Stel je persoonlijke vraag #26

Mijn vader heeft ooit eens tegen mij en mijn zusje gezegd dat we maar gewoon ergens sloophout vandaan moesten halen en daarvan een kist moesten (laten) timmeren. Hij overleed vorig jaar heel plotseling dus niet dat daar tijd voor was, maar we wisten wel dat hij inderdaad daar ook geen waarde aan hechtte, dus het is ook de goedkoopste optie geworden. Voelden wij allemaal ook zo hoor, toch zonde van het geld om dat duurder te maken dan nodig.

Ik zou mensen die het er echt nooit over hebben overigens wel aanraden om dat eens te doen - je hoeft echt niet alle details helder te hebben als jij of je ouder dat niet wilt, maar basisdingen als of iemand begraven of gecremeerd wil worden (of geen voorkeur heeft), of iemand een uitvaartverzekering heeft kan toch wel fijn zijn om te weten… Wij dachten bijvoorbeeld allemaal dat mijn vader geen uitvaartverzekering had, maar ik kon gelukkig heel makkelijk zijn wachtwoord van z’n email raden en ben toen toch nog even gaan zoeken en toen kwam hij ineens bovendrijven… Zou heel erg zonde zijn geweest als we dat niet hadden geweten. (Niet dat het alleen om geld draait uiteraard, zeker niet, maar even als voorbeeld. Voor de uitvaart hebben mijn zusje en ik vooral op intuitie keuzes gemaakt in wat passend zou zijn en vertrouwd op dat hij wat voor ons goed zou voelen ook wel goed zou vinden.)

3 likes

Oh vast wel! Elke streek in Nederland heeft sowieso streekproducten. Oké die maak je niet zelf, maar wellicht eet je ze. En eigenlijk heeft ook elke provincie wel eigen recepten.

Doe zelf ook wel eens neerbuigend over de Nederlandse eetcultuur maar dat komt vooral omdat ik het jammer vind dat ik nooit echt heb leren koken zoals je dat vaak ziet bij buitenlandse families. Dat leek en lijkt me zo gezellig.

Maar goed het mixen en matchen vind ik dan wel weer super leuk van de Nederlandse keuken. En de gerechten die ik heb leren maken zijn stuk voor stuk goed.

1 like

Of lekker vies met zo’n roomsaus uit een zakje en dan lekker alles door elkaar prakken. Soms heb ik daar echt zin :joy:

1 like

Mag ook op een baar!

3 likes

Hoe was dat voor jou in die periode? Kan me voorstellen dat het gebrek aan een verzekering best wat stress kan opleveren bijvoorbeeld

Ja streekproducten hebben we inderdaad wel! (Haantje pik is m’n lievelings, zorg altijd dat ik rond pasen vaker naar mijn ouders ga omdat er in mijn stad niet aan te komen is) Maar omdat het om koken ging zat ik meer aan avondeten te denken, ik zat net nog even te googlen en alles wat bij mijn provincie staat is of superalgemeen (wentelteefjes?) of ken ik helemaal niet haha.

1 like

Voor wie zou jij de deur open doen nadat een bel ging?

• Een (weggelopen) hond zonder baasje in zicht
  • Een ontsnapt varken naar de slacht
  • Een dronken man verkleedt in een Teletubby-outfit met een fles wokda in de hand
  • Wopke Hoekstra
  • Een zichtbaar aangeschoten Wopke Hoekstra verkleedt in een Teletubby-outfit met een door CDA-goedgekeurde fles Wodka in zijn hand
  • Jehove-getuige
  • Zwarte piet
  • Drie RGK - kinderen die hun bal kwijt zijn.
  • Een veenmol
  • Bilal die zich wil verschuilen
  • Een vis in het water
  • Niemand

0 stemmers

Niemand m’n bel staat altijd uit, sorry wopke

5 likes

Samson zonder Gertje aan de deur.

2 likes

Er staat niet bij welke deur je open zou doen voor de vis in het water. Die ene sluisdeur zou ik doen, maar niet mijn eigen voordeur. Straks laat ik per ongeluk Carmichael binnen. Of zo’n hele enge vis in vissenkom waarvan ik niet meer weet uit welke serie die was, maar wel nog dat hij zo eng was dat ik erover droomde

2 likes

Ze weten je wel te vinden hoor.

image

Sharknado

The Umbrella Academy.

4 likes

Ja dat klopt het ging over koken hoor. Maar omdat je zei dat je streek niets specifieks heeft dacht ik misschien ken je de culinaire hoogstandjes wel niet en bestaan ze wel…

en haha ja dat herken ik wel een beetje. Een aantal Groningse of Friese dingen maak ik echt nooit maar een aantal dingen toch wel. Best jammer eigenlijk dat we zoveel lekkers bestaat en we het niet kennen.

Misschien is dit kookboek nog wat

1 like

Ik voel me heel slecht vandaag maar jouw post deed me toch even lachen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ja dat zou zonde zijn inderdaad, elke streek heeft wel iets leuks! Maar in mijn ervaring inderdaad vaak iets van gebak ofzo, iets wat je eerder koopt dan zelf maakt. En mijn dorp heeft ook een brouwerij met vet lekker bier trouwens, maar bier an sich is natuurlijk geen streek-ding.
Dat kookboek klinkt wel leuk, denk dat veel mensen dat soort gerechten vaak over het hoofd zien ja!

1 like

Want Gertje staat al bij @Spaarlamp voor de deur

3 likes

Ik denk dat venkel misschien wel mijn lievelingsgroente is :heart:

5 likes

Uiteindelijk heeft mijn moeders vriend zich in de schulden gewerkt om het te kunnen betalen (want tja helemaal gratis kan het natuurlijk niet en meest simpele uitvaart is al paar duizend euro). Hij is er nu wel weer vanaf gelukkig maar ja dat was wel even een stressmoment ja want je moet een uitvaart regelen en er is geen geld wat nu.

Ik vind het ook heel erg dat ik haar niet de uitvaart heb kunnen geven die ik eigenlijk had willen geven. Daar heb ik het meeste mee gezeten eigenlijk. Konden bijna niemand uitnodigen enz want ja iedere persoon extra die komt kost al best veel geld (vooral als je geen geld hebt).

4 likes

Ja zedenzaken kan ik niks mee, met de rest valt voor mij wel te praten (of schrobben)

2 likes

Ik ben verpest door een restaurantje in de hoofdstad van Kreta waar ik pasta bestelde waar echt een bizarre hoeveelheid venkel doorheen zat. Het overheerste enorm, ik proefde alleen maar venkel (zo’n zoetige, anijsachtige smaak vind ik het) en sindsdien vind ik het maar meh.

1 like

Dit pakket werd bij me in de buurt aangeboden als paasontbijtje (iemand stelt die pakketten samen)
en ik vraag me af, hoeveel zou jij betalen voor dit pakket? Hij is voor 2 personen
image

• €10
  • €15
  • €20
  • €25
  • €30
  • €35
  • €40
  • €45
  • €50

0 stemmers

ff leuk voor het gemiddelde

• 10
  • 15
  • 20
  • 25
  • 30
  • 35
  • 40
  • 45
  • 50

0 stemmers

oké en de echte prijs is dus

Summary

€40 … €19,95 pp
vind het zelf echt bizar duur voor aldi snackies.

4 likes