Stel je persoonlijke vraag #26

Wat zei je dan? Das was ein worde grapf joaa!

5 likes

Hahaha ik bén mondhygienist en ja, ik vind mezelf aardig :joy:

14 likes

Mijn tandarts plant er meteen daarna een afspraak in met de assistente om het een beetje schoon te maken (beetje tandsteen wegkrabben). Maar ik vraag me nu af of dat wel de mondhygiënist is :thinking:
Volgens mij helemaal niet, dus ik ga ook nooit. Ik denk ooit een keer geweest vroeger.

1 like

Ik moest pas voor het eerst en heb echt lopen janken in die stoel en mijn smoel deed nog 2 dagen pijn. En mijn mondhoeken waren net in die week geheeld en toen gingen ze als een debiel die instrumenten in mijn mondhoeken hangen en “ja tuurlijk kan je wel bij je achterste kiezen” terwijl ze mijn bek enorm open trok en mijn mondhoeken direct weer stuk waren. Wtf. Kreeg nog bijna een paniekaanval ook.
Ik moet over 2 maanden weer omdat het blijkbaar zo erg was. Waarvoor er dan 30 jaar daarvoor nooit iemand me erop heeft gewezen weet ik ook niet. Ik zie er heel erg tegenop nu.

De tandarts was kutter trouwens. Qua vriendelijkheid. Die vroeg aan de assistente een spiegel voor mij, pakte mijn arm zo heel lomp op en duwde die spiegel in mijn hand. Alsof ze al een minuut op me te zat te wachten of dat ik niet op zat te letten ofzo. En toen ik iets vroeg: “ik snap er helemaal niks van, wat bedoel je”. Met een boos hoofd. Zo’n raar mens. Ze vroegen of ik het erg vond om eens bij een ander te gaan. Nou nu achteraf zou ik anders geantwoord hebben.

2 likes

Ik zou niet weten wat de mondhygiënist doet? Mijn tandarts verwijdert altijd tandsteen met een soort scrub tandpasta, zou dat eigenlijk door de mondhygiënist gedaan moeten worden? Of ik heb gewoon een heel goed gebit ofzo idk🤷🏽‍♀️

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan de mondhygiëniste want de eerste keer deed idd ook echt PIJN, maar hoe vaker je komt des te minder pijn het doet (echt). Ondertussen ben ik al een jaar niet geweest dus ik neem dat advies iig niet aan maar wie weet doet het wel wat bij jou haha😬

2 likes

Dan had je het wel geweten want die shit is DUUR

1 like

Haha ik sta nog steeds verzekerd bij een van mijn ouders 🥲

Ik was mij al aan het afvragen of wij (België) dat ook hebben. Ik dacht echt ik heb iets gemist :laughing:

3 likes

Omg ja die mondhygiënisten zijn echt schurken. Die krabben 2 keer met een haakje achter je tanden en dan mag je voor 10 minuten 33 euro betalen

8 likes

Duurde het maar 10 minuten, voor mijn gevoel duurde die hel maar een uur. Was ik eindelijk weer zo dapper om naar de tandarts te gaan werd ik meteen gestraft. Ik zit er nu sterk over te denken om de volgende keer nee te zeggen als mijn tandarts dat voorstelt

Tegenwoordig zoutstralen ze me, dat is echt magie joh. In 30 seconden is alles eraf. Geloof dat ze dat nieuw hadden want de mondhygiëniste was ook loeienthousiast.

Maar daarvoor werden mn tanden elk halfjaar gepolijst, nooit last van en nooit gaatjes dus zal niet slecht zijn?

Mijn mondhygiëniste is super leuk trouwens en heel aardig ook. De tandartsen ook (heb steeds andere) maar de ene heeft zo’n gebit dat echt ziekelijk perfect is en ik voel me altijd zo mislukt en lelijk naast haar gebit, haar tandvlees is echt blakend gezond en haar tanden allemaal exact even groot, recht, geen enkele afwijking en helemaal glad ipv richeltjes.

afbeelding

14 likes

Ik ga ook altijd naar de mondhygiënist (nou ja bij mijn praktijk heet zij ‘preventie assistent’ maar ze doet gewoon precies hetzelfde.) En ik kom al jaren bij dezelfde vrouw en betaal daar altijd hetzelfde bedrag voor. Maar nu had ik ineens iemand anders en zij was zoooo sloom. En je betaalt dus per 5 (!) minuten en ik heb dus ineens veel hogere kosten nu terwijl er niet iets anders was dan anders met mijn gebit. En ik ben over een half jaar weer bij haar ingepland… Nu moet ik sowieso de afspraak verzetten omdat het midden in mijn zomervakantie blijkt te vallen, is het gek als ik dan vraag of ik een afspraak mag bij de vrouw die ik eerder altijd had? :thinking:

Hahaha omg, hoe heb je gereageerd?

Nee gewoon doen! Vragen staat vrij, of aangeven dat je het ook prettiger vond

Nou ik zei nog grappend: “who’s this, your son? lololol”
en hij zo: “yeah, didn’t i tell you?”
NIET DUS
hahaha

1 like

Af Schuwelijk
Ik ben speciaal naar een “Lieve Tandarts” gegaan (blijkbaar bestaat dat) en zit nog steeds bijna iedere keer te huilen in de stoel om hoe kut ik alles vind en de mondhygiëniste is ook onaardig. Wat wel lief was is dat de tandarts zei dat hij laatst nog een hele grote stoere vrachtwagenchauffeur in de stoel had die ook moest huilen, maar achteraf denk ik dat dat gewoon een verhaaltje is dat hij altijd ophangt bij bange kinderen. Hielp wel lol

7 likes

Ja morgen op de markt!

2 likes

Ik herken deze verhalen helemaal niet, ik had echt een hele aardige tandarts, hij was heel gezellig en ook nog knap. En toen ik na 3 jaar een paar maanden in Nederland was heeft hij nog een keer controle gedaan en gaatjes gevuld terwijl ze dat normaal niet doen omdat ik niet ben ingeschreven.

Ik gun jullie allemaal zo’n aardige tandarts, maar hij zat wel in Woerden. You win some, you lose some…

24 likes

ff meerkeuze maken voor alle carrièretijgers onder ons die dit dagelijks gebruiken :blush:

6 likes