Stel je persoonlijke vraag #26

Ja dat bedoel ik meer, al vind ik deze tweet ook echt enorm irritant Haha.

Zeker die met het konijn dan denk doe ff normaal vrouw

4 likes

Wel moeilijk kiezen tussen een lijst winkels die allemaal recht uit de hel komen haha

23 likes

Dit is dus zo’n beetje wat er allemaal bij mij in het centrum zit :slightly_frowning_face:

Wat vind jij fijne winkels?

Oh ik weet het niet beter hoor, vind het ook super lastig allemaal qua goed en duurzaam enzo. Ben zelf een kringloper :slight_smile: maar als ik al bij een van die winkels koop dan Mango online!

3 likes

Heb 1 keer zo erg last gehad van mijn hormonen, wat een hel. Was echt een naar secreet ineens! Toen dacht ik ineens: wow dus sommige vrouwen hebben dit altijd :scream:

2 likes

Ik huil nooit om bullshit maar wel regelmatig van de pijn, ookal vind ik dat vind ik soms wel een beetje aanstellerig van mezelf.

1 like

Ik kan dingen heel goed relativeren en rationaliseren (thank you therapy), maar toen mijn hormoonhuishouding fucked was kon ik me vaak écht niet inhouden. Is gewoon echt alsof je lichaam overgenomen wordt door een soort monster.

31 likes

Hebben mensen dit echt tijdens hun menstruatie of tijdens pms? Volgens mij zijn je hormonen tijdens je menstruatie namelijk niet dusdanig dat ze emotionele schommelingen veroorzaken (itt je pms). Maar misschien is het wel zo bij sommige mensen.

Ben je emotioneler tijdens pms of je menstruatie?

• Allebei
  • Pms
  • Menstruatie
  • Geen van beiden
  • Ik heb hormonale conceptie dus kan hier niks over zeggen mbt hormonen

0 stemmers

2 likes

Sorry maar dit :100:

3 likes

Ja het is echt raar (en ook eng) hoe weinig controle je dan hebt. Ik heb een tijdje terug een keer gehad dat ik me een paar weken echt extreem kut voelde, tot ik uiteindelijk een week alleen maar in bed lag, nergens toe in staat, niet meer at, huilend onder de douche stond, was echt vreselijk. Huisarts gebeld omdat ik dacht, ik moet maar opgenomen worden ofzo. Volgende dag werd ik ongesteld en had ik nergens meer last van.
Nou heb ik altijd wel last van mijn menstruatie gehad maar ik wist niet dat hormonen zo extreem met je kunnen fucken.

6 likes

Om voor mezelf te spreken: ik heb meestal dan een ongelofelijke kutdag waarbij ik op mn tenen loop. Dan kom ik thuis en de eerste beste interactie met mn vriend maakt me aan het huilen. Laatst wilde ik me omkleden maar moest ik huilen omdat ik fijne spijkerbroek had (?). Toen viel het kwartje :sweat_smile: Hij is dan wel lief maar lacht me soms ook wel een beetje uit.

Ik heb met mn spiraal wel een cyclus maar menstrueer niet en dat maakt het tracken wel echt lastig.

2 likes

Lol hormonale conceptie. Anti-conceptie natuurlijk :joy:

1 like

Tijdens PMS kan ik echt irrationeel boos zijn. Dingen die me anders lichtjes zouden irriteren, wekken dan een instant allesoverheersend woedegevoel op. Het gekke is dat ik wel besef hoe irrationeel het is, maar het toch niet onder controle kan houden.

Wat betreft mind over matter: moeilijk, hangt van de situatie af. Bv. bij kietelen of PMS (zoals hierboven beschreven) kan ik dat bijna niet, maar bij extreem stressvolle of paniekmakende situaties kan ik wel zéér rustig blijven, alles rationeel bekijken, snel denken en rustig handelen.

7 likes

:rotating_light: Nieuwe titel: de meest powerless vrouw die je kent

2 likes

Dit verschilt bij mij echt per situatie.
Ik kan relatief ‘makkelijk’ pijn uitschakelen zoals lopen met blaren, een kneuzing of dat soort dingen.
Maar als ik bijvoorbeeld misselijk of duizelig ben, heb je echt helemaal niets aan me. Dat ervaar ik als veel overheersender.

3 likes

Allebei, maar volgens mij komt dat tijdens m’n menstruatie vooral omdat ik gewoon een beetje labiel ben van de pijn en niet zozeer door hormonen.

@Bill ik hoor dit best vaak over mij en m’n partner en ik vind het niet perse verschrikkelijk maar ik weet gewoon nooit zo goed wat ik er mee moet? Wat zeg je daar op? Dankjewel?

3 likes

Ken jij je lichaamstype? Ben jij een

image

• Snijboon
  • Wortel
  • Pinda
  • Peer
  • Appel
  • Ik heb geen idee/geen van deze

0 stemmers

Maar krijg je dan alleen ‘couple goals!’ te horen, of zit er ook een reden dan bij? Want ik vind het bijvoorbeeld best leuk om te horen als een (goede) vriendin zegt dat we zo lief samen / voor elkaar zijn. Maar dat vind ik ook als iemand zegt dat ik zulke leuke, goede vriendinnen heb. Dat weet ik uiteraard, maar toch leuk dat te horen!

2 likes

Ik heb echt geen flauw idee, vind dit soort dingen zo moeilijk.

2 likes

Wat je reactie is in zo’n fight/flight/freeze situatie zegt ook niet per se veel over of je goed met panieksituaties om kan gaan. Ik heb een keer een aanslag mee gemaakt en mijn eerste reactie was een klassieke flight reactie, namelijk keihard wegrennen. Maar dat was niet uit paniek, het was juist een hele rationele keuze van “okĂ©, het is hier niet veilig, dus ik moet hier zo snel mogelijk wegkomen.” Ik was daarna ook vrij rustig en kon goed met de situatie omgaan.

Andersom kan ik juist wel paniekerig worden van hele futiele dingen en dan domme overhaaste beslissingen maken. En toen een keer tijdens het koken het bakpapier in de oven in de fik vloog kon ik alleen maar denken “shittttt wat moeten we doen?!!!” terwijl m’n vriendin ondertussen als volleerd brandweervrouw het brandje aan het sussen was. :joy:

4 likes