Voor degene die een zus/zusjes heeft, hadden jullie vroeger wel eens ruzie om elkaars kleding? Bijv. Of je dit of dat shirtje van elkaar mocht dragen?
- Ja regelmatig
- Nee nooit
- Af en toe
0 stemmers
Voor degene die een zus/zusjes heeft, hadden jullie vroeger wel eens ruzie om elkaars kleding? Bijv. Of je dit of dat shirtje van elkaar mocht dragen?
0 stemmers
Ik ben er zo’n eentje die heel veel voor anderen koopt dus dan heb je dit niet. Ook als de ander precies hetzelfde wilde kopen vond ik dat prima.
Ik heb bijvoorbeeld ook op de middelbare school nooit begrepen waarom sommige mensen het vervelend vonden als 2 mensen hetzelfde item bezaten.
Eergisteren nog
Kocht je op de middelbare school kleding voor anderen? Toen had ik daar echt geen geld voor hoor. Ik vind het nu nog steeds niet leuk als ik hetzelfde draag als een vriendin. Als je beide hetzelfde item hebt dat vond ik nog wel oke. Maar als je dat dan ook nog eens tegelijk aan had, nee.
Mijn zus en ik gingen uiteindelijk vaak samen winkelen en wat we beiden leuk vonden deelden we gewoon.
Maar mocht andere kleding ook van haar dragen als ik er netjes om vroeg.
Nooit ruzie, maar met zijn tweeen in de badkamer was echt een no go
Wel voor mijn sibling. Nu moet ik wel zeggen dat ik door een afwijkend lichaam sommige dingen niet kan dragen (en dan niet omdat ik bang was voor andermans reactie maar omdat het gewoon echt niet past of voor geen meter zit) en verder erg onzeker was over mijn uiterlijk en daarom vond ik het extra leuk dat zij wel dingen aankon en lekker zelfverzekerd was…
Voor de mensen die (deels) in een dorp zijn opgegroeid: was er bij jullie ook zo’n winkel waar iedereen zowat zijn kleding kocht (of waarvan de meeste mensen wel iets van in hun kast hadden hangen)?
0 stemmers
En had je op jouw school soms lokale trends? Dat bepaalde merken of kledingstukken alleen op jouw school (of enkele scholen in de buurt) werden gedragen maar elders niet. (Bijvoorbeeld als je het vergeleek met FF’ers of vriendinnen die ergens anders woonden.) En bij ja wat?
0 stemmers
Ik heb een paar jaar op een middebare school gezeten en iemands ouders hadden een kledingwinkel (waarvan de kleding eigenlijk een beetje ouwelijk was) maar dat was toen wel de winkel waarvan je bijv. een sjaaltje moest bezitten.
En een andere keer had je een dure hippe kledingwinkel (denk aan Fornarina, Diesel op hun hoogtepunt) en dat was echt de place-to-be volgens velen. Maar ik kon er hooguit iets kopen in de sale en droeg voornamelijk zwart, dus dat was geen goede match.
In mijn dorp was alleen een kledingwinkel voor oude mensen waar je nog niet dood gevonden wilde worden
Ik woonde in een dorp waar alleen een supermarkt was dus niet echt van toepassing
Vroeger nooit, maar sinds een jaar of 3/4 passen we elkaars kleding pas en nu lenen we wel dingen uit (of pikken ze in😅). Ik heb al jaren een shirt in mijn kast en in gebruik dat van haar is en ik vind hem te leuk dus zij kan hem nooit dragen hahaha
Heb je zelf een gothic/emo fase gehad?
0 stemmers
Ik zat naast een extreme gothic met geschiedenis op de middelbare school. Hij droeg in de winter alleen zo’n zwart gaasje? Als shirt, en had tepelpiercings en hele zware zwarte make up etc. Ik vind het best bijzonder dat hij dat op zo’n jonge leeftijd durfde. Vraag me wel af hoe het nu met hem gaat want hij praatte niet veel. Hij vertelde wel eens verhalen aan mij waar ik als puber helemaal van schrok. Dat hij de hele nacht seks had gehad in een hotel. Dat vond ik toen heel erg raar hahaha. Oja en hij vond prinses maxima heel lelijk. Heb hele belangrijke dingen onthouden.
Wij hadden vooral in de periode van 2000 - 2002 (Avril Lavigne-tijdperk) veel alto’s met een enkele verdwaalde gothic die ik geen gothic vond omdat die persoon gewoon metal luisterde en geen échte gothic muziek (new wave, industrial etc.). Gatekeeper Helvegen
Ik kreeg enkele weken geleden de vraag van een student of ik gothic was. En toen ging die jongen zeggen dat het allemaal rare mensen waren die veel snuiven.
Telt broertje ook?
Ik ga naar mensen met een goeie spiegel! Ik zal het dan posten hahaha.
Oh ik heb echt zero verstand wanneer iemand wel een ekte gothic is of niet. Ik denk dat die klasgenoot van mij wel een echte was, voor zover dat bestaat. Ken je die aflevering van southpark waarin er ruzie/discussie ontstaat wat het verschil is tussen een emo en een gothic? Zo grappig. Maar de echte vraag is, ben je een gothic @anon42392789 ?
Ohhh zo lief kijk dat visje nou lief wachten. Ik ga meteen kijken of ik er ook eentje kan helpen.
Ik hoorde nergens bij?
Wij hadden dat helemaal niet zo sterk gelukkig met groepjes enzo, of ik heb dat niet meegekregen. Iedereen liet elkaar gewoon lekker.