Stel je persoonlijke vraag #27

Mensen die bakken in extra vergine olijfolie :cry:

8 likes

Ja :sob: echt zo tragisch.

2 likes

En zonde!

Oh ik doe altijd een drupje olijfolie in de pan hahaha. Morgen nog een keer proberen in een flinke laag olie dan😅

Mijn moeder mikte ze altijd in een pan met zonnebloemolie, dus dat ze als het ware gewoon frituren

2 likes

Dit is hoe ik thuis kroketten bak idd, of andere dingen die je in de frituur doet. Same same

1 like

Bij mijn vriend thuis hadden ze een tijd lang alleen maar super extra vierge olijfolie (lekker bij salade of brood, maar kan je echt niet in bakken) of zonnebloemolie staan. Echt niet ok, moest je steeds kiezen tussen aangebrand eten of eten dat naar frituur smaakt. Vragen om normale olijfolie hielp niet dus toen ben ik zelf maar normale olijfolie mee gaan nemen daar naar toe. Na een tijdje zijn ze dat eindelijk gaan overnemen. :ok_hand:t2:

4 likes

Ja hier ook. Al die oven meuk smaakt gewoon niet hetzelfde. Misschien toch maar een keer een frituurpan aanschaffen.

Nee joh pan met olie is helemaal priem.
Alleen vind ik het kut dat de laatste tijd alles speciaal voor de oven/airfryer is en al dingen zijn al voorgefrituurd (van Dobben, en het recept van garnalenkroketten ook aangepast :cry:).
Laat me gewoon een niet voorgebakken kroket bakken in zonnebloemolie, even ontdooien en draaien en gewoon lekker krokant (en nog sneller en lekkerder dan de oven).

1 like

Geen idee ik hou niet van vissticks dus ik ga ze uberhaubt niet klaarmaken.

2 likes

Wat doe je daarna met die olie dan

Ik doe er niet superveel in dus hij zit niet helemaal onder, maar ik dan moet ik hem nog wel regelmatig omdraaien (dus dan ben ik niet hele fles kwijt).
Meestal gebruik ik een kleine pan (de verrotte kleine pan hier ook wel de ‘frituurpan’) die ik dan daarna gewoon in de oven laat liggen met olie en al en die laat ik soms gewoon twee weken staan (wel eruit halen als je de oven gebruikt natuurlijk) :sweat_smile:
Misschien is dit heel goor, maar nooit iets van gemerkt haha

Mijn moeder gooide het vroeger trouwens wel eens in een potje bedenk ik me nu, dan heb je niet dat die pan bezet blijft.

1 like

Terug in de fles als het afgekoeld is. Kan je wel een paar keer vaker in bakken. Dat deden mijn ouders iig altijd, bak zelf niet op die manier.

1 like

Als de olie vies is of niet meer gebruikt wordt terug in de fles en weggooien (hebben we hier zo’n weggooibak voor).

Ik gebruik trouwens altijd zo’n braadpan(?), of iig zo’n diepe vleespan, diep genoeg dat ik er ook friet in kan bakken. Heb je meestal wel een hele fles voor nodig.

Als er 1 ding is wat jij al je vriendinnen aanraadt, in welke categorie valt dit dan? Gewoon echt iets heel specifieks, bv. mac velvet teddy of de film Scarface off een bepaalde zonnebrand voor je gezicht of een heerlijk zittende joggingbroek off ijs van een bepaalde winkel.
Voel je ook vrij om te zeggen wat het dan specifiek is.

• Kleding
  • Eten
  • Make-up
  • Huidverzorging
  • Haarverzorging
  • Boeken of films
  • Drinken
  • Sieraden
  • Iets voor in huis
  • Iets anders?

0 stemmers

2 likes

Noise canceling koptelefoon

3 likes

En welke dan?

3 likes

@Soy.peor ”dump hem”

22 likes

Ik snap je comment maar het t was niet bedoeld als klagen haha. Ik vind het contrast zo groot/grappig dat je als klein kindje met 12,50 gulden spaargeld allemaal leuke goodies krijgt, en het tegenwoordig zo’n volwassen / de economie is dat zelfs geld op de bank hebben, nu geld kost. En niet meer zo gezellig/leuk allemaal. Ik vraag me ook af of er voor kinderen nog steeds van die leuke extra’s zijn?

Niet alles is (eigen) spaargeld hoor, ook cashflow en belastingdienst, en reserves voor mn oude dag, toekomstige kindje, verlof, mocht ik ziek worden etc.

Categorie schoonmaken.

Sinaasappeloliereiniger voor lastige vlekken in huis, en lijmresten. Is echt een schoonmaakmiddel, geen olie voor in een diffuser of zo, ben geen oliegekkie.

Ossengalzeep voor vlekken in kleding (bloed, lekkage van poepluiers, etc). Beste spul ooit.

8 likes