Stel je persoonlijke vraag #26

Ik schrik ervan dat zoveel een vloekwoord het nmsvpeste woord vinden. Er zitten ook gewoon christenen op het forum die nu constant met dit woord geconfronteerd worden.
Ja, eens een berichtje met het woord godver lezen kan je dan nog wel handelen, maar dit is echt een overkill.
En nee, ik ben niet gelovig. Ja, ik vloek ook. Maar dit kan best too much zijn

1 like

Hier kan ik niks mee

Omdat het dus wel door een forummer tegen mij gezegd is

Ik vind niet mijn probleem hilarisch

5 likes

Ok en nu ben jij de verdediger der christenen?

Kan die christen zelf niet typen

15 likes

Nou ja zeg, alsof ik iets heel heftigs zei?

@Frambozentaartje Zoals ik al zei, het kan nu een overkill zijn

2 likes

Nee maar waarom loop je te zeiken om een 1aprril grap

Om in je geliefde Disney te spreken let it go

6 likes

Zeiken? Volgens mij zit jij er meer mee dat ik er nu wat van zeg, maar oki

@Frambozentaartje autisten maken geen grapjes

2 likes

Nee ben gewoon verscharreld

5 likes

Nouuuuuuu die studieschuld bij ome duo laat me zweten in mn dromen Maarja dit niet nee

9 likes

Waarom laat ze het dan niet los? :open_mouth:

Ik ben nu officieel gestorven van het lachen.

4 likes

Ik snap je wel hoor. Is voor gelovigen best een vervelend woord. Mijn moeder is bekeerd tot christendom en ik zou haar wel kwetsen als ik gvd’tjes rondstrooide als ik met haar was. Sowieso om een woord te vervangen met een scheldwoord? Vind de rest heel l.euk/grappig maar dit niet per se.

Maar goed, aan de andere kant hoeven we ook niet alles l.euk en grappig te vinden en ja je kan er ook voor kiezen om je er niet aan te ergeren en als dat niet lukt maar een dag even wat anders doen dan op het forum.

2 likes

True en daar heb je ook gelijk in. Het is natuurlijk geen groot dingetje en voor mij maakt het niet veel uit, maar ik kan me gewoon voorstellen dat het niet fijn is om dit constant te lezen. Vooral als daarna iemand tegen me zegt dat ze het niet fijn vindt en het zelf niet durft te zeggen. Dan vraag ik me gewoon af of er geen ander woord passend was.
Had ook niet al deze reacties verwacht, want voor mijn gevoel was het best netjes verwoord.

3 likes

Ik vond het ook netjes verwoord hoor. Maar heb sowieso wel vaak het idee dat als het om gelovigen gaat dat er dan geen rekening mee gehouden moet worden en het best vaak een gediscrimineerde (idk of dat helemaal het goede woord is) groep is, moslims maar ook christenen. Niet per se alleen op dit forum, misschien hier nog wel wat minder juist dan op andere social media, maar sowieso in het algemeen.

1 like

Dit inderdaad (ik ben ook christen).

Ik stoor me overigens meer aan het gebruik van ‘Jezus’, al lees ik dat hier niet veel. Meer in spreektaal. Ik kijk graag NLse series en in een willekeurige aflevering van Oogappels kan ik zo 10x turven. Volgens mij is de NLse taal rijk genoeg om met een ander woord te schelden dat minder kwetsend is.

3 likes

Anders vragen we of ze godverdmmha in kanker kunnen veranderen.

27 likes

Ja ik herken wat je zegt! Iemand roept iets over zichzelf af, niet over mij.

En als naasten het inderdaad doen, dan stoort me dat meer. De meesten houden er gelukkig rekening mee.

@Zemraluani Lijkt me niet handig, daar raak je nog veel meer m.ensen mee.

2 likes

Maar wat is nou het probleem als iemand gewoon ergens op een normale manier iets van zegt? Heb jij soms die woordveranderingen verzonnen?
Serieus, ik vraag me nu echt af of ik iets mis of dat je nu gewoon zit te grappen?

Ja humor.
En relativeringsvermogen.

Het is 1 dag, morgen is alles weer normaal. Christenen kunnen dit wel n dag aan, de rest van de wereld dealt al eeuwen.

17 likes