Stel je persoonlijke vraag #26

Zeg jij “Vrolijk Pasen!” tegen mensen op de dag zelf? Bijvoorbeeld over de app of als je langsgaat, waarbij je dan een hand schudt? (Pre Corona obvs) (dit doet me opeens denken aan dat ik heb gedroomd dat iemand per se mn hand wilde schudden en ik weigerde en het was een hele heisa)

• Ja dat doe ik
  • Ja dat doe ik, maar zonder het handen schudden
  • Nee dat doe ik niet

0 stemmers

Ik moest vroeger altijd uitleggen wat de betekenis van pasen was bladibla. Ik vind vrolijk pasen inmiddels heel stom en afgezaagd klinken.

1 like

Die van South park is een klassieker, ik heb zelfs een gothic Stan Funko. :stuck_out_tongue:

Ik ging vroeger (en normaal nog steeds) naar veel diverse festivals van dance, pop/rock, metal tot gothic. En binnen de gothic community was er altijd de discussie of je gothic was als je er wel zo uitzag/ maar niet de DE muziek luisterde (Apoptygma Berzerk, Cruxshadows maar ook bijvoorbeeld The Cure). Maar qua seksualiteit en afkomst was men wel stukke inclusiever ten opzichte van veel andere subculturen.

Als je zoiets droeg van de Large en verder vooral Nightwish etc luisterde was je geen gothic vond men.

Ik ben een heidense konijnenshirtdrager. aka gewoon mezelluf.

9 likes

Op basis waarvan waren mensen bij jou op school populair?

• Omdat ze knap waren
  • Omdat ze slim waren
  • Omdat ze een grote bek hadden
  • Omdat ze ‘goede’ kleding droegen
  • Omdat ze rijke ouders hadden
  • Omdat ze aardig waren
  • Omdat ze goed in sport waren
  • Omdat ze vrienden waren met een populair iemand en vanzelf populair werden
  • Wij hadden geen populaire mensen op school

0 stemmers

Als iemand aan jou vraagt, wat is de betekenis van Pasen? Weet je dit dan?

• Nee geen idee
  • Een beetje
  • Ja precies

0 stemmers

Kies je Pinterest borrelplank, de Paaseditie.

• Nr 1
  • Nr 2
  • Nr 3
  • Nr 4
  • Nr 5

0 stemmers

Ik zou gewoon weer alto worden compleet met Overzeas-broeken, Vans-skateschoenen met neon veters, bandshirts, spikearmbandjes, van die gestreepte armsokken, veel te veel eyeliner, rode plukken in mijn haar alles.

Was echt een heerlijke tijd en ik had best een grote vriendengroep dit ook net zo :sparkles:uniek :sparkles: waren als ik. En ik speelde ook in een bandje om het stereotype helemaal compleet te maken.

18 likes

Je kunt ook plaatjes in je poll doen: dan maak je een poll met antwoordopties 1,2,3,4,5 bv en dan voeg je later afbeeldingen toe op die plekken. Dan hoef je niet al die foto’s te gaan zitten bewerken met nummertjes :slight_smile:

1 like

En als iemand je nu op straat vroeg wat de betekenis is van witte donderdag en goede vrijdag?

• Ik zou het niet weten
  • Ik zou het een beetje kunnen uitleggen
  • Ik zou het precies kunnen uitleggen

0 stemmers

Was jij een beetje een rebel op de middelbare school?

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

Wat is allemaal bij jou van toepassing?

• Ik ben nooit de klas uitgestuurd
  • Ik ben een enkele keer de klas uitgestuurd
  • Ik ben heel vaak de klas uitgestuurd
  • Ik ben nooit geschorst
  • Ik ben wel eens geschorst
  • Heb nooit moeten nablijven
  • Wel eens moeten nablijven
  • Heel vaak moeten nablijven
  • Nooit gespijbeld
  • Wel eens gespijbeld
  • Vaak gespijbeld
  • Nooit met leerplicht te maken gehad
  • Met leerplicht te maken gehad
  • Iets anders leips;

0 stemmers

En hoe was dit op je vervolgopleiding?

• Geen vervolgopleiding gedaan
  • Veeel braver geworden
  • Ongeveer hetzelfde, beide wel rebels
  • Ongeveer hetzelfde, beide niet rebels
  • Meer rebels

0 stemmers

Economie leraar had echt een hekel aan mij volgens mij, stond meer buiten de klas dan dat ik in zijn klas zat. Grr

1 like

Ik kwam altijd te laat voor het eerste uur. Is dat leip?

3 likes

Super leip.

3 likes

Eigenlijk maar vreemd dat wij allemaal vrij krijgen voor die Christelijke feesten.

3 likes

In principe was ik wel braaf, maar in de 6e veel gespijbeld omdat we in de lessen bijna niks meer deden en er alleen werd gekletst. Ik bleef thuis en ging daar rustig leren en chillen (naar Leidschenhage lekker shoppen met mijn moeder)

2 likes

Hier hetzelfde. Ik ‘spijbelde’ vooral omdat ik gepest werd, het daar veel te druk vond, ook qua duur van schooldagen, en mij op school niet thuis voelde. 90% van de tijd zal ik thuis gewoon braaf in de boeken en ik kwam wel opdagen voor toetsen. En enkele keren wel vroegtijdig weggaan voor een buitenlands festival.

3 likes

Kreeg jij nieuwe kleren met Pasen?

• Nee
  • Ja
  • Weet ik niet

0 stemmers

Moest je naar de kerk? Een kerkdienst dus

• Nee
  • Ja
  • Weet ik niet

0 stemmers

Stel je voor je hebt een kind (13-18 jaar ongeveer) school gaat niet goed, kind spijbelt veel, kind is tot laat buiten en luistert slecht, heeft wel eens wat gestolen uit de winkel etc. wel eens gearresteerd, gebruikt stiekem drank en drugs. Wat is eerder jouw gedachte?

• Dat komt vanzelf wel weer goed
  • Shit, er gaat niks meer van mijn kind terecht komen

0 stemmers

Als je naar jouw ouders kijkt en wat je weet van hen qua feesten, drank, drugs, wilde avonturen etc. Is dit bij jou ongeveer hetzelfde geweest?

• Nee, ouders waren veel braver
  • Nee, ouders waren veel wilder
  • Ja, ongeveer even braaf
  • Ja, ongeveer even wild

0 stemmers

Meer “Shit mijn opvoeding gaat niet lekker”

21 likes

Ik ben zelf geen moeder, maar ik denk dat je als moeder snel bezorgd bent en dus denkt shit, dit gaat de verkeerde kant op. Ik hoor ook van ouders/moeders dat die bezorgheid altijd overheerst.

2 likes