Stel je persoonlijke vraag #26

Is afgeleid van ‘ay mi’ (wee mij), dat in het Middelnederlands werd gebruikt. Maar komt min of meer op hetzelfde neer qua betekenis. In het Spaans zeggen ze ook ay mi.

13 likes

Ik hou van dit soort weetjes. Net als dat ‘m’aidez’ oftewel help mij, mayday werd.

13 likes

ok, dat is natuurlijk wel redelijk wat je zegt. Ik heb helaas niet zo’n goede ervaring vanuit mijn omgeving met mensen die NSAID’s zonder maagbescherming namen, vandaar mijn bericht. Maar ik heb er niet bij stilgestaan dat er een richtlijn is en ga daar verder natuurlijk niet tegenin.
edit: onze huisarts adviseert mijn partner wel om iedere maand tijdelijk maagbeschermers te gebruiken ivm met pijnstilling voor haar menstruatiepijn, dus dat zat ook in mijn achterhoofd bij mijn oorspronkelijke bericht.

No worries, zou hetzelfde advies aan mijn ouders geven met hun bloedverdunners/leeftijd en ik herken je ervaring. Altijd opletten en zelf nadenken!

1 like

Volgens mij ben je best snel hoogbegaafd, je hoeft er niet echt heel slim voor te zijn.
Ik zou mijn kind nooit laten testen, je hebt er niks aan

2 likes

Je vergeet de status op het schoolplein

9 likes

Ja dat wil je niet toch

1 like

Nee joh, is maar een kleine groep die daar waarde aan hecht

Dan ben je al elf/twaalf, waar moet je moeder (sorry onfeministisch) tot die tijd over opscheppen??

2 likes

Valt best mee. Het is meer dan een IQ boven de 130 namelijk. Als hoogbegaafd alleen gebaseerd zou zijn op IQ zou ook maar ~2.5 procent hoogbegaafd zijn. Intelligentie alleen is niet genoeg om hoogbegaafdheid vast te stellen volgens de meeste psychologen/psychiaters. Er moet sprake zijn van meer dan dat. Meestal is de diagnostiek gebaseerd op een iq >130 + prestaties in de hoogste 10 % + ‘soft signs’ zoals een goed geheugen, snellere informatieverwerking, flexibele probleemoplossing etc.

Wiskunde op de havo, en moest het alsnog laten vallen omdat ik anders niet naar de 4e mocht :joy::sweat_smile:

6 likes

Niet dat het zin heeft gehad want ik snap alsnog niks van wiskunde. Breuken en staartdelingen, veeg mij maar op hoor.

1 like

Ik heb pas op het MBO een oplettende Nederlandse leerkracht gehad die opviel dat ik heel aparte fouten maakte.
Toen heb ik even extra begeleiding gehad.
Maar zodra iemand gaat praten tijdens het schrijven dan plak ik woorden die ik hoor vast aan woorden die ik schrijf.
Dus dictee was bij mij altijd drama!

Dus hij gaf mij altijd extra tijd om te schrijven

1 like

Doet me denken aan mijn moeder die altijd kaarten maakte.
Welke kaart lijkt jou het leukst om te krijgen?

Theezakjeskaart - Borduurkaart
3D-Kaart -CDkaart
Kaart met handlettering - Knoopjeskaart

• Theezakjeskaart
  • Kaart met borduursel
  • 3D plaatjeskaart
  • CD-kaart
  • Kaart met handlettering
  • Knoopjeskaart

0 stemmers

Ik weet niet wat wat is :joy: theezakjes en knopen valt er nog wel uit te halen. Oja en die 3D

2 likes

Ik had vroeger een enorme verzameling lege theezakjes. Wij hadden een buurvrouw, die zelf kaartjes maakte en ik deed dan ook mee :sweat_smile:

1 like

Links rechts, boven naar beneden :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@mores Dat was bij ons nog niet zo’n ding? Heb juist het gevoel dat dat tegenwoordig veel groter is

Had jij geleerd voor je eindexamens?

• Ja, best goed
  • Nee, niet echt
  • Een beetje

0 stemmers

Heb je het in een keer gehaald?

• Nee, moest jaar over doen
  • Nee, wel na een herkansing
  • Ja, in 1 keer

0 stemmers

En had je onvoldoendes gehaald?

• Nee, geen een
  • Ja, 1
  • Ja, 2
  • Ja, meer dan 2

0 stemmers

Waar had je het hoogste cijfer voor?

• Nederlands
  • Engels
  • Rekenen
  • Wiskunde
  • Economie
  • Maatschappijleer
  • Kunst
  • Duits
  • Frans
  • Aardrijkskunde
  • Geschiedenis
  • Natuurkunde
  • Scheikunde
  • Biologie
  • Filosofie
  • Anders?

0 stemmers

En het laagste cijfer?

• Nederlands
  • Engels
  • Rekenen
  • Wiskunde
  • Economie
  • Maatschappijleer
  • Kunst
  • Duits
  • Frans
  • Aardrijkskunde
  • Geschiedenis
  • Natuurkunde
  • Scheikunde
  • Biologie
  • Filosofie
  • Anders?

0 stemmers

maar dat zie je niet als mensen stemmen gaat gewoon de kaart met de meeste stemmen bovenaan staan.

Aaah oke sorry :frowning:
Pas mn berichtje aan :sweat_smile: