Stel je persoonlijke vraag #27

ja ik krijg daar precies die kleutertje vibes bij die die vrouw naar jou probeerde over te brengen. Dat je dan aan de juf moet vragen of je dit of dat mag

3 likes

Ken je en gebruik je het werkwoord ‘jakken’?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Mn moeder vroeger in de auto tegen mn vader: zit niet zo te jakken!

Is het dan hetzelfde als jakkeren? @Gelatelli

6 likes

Yessss waar komt zij vandaan?

@LaPetiteRobeNoire nee het is een soort synoniem voor druk doen, maar ook weer niet helemaal
Druk doen, gek doen, overdreven springen als kind, dat is jakken

Context: “niet zo jakken dat kind moet zo naar bed” of “die hond heeft zeker op de bank lopen jakken?”

1 like

Jakkeren ken ik wel, jakken niet.

2 likes

Ik dacht dat het braken was :joy:

4 likes

Ja ik dus ook haha
Door de reactie van @Kauai dacht ik dat het misschien hetzelfde was want in de auto zou je heel goed kunnen zeggen “zit niet zo te jakkeren”.

2 likes

Onderkant Zuid Holland! Ik zie het ook als overdreven haasten.

1 like

Zo ken ik het ook inderdaad. Kom uit West-Brabant.

@Kauai @FrozenFlame maar jakkeren is toch overdreven haasten :joy:

3 likes

Ik heb geen idee hahaha, zou best kunnen? Wij (als in, mijn familie etc.) zeggen jakken, maar zou best een verbastering kunnen zijn van jakkeren.
Jakkeren heb ik zelf alleen nog nooit gehoord.

2 likes

Luister je meer naar vrouwelijke artiesten of meer naar mannelijke artiesten?

• Vrouw
  • Man
  • 50/50

0 stemmers

En als je het in procenten moet aangeven:

Vrouw
  • 10%
  • 20%
  • 30%
  • 40%
  • 50%
  • 60%
  • 70%
  • 80%
  • 90%
  • 100%

0 stemmers

Man
  • 10%
  • 20%
  • 30%
  • 40%
  • 50%
  • 60%
  • 70%
  • 80%
  • 90%
  • 100%

0 stemmers

Wat grappig, ik krijg juist die vibe meer in de Douglas. Misschien ligt het aan het personeel wat er loopt in de winkel waar ik kom? In elk geval ben ik bij elke Ici Paris tot nu toe heel erg fijn geholpen en bij de Douglas een of twee keer. Verder voelde ik me daar altijd een kleuter. (dat is dan als ik iets vraag aan een medewerker. als ik er alleen even rondkijk heb ik dat gevoel niet en vind ik de winkel prima)

Jij bent het meest:

• Happy
  • Grumpy
  • Sleepy
  • Dopey
  • Bashful
  • Sneezy
  • Doc

0 stemmers

Hebben jullie vriendinnen waarbij je het idee hebt dat het bij hen veel draait om volwassen doen, volwassen zijn etc en daar ook veel de nadruk op leggen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Of hadden misschien, in jullie 20-er jaren.

1 like

Bij de Rituals is het altijd mega druk in zo’n kleine winkel en ook nog 10 verkoopsters maar als je dan iemand nodig hebt dan is er niemand te bekennen die je kan helpen. Vind het ook soms een beetje overrated ofzo?

Winkelen doe ik zelden, liever online. Ik race de winkels in en uit en ga dan op een terrasje zitten, vind voor/met mijn vriend winkelen dan leuker. Ga ook wel eens met m’n moeder of zusje maar die passen dan van 1 item 4 verschillende M-en om te kijken welke het beste zit en elk naadje wordt beoordeeld en die hele winkel wordt doorgeplozen. Geen geduld voor.

Stel je gaat met iemand samen winkelen, shop je dan liever voor jezelf of voor de ander?

• Voor mezelf
  • Voor de ander

0 stemmers

2 likes

Vanwege gelijkheid tussen mannen en vrouwen zou ik echt willen dat ik 50/50 kon antwoorden, maar de soort muziek waar ik naar luister wordt meestal door mannen gemaakt/gezongen. Voelt wel als een soort moreel dilemma ofzo maar vind het ook wel weer ver gaan om nu veel muziek die ik tof vind niet te luisteren omdat het door mannen gemaakt wordt :confused:

7 likes

Ik ken het wel, maar in een iets andere betekenis. Een jakker is bij ons iemand die slecht thuis kan zijn, altijd maar op pad is, van het ene uitje naar het andere gaat.

1 like