Stel je persoonlijke vraag #26

Oh oeps ik dacht gewoon wat je er in zou willen als je alles mocht kiezen maar dat stond in de 2e vraag hahaha ik zou al blij zijn met een fatsoenlijke wasbak en fijne douche ipv de krotdouche waar ik nu woon

2 likes

Nav deze poll moest ik kaassouflesse en frikandel grof googlen. Dacht dat ik een snackqueen was maar blijkbaar niet

Frikandel grof

Deze gore beschrijving een grove frikandel ook

Echt team kaassouflesse, zoveel beter dan kaassoufle

Er is nu op npo 3 een programma genaamd “goed fout” en de omschrijving bij het programma is “panelshow waarin de morele barometer van Nederland wordt gepeild”. Ik vind het zo’n vreemd programma, ik weet gewoon niet wat ik hoor. Ze doen alsof het een programma is waarin gezonde discussies voorkomen en het lijkt alsof ze even een tegengeluid willen laten horen, maar eigenlijk maken ze gewoon corona en de maatregelen belachelijk en andere onderwerpen zoals transgenders en de ophef over bilal. Al die panelleden zijn het ook totaal met elkaar eens, Thierry B zou niet misstaan in het programma zeg maar.

Oke lang verhaal kort: wat vind je van het programma?

  • Goed
  • Fout
  • Ken het niet

0 stemmers

Als je het niet kent, kijk dan even een stukje om je te ergeren aub

Haha kijk alleen al het voorstukje. Katja, Jort, victoria koblenko
 dan heb ik al wel een vermoeden hoe dat ongeveer loopt, 1 pot nat

5 likes

Volgens mij was de meest gebruikte zin “je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen”, dus dan weet je al hoe laat het is :joy:

7 likes

Ja en zielige Katja dat ze zich niet “mag” uitspreken over coronamaatregelen omdat ze dan kritiek krijgt boehoe

Oh Bilal is ook zielig.

OK next met dit programma wat een ellende

2 likes

Omg en nu grapjes maken over Aziatische mensen uitbeelden, tenenkrommend. Dankjewel @Sensatie helemaal opgefokt naar bed

1 like

Ik zat zo’n net 5 of sbs serie te kijken met advocaten en strafzaken en daar hadden ze mondkapjes op en in de rechtzaal zaten ze op 1,5 meter afstand en achter een spatscherm. Bull was het volgens mij.

@Sensatie Dat hele programma is gewoon een opzet om iedereen die met seksueel geweld of racisme te maken heeft gehad en zich er over uit spreekt keihard te kunnen gaslighten. Ik vind het echt schadelijk en onnodig en vooral walgelijk. In het voorstelstukje zijn ze al allemaal aan het lachen en word er meermaals gezegd dat ze hopen dat iedereen zich eindelijk weer even kan uiten zoals ze willen (want je mag ook niets meer zeggen). Ze maken een programma over aanstootgevende en kwetsende onderwerpen en het enige waar ze op hopen in het programma is dat iedereen zo veel mogelijk aanstootgevende en kwetsende dingen kan zeggen en iedereen kan vertellen dat ze zich aanstellen ??? Ik heb het toen afgezet maar een samenvatting gekregen van iemand en dat is dus uiteindelijk precies wat er is gebeurd.

3 likes

Ja is sinds het begin van covid ook op haar insta zo, ivm de horeca zaken van haar vriend

Ja daar hoeft npo nog geen platform aan te geven, echt irritant

1 like

Ik vond t idee van het programma goed, maar ze hadden andere mensen moeten uitnodigen, irriteerde me vooral aan Jort, maar eigenlijk iedereen van die bners.

1 like

Ja als er echte discussies werden gevoerd met voor en tegenstanders dan was het al heel anders

@Moskou sorry, maar bedankt dat je meedeelt in mijn leed :joy:

3 likes

Als ik geen echte mayo kan kiezen, dan geen saus. Gadver, fritessaus :frowning_face:

3 likes

Gevoelige vraag misschien?
Wij staan zelf voor deze keuzes, en er zijn echt zoveel verschillende zienswijzen
 Ben wel benieuwd hoe anderen daar naar kijken.

Als je potentieel belast bent met een genetische aanleg voor kanker, zou je dat willen weten?
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Zou je, als je belast bent, via embryo selectie voor een kindje gaan?
  • Nee: lot mag bepalen
  • Ja
  • Anders

0 stemmers

Zou je je kind ook meteen laten testen, als dat mag (alleen 18+ momenteel)
  • Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Waar kan ik die kaasboer vinden? Ik heb nog geen lekkere vegan kaas gevonden :worried:

1 like

Toevallig speelt deze situatie in mijn familie.

Laat je kind alsjeblieft niet testen als dat toch geen consequenties heeft *op kinderleeftijd. Je hebt het recht zoiets niet te weten. Een kind kan zelf die keuze maken na zijn/haar 18e. Niet aan jou om te bepalen.

*edit

31 likes

De Grote Nutteloze Werken, en als je into true crime/mysteries bent de Yuba County Five en het Dyatlov Pass incident, is het eerste wat zo in me opkomt

4 likes

Ik moet toevallig getest worden maar ik heb er eerlijk gezegd geen moment aan gedacht om mijn kind via embryo selectie te krijgen om die reden. Zou dat wel overwegen bij andere genetische belastingen maar voor niet het gen in mijn familie (BRCA). Ik zou het fijn vinden als mijn kind zich laat testen als hij oud genoeg is maar het is wel zijn keuze. Mijn keuze om me nu te laten testen heeft dan wel weer veel te maken met dat ik niet jong ziek wil worden of wil sterven nu ik een kind heb.

Ik heb bijv een aangetrouwd familielid dat drager is van tay sachs en die wil daarom geen kinderen, dat snap ik wel met zo’n aandoening (alsnog volledig hun keuze natuurlijk!). Maar aanleg voor iets ipv echt drager zijn van een aandoening vind ik wel twee verschillende dingen.

2 likes

Op de radio bij het item ‘ben ik de enige’ was iemand helemaal verbaasd dat ze niet de enige was die een WhatsApp-gesprek heeft met haarzelf lol
Heb jij een WhatsApp-gesprek (of ander social media platform) met jezelf?

  • Ja duh
  • Nee

0 stemmers

1 like