begraven worden. Het is dus nog even afwachten wat het uiteindelijk zal worden.
Wil ‘ja en ik ben 100% tata’ dan zeggen dat je heel goed authentiek een Nederlands gerecht kan maken? Als in, je kan goed stamppot maken ofzo?
Ook qua muziek weet ik van mijn moeder wat ze wil. Alleen wil ze de volledige versie van November Rain van GNR. Hoeveel tijd denk je dat we hebben meid? Lol.
Toen mijn opa overleed zo’n 10 jaar geleden (onverwacht en heel jong) hebben ze alles op papier gezet. En ook meteen een verzekering voor mijn broertje en mij afgesloten. Toen hebben mijn ouders ook wel een beetje in grote lijnen laten weten of ze begraven of gecremeerd wilden worden etc. Zelfs het testament hebben ze al klaarliggen.