Hahaha dit is heel herkenbaar.
Je bedoelt slecht voor het milieu denk ik bitcoin, daarvan is het minen erg energievretend (maar het handelen of iets ermee kopen niet). Voor andere coins geldt dit niet.
Hahaha dit is heel herkenbaar.
Je bedoelt slecht voor het milieu denk ik bitcoin, daarvan is het minen erg energievretend (maar het handelen of iets ermee kopen niet). Voor andere coins geldt dit niet.
Voor al die transacties (en vooral het minen) is heel veel dataverkeer nodig, en voor al dat dataverkeer heb je heel veel (sterke) computers nodig. Die zorgen voor veel uitstoot. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit
Oh ja zo, op die manier. Nooit bij stil gestaan. Maar gebeurd dit ook niet in de fysieke valuta? Gaat ook veel digitaal toch? Op de beurzen en dergelijke. Naja, ik ben echt een leek op dit gebied dus misschien zeg ik domme dingen
Nee klopt! Bitcoin is eigenlijk een beloning dat je krijgt voor het oplossen van een steeds lastigere berekening. Het is supercomplex en wazig en is er daarom ook veel kritiek op bitcoin omdat je eigenlijk veel energie gebruikt voor niks, want bitcoin zelf is niet echt iets. Er zijn wel veel andere coins die wel iets toevoegen, bijvoorbeeld een alternatief voor ons huidige bankensysteem. (Wat om het lastiger te maken bitcoin ook doet maar dan super niet-efficiƫnt).
Ether verbruikt ook veel energie, maar dat komt in principe niet door zoān coin zelf maar door het gebruik hiervan. Bijvoorbeeld worden veel NFTās (non fungible tokens, wordt gebruikt om eigenaarschap aan te geven van digitale producten) gekocht/verkocht met ethereum. Dus ether wordt nu gewoon erg veel gebruikt, net als goud of gewoon geld bijvoorbeeld. De bankensector gebruikt ook bizar veel energie.
Ik weet er verder ook niet heel veel van hoor! Het is en supercomplex en een black box.
Volgens mij is het verschil dat er bij cryptocurrency veel aan mining wordt gedaan en dat kost heel veel data en energie.
Hoe ik begreep dat het werkt: mining betekent dat je āzoektā naar bitcoins, dit doe je door al die computers zo snel mogelijk heel veel moeilijke berekeningen laten doen. Dit doen dan heel veel mensen/computers tegelijk en degene die dit het snelste doet, die heeft de Bitcoins gemined.
Bij online handelen van āechte aandelenā is dit allemaal niet aan de orde, daar is het enige wat er gebeurd verkopen en kopen, er is geen āraceā gaande.
Als iemand anders het beter kan uitleggen of wat ik zeg niet helemaal klopt, be my guest trouwens. Heb er toevallig laatst wat over gelezen maar weet er verder ook niet heel veel vanaf.
Ik dacht dat er meer een soort random wordt toebedeeld en dat als je minet, je direct transacties goedkeurt waardoor je een āblockā aan de blockchain toevoegt. Maar het blijft vage shit.
Ohja zou goed kunnen wat je zegt! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, heb zelf ook geen cryptocurrency ofzo haha. Ik vind het ook maar abstract allemaal
Er gaat echt een wereld voor mij open, eentje die ik een beetje eng vind omdat ik het niet begrijp. Ik ben allang blij dat ik na 30 jaar iets lijk te snappen van mijn eigen financiƫn. En dan heb ik nog niet eens grote financiƫle beslissingen moeten maken in mijn leven, haha maar dank voor de uitleg @Dombo !
Pre/after corona heb je afgesproken met een vriend/vriendin om ergens te gaan eten. Diegene wil 17:30 stipt in het restaurant zitten, jij vindt 19:30 een mooiere tijd.
0 stemmers
Met de kippān op stok eh!
(Ik dus wel, treurig)
Die mensies willen graag 22:00 wel in bed liggen, dus 23/24 is al VEEL te laat.
Sinds de extra ālikeā mogelijkheden en dat het hartje dus soms verder naar rechts staat, heb ik geregeld dat ik hartjes aanklik.
0 stemmers
Dit vind ik wel een grappige uitslag in vergelijking met mijn poll! Volgens mijn poll zijn de meeste mensen rechts en scrollen ze ook met rechts, ik doe dat zelf ook en ik kom helemaal niet bij dat hartje in de buurt. Ik dacht eigenlijk dat het aanklikken van het hartje zou samen hangen met het scrollen met je rechter- of linkervinger, maar kennelijk is dat dus niet het geval.
Dat is volgens mij ook wel zo, bij mij in ieder geval wel. Ik scroll normaal gesproken met rechts (ben ook rechtshandig) maar ik forum ook veel als ik in bed lig en dan lig ik op mijn linkerzij en scroll ik met links. Als ik met rechts scroll heb ik nergens last van, met links geef ik de hele tijd iedereen ongeplande hartjes.
Sarcasme is echt mijn bff, dus mijn vriend checkt regelmatig als ik iets zeg: for real of toch niet?
Haha ja was ook naar aanleiding van jouw poll! Ik had namelijk eerst op āik ben links, scroll met rechtsā gestemd, maar heb dus later mijn stem aangepast toen ik voor de zoveelste keer dus weer een like uitdeelde en ik me toen realiseerde dat ik heel vaak met links scroll! (Eigenlijk met beide dus)
Heb al wel tig keer op het deel knopje ipv hartje gedrukt
Alleen maar voor om de wappies die ik nog fb heb over de flos te zien gaan. Moet ergens mān entertainment uit halen deze dagen. En ook wel zodat dekkingsgraad sneller bereikt is, maar door ontmoedigingsbeleid want ik geloof al die ādan kom ik wel niet meerā -mensen niet