Zou jij zelf makkelijk sexuele voorlichting aan je kinderen kunnen geven?
- Jaa ik vertel meteen hoe een baby in de buik komt.
- Ik geef mn kind een boek en zoek het maar uit.
0 stemmers
Zou jij zelf makkelijk sexuele voorlichting aan je kinderen kunnen geven?
0 stemmers
Door deze âuitlegâ snap ikWel waarom je ook niet ging vertellen dat je ongesteld was geworden. Zo akward.
Bij ons thuis is seks niet echt uitgebreid aan de orde gekomen. Over menstruatie daarentegen werd echt nooit spastische gedaan. Normaalste zaak van de wereld. Bijzonder
Het was bij ons ook in het nieuws enkele dagen geleden, maar ik wist het al door Zondag met Lubach
Ah ja die Vespaâs. Op een gegeven moment was ik zowat de enige die nog op dr fiets naar school fietste, door weer en wind
Ook een keer gehad. Bizar!
Ik was een rustige leerling, hield mij wel uit de radar, haalde hoge cijfers. Maar mijn Duitse leraar had blijkbaar een hekel aan mij.
O.a. Trut. En hij zou mij wel aan mijn krulletjes het raam uit slingeren.
Ik heb mij wel gemeld puur om dit te vertellen. Ik heb nooit straf gehad. Want het lag gewoon niet aan mij.
Er is een met de leraar gepraat en daarna nooit meer eruit gestuurd.
En bij mijn diploma uitreiking stonden we met de meiden op een rijtje. En hij sloeg mij gewoon over zo triest die man.
Nooit geweten wat ik fout deed
Jongen: âMevrouw, ik vind transgenders raar.â
H: âWaarom?â
Jongen: < ongelukkig verwoording met het woord verbouwen >
H: 'Wat zou je doen als je nu wakker zou worden met grote borsten?
Jongen: âZe weghalen⊠want ik ben een manâ o.id. zei die jongen toen
H: Nou zo voelen die mensen zich ook.
En toen begreep die jongen het.
Beetje jammer alleen dat een andere zei dat hij lekker in die borsten zou knijpen want daar komt veel melk uit. Toen maar gezegd dat ie misschien eens andere filmpjes moest kijken of een biologieboek open doen
Dit vind ik ook het belangrijkste. Ook met het idee van als mn kinderen iets vervelends overkomt op dat gebied dat ze dan weten dat ze gewoon bij me terecht kunnen. En ook uberhaubt met vragen en alles op sexueel gebied dat niks een taboe is thuis.
Op welke leeftijd zou je je kind seksuele voorlichting geven?
0 stemmers
Mijn vader ook. Hij haalt ook regelmatig mijn naam en die van zusje door elkaar. Begint ie een heel verhaal tegen mij: ja ons lentex moest weer naar school en heb jij nog iets van ons lentex gehoord? Uh pap, ik ben lentex
Och ja ik bedoel die andere, die kleine
Sgoed pap, is ook moeilijk hoor
Het echte âzo werkt sex en je lichaam veranderdâ praatje doe ik pas als er echt dingen veranderen. Maar ik zal wel al vanaf jongs af aan gewoon de vragen beantwoorden.
Oooh dat is helemaal erg als dat is omdat een volwassen persoon zo tegen een kind deed
Ik was wel echt een trut ik zat altijd te praten en zo. Maar dan alsnog als een leraar wat zei van niet doen foef dan was ik gewoon beleefd. Ook altijd netjes met 2 woorden en meneer en mevrouw aanspreken.
Ja vind ik ook! Ik zag ook al meerdere stemmen voor -5 dus had hem even aangepast.
Vanaf een jaar of 4/5 op gepast niveau en dan ieder jaar een beetje erbij ofzo. Bij seksuele voorlichting hoort ook verschik tussen jongens/meisjes en grenzen aangeven.
Wat @Eddie zegt dus
Hahaha ja mijn moeder noemt me altijd bij haar zus naam (mijn tante) en haar zus weer mijn naam.
Altijd als mijn tante hier logeert dan is het een week maximum verwarring. Soms gaat ze een heel rijtje af van dr zussen voor ze op mijn naam landt.
Als ze naar me refereert ben ik vaak âdingetjeâ of als ik in de buurt ben dan ben ik âdingetje daarâ.
Vind het wel aandoenlijk Haha. Jouw vader ook!
Als ik ooit een kind baar mag je in het West-Vlaams voorlichting geven!
Nee nooit. Maar ik heb in een ver verleden weleens de Mattheus uitgevoerd in Staphorst (Of all places⊠Een matige uitvoering ook). Was een eh interessante ervaring.
En de henotsknots
Heslahhemeenshap.
Hahahaha. En als mijn kind dan daarover begint tijdens seks snapt zijn/haar Nederlandse sekspartner er geen hol van natuurlijk en loopt het alsnog uit op een fiasco
Jouw kind tegen zijn haar partner âIk heb hoesting om te poepenâ