Nieuwe titel: de meest powerless vrouw die je kent
Dit verschilt bij mij echt per situatie.
Ik kan relatief ‘makkelijk’ pijn uitschakelen zoals lopen met blaren, een kneuzing of dat soort dingen.
Maar als ik bijvoorbeeld misselijk of duizelig ben, heb je echt helemaal niets aan me. Dat ervaar ik als veel overheersender.
Allebei, maar volgens mij komt dat tijdens m’n menstruatie vooral omdat ik gewoon een beetje labiel ben van de pijn en niet zozeer door hormonen.
@Bill ik hoor dit best vaak over mij en m’n partner en ik vind het niet perse verschrikkelijk maar ik weet gewoon nooit zo goed wat ik er mee moet? Wat zeg je daar op? Dankjewel?
Ken jij je lichaamstype? Ben jij een…
- Snijboon
- Wortel
- Pinda
- Peer
- Appel
- Ik heb geen idee/geen van deze
0 stemmers
Maar krijg je dan alleen ‘couple goals!’ te horen, of zit er ook een reden dan bij? Want ik vind het bijvoorbeeld best leuk om te horen als een (goede) vriendin zegt dat we zo lief samen / voor elkaar zijn. Maar dat vind ik ook als iemand zegt dat ik zulke leuke, goede vriendinnen heb. Dat weet ik uiteraard, maar toch leuk dat te horen!
Ik heb echt geen flauw idee, vind dit soort dingen zo moeilijk.
Wat je reactie is in zo’n fight/flight/freeze situatie zegt ook niet per se veel over of je goed met panieksituaties om kan gaan. Ik heb een keer een aanslag mee gemaakt en mijn eerste reactie was een klassieke flight reactie, namelijk keihard wegrennen. Maar dat was niet uit paniek, het was juist een hele rationele keuze van “oké, het is hier niet veilig, dus ik moet hier zo snel mogelijk wegkomen.” Ik was daarna ook vrij rustig en kon goed met de situatie omgaan.
Andersom kan ik juist wel paniekerig worden van hele futiele dingen en dan domme overhaaste beslissingen maken. En toen een keer tijdens het koken het bakpapier in de oven in de fik vloog kon ik alleen maar denken “shittttt wat moeten we doen?!!!” terwijl m’n vriendin ondertussen als volleerd brandweervrouw het brandje aan het sussen was.
True.
classic horror trope: de hoer sterft als eerste.
Ik kan er voor mijn gevoel tijdens m’n PMS echt niks aan doen? Zo liet een vriendin een keer een armband zien die ze van haar zus gekregen had. Er stond “to the moon and back” op wat normaal nmsvpe is, maar op dat moment moest ik echt m’n best doen om tranen weg te slikken. Terwijl ik nu denk, doe normaaaal. Heb er ook geen gedachten bij of zo
Ik heb eigenlijk al een aantal keer zoiets meegemaakt en vind het wel fijn van mezelf dat ik zo rustig kan blijven in dat soort situaties en dat ik een oplossing kan bedenken of de juiste reactie heb. Het is een soort van geruststellend en ik voel me er zelfverzekerd door. Ik heb een super stressvolle job waarbij je zeer veel moet kunnen handelen en door die ervaringen (niet job-related) heb ik vertrouwen in mezelf dat ik het aankan. Ergens ben ik dankbaar voor die ervaringen hoewel ze extreem kut waren natuurlijk.
Maar je mag me niet kietelen want dan heb ik geen beheersing.
Ik snap je woede over die paniek wel trouwens. Ik denk dat dat ook een menselijke reactie is.
Niet zozeer hoer, maar ik ben wel binnen 2 minuten dood vrees ik.
Veel jankende suffe brunettes hier.
Ik zou al helemaal geen zin hebben in de situatie. Dus laat mij maar sterven ipv vechten voor mn leven
Ik erger me bij deze polls onredelijk aan dat zoveel mensen vinden dat ze een zandloper/pindafiguur hebben.
Sorry heb pms, no shit
Ik zit al enige tijd hiernaar te staren. Ik denk dat ik een snijboon ben, maar dan wat dikker. Een dikker snijboontje.
Nah niet echt haha, vooral ‘jullie zijn zo leuk samen!’ of ‘jullie passen zo goed bij elkaar’ dus daar kan je niet zo veel mee verder Wat jij zegt is wel leuk inderdaad!
Ben de helft van m’n leven een jankende suffe brunette, geen horror voor nodig.
Wat heeft jouw voorkeur?
- Fysiek shoppen (pre corona)
- Online shoppen
- Niet shoppen
0 stemmers
Heb jij ooit gesproken met iemand die een moord heeft gepleegd?
- Ja, in privesfeer
- Ja, vanwege mijn werk
- Ja, beide
- Nee, niet voor zover ik weet
0 stemmers
Waarom? Omdat pinda wordt gezien als het ideale figuur of omdat je vind dat het niet klopt?